Jump to content
IGNORERAD

Skytrain Pattaya.....


Maitan

Recommended Posts

Pattaya Mail skriver om ett projekt angående Skytrain i pattis. Maitan. :whoco5:

En liten länk slipper jag leta

Late Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur i h...vete ska detta gå till när man inte ens fixar att bygga en väg (Thappraya road) som håller i mer än 2 veckor. Blir nog till att hyra in europeiska bolag för att få igång detta. Hehe.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med dig, hahahahahhahahahh fort skall det gå. :whoco5: Maitan. :drinks:

Inte för fort väl, man vill väl ha valuta för "biljetten" :whistle:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas verkligen INTE att de bygger ett sånt fult jävla schabrak rakt igenom Pattaya!! :kort:

Möjligtvis upp vid Sukhumvit i så fall, tänk vilken skräcksyn att se en skytrain på hela Beachroad ut till Jomtien och sen vidare till Bangsare. Det hade ju blivit så fult att det inte med ord kan beskrivas...

Fast det är klart, kanske nån ny borgmästare vill ha procent på bygget, så man vet ju aldrig... :whistle:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv text, ange adressen till en webbplats eller översätt ett dokument. Pattaya "skytrain" får blandad kritik vid 1. Offentlig utfrågning

Phasakorn Channgam

Planer på en förhöjd tåg linje längs 2. Road Pattaya möttes med blandade reaktioner på projektets första offentliga utfrågningen.

Vid 6 september mötet var 34 lokala ledare delade på om himlen tåget går från Pattaya City Hall längs Beach Road till Bali Hai skulle faktiskt kunna användas nog att motivera de förbättringar det skulle kunna erbjuda stadens trafik-och rykte problem.

Prapat Krangphanich (till höger) gör sin presentation.

Prapat Krangphanich, en planerare med Chotejinda Moosell konsultföretag anlitades för att förbereda järnvägslinjen genomförbarhetsstudie, sade järnvägslinjen skulle börja på City Hall på norra Pattaya Road, sväng vänster vid delfinen cirkeln på andra vägen, förbi Big C (första station ), korsar centrala vägen förbi Central Festival Pattaya Beach (andra stationen), längre ned passerar södra Pattaya Road passerar Pattaya School nr 8 (tredje station) sväng höger vid viadukt på Chalermprakiat Road och slutar vid Bali Hai Pier.

Boonma Fungrak av Rong Maikeet samfundet kritiserade det fanns för få stationer spridda långt ifrån varandra. Han sa att människor som vill använda järnvägen skulle behöva betala för andra transportmedel bara för att få till stationen.

Den järnväg, tillade han, förmodligen skulle vara populära i början, men eftersom nyheten bar avdrag skulle vara förbigåtts av lokalbefolkningen. Hon tillade att trafik som skapas av den troliga långa konstruktionen skulle vara "outhärdlig".

Surin Yimyai, ordförande den 5 december samfundet, sade han gillade idén eftersom det skulle bidra till att minska trafikproblem i Pattaya. Han tillade att det också skulle förbättra Pattayas image som ett internationellt turistmål.

Översättare gåggel Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...