Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som jobbat i barsvängen


måne

Recommended Posts

Quote

Måne!

Alla mynt har två sidor.

Går nog inte att generalisera och påstå att bartjejerna gillar eller ogillar faranger.

Alla har sin egen historia och man måste se de enskilda fallen.

Det finns olyckliga tjejer bland barerna, på samma sätt som det finns olyckliga faranger i barsvängen.

Men det finns även ljusa och lyckliga historier.

Jag tror inte bartjejer i allmänhet ogillar faranger, så länge de inte blivit illa behandlade.

Vilket ju tyvärr inträffar, inte minst i Pattaya.

De flesta tjejer stretar på och hoppas hitta den där snälle farangen som kan ta hand om henne och hennes familj.

BTT

Det rödmarkerade raderna får bli Månadens Citat för min del.

Härligt att läsa dina inlägg med den här tonen.

För det förtjänar du ett 3:e plus från mig.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    11

  • måne

    10

  • PUTTE

    8

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Känner ni efter riktigt noga så känner ni att en äkta orgasm drar ihop lilla puppsan och tjejen kan skaka en aning...svårt att fejka detta.

Sexexperten Vikingen

Ah , du menar jordbävning & richterskalan alltså?? Los Angeles here i come!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har man lite kvinnoerfarenhet så märker man om de fejkar orgasm eller ej.

BTT

*Host* Bullshit *Host*  :D sorry men sant..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ingen Mod byta namn på tråden till "Kom Här Du Oskuldsfulle , Lita På Mig Jag Vet Bäst!" tex. .. 555  :D

Nu gör jag som katten , skiter i sandlådan , sticker & pimplar bira med en polare , buffar på hans thai kärring & leker ryska posten med hans 2 små hasip hasip döttrar! 555  tongue2.gif

Choke Dee cheers.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ankan!

Mig skulle du aldrig kunna lura.

BTT

Det verkar som att du lurar dig själv!

Tar mig en cigarett för att få ner pulsen av allt skratt!

En riktig rökare!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Magrood,jag har läst boken,jag har även pratat med ganska många thaitjejer om deras yrkesval,min tanke var att andra som inte varit så många gånger och upplevt lika mycket skulle få en inblick i det liv en bartjej har.Men jag lägger ner,intresset fanns tydligen inte Mvh Måne  :yipi:

Ett tips bara, försök hitta så neutrala böcker som möjligt i ämnet.

Min känsla av dessa böcker är att de nästan alltid är skrivna och sammanställda av personer som har en extremt förutfattad mening om barfenomenet.

Dessa böcker kan naturligtvis vara underhållande, men knappast bra för den som verkligen vill få en nyanserad bild av verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Flera ganska bra inlägg i den här tråden faktiskt, t.ex alla exempel på olika bartjejer från unga till medelålders som av olika anledningar har sökt sig till barerna.

Medelålders frånskilda eller övergivna med försörjnings ansvar men också förhållandevis "rika" med mark eller andra tillgångar känner jag också till.

Den yngre gruppen innehåller enligt mig både skoltrötta, spänningsökare, drogberoende och ungdomar som vill leva ett liv med disco, nyaste mobilen och shoppa i mode butiker och ser baren som en möjlighet att få allt detta. Sen är det en grupp som känner ett sånt ansvar för familjen att dom är beredda att offra sig själva. Många hoppas också bli gifta.

Sen när man går in på vad tjejerna egentligen tycker, känner och vill så blir det genast svårare, enligt mig är det nästan omöjligt att svara på.

Är tjejen medelålders och träffar en falang så tror jag att dom flesta är seriösa, om mannen är ok.

Med dom yngre tjejerna blir det naturligtvis svårare ju större ålderskillnaden är, en svensk kille i som ser bra ut och är mellan 18 och 25 år blir jagad och kan säkert gå med gratis, "myten att thaitjejer tycker om gamla och feta utlänningar" är helt sjuk. Dom flesta vet ju om det men förnekar det ändå, dom löper också stor risk att bli rånade eller få andra problem, jag känner till äldre svenskar som inte vågar låta tjejerna sova över p.g.a rånrisk, dom gör nog säkrast i att använda saftybox.

Då kan dom tydligen inte lita på sin dragningskraft som superälskare.

Vid ett tillfälle kom en anställd från Switzerlands Embassy till Pattaya, till en bar där jag och Steven från Yashoton befann oss. Han var ca. 55 år och 1.90 lång oc vägde säkert närmare 200 kg, han satte sig och kollade in tjejerna och fastnade för den yngsta och minsta tjejen i baren (ca 18 år och ca. 40 kg).

Då blev hon livrädd och försökte gömma sig, men mannen sa att han betalar hur mycket som helst. Då fick Steven och jag nog och började snacka på thai om mannen och hur han såg ut, vi kallade honom "chang nam", då hängde tjejerna i baren på och alla hackade på honom. Dom började nypa honom i hans stora fläskpattar och kommentera hans mage. Så till den milda grad att han var tvungen att ge sig av med en del tjejer springande efter som ropade chang nam och nöp honom i brösten.

Alla skrattade och lugnet infann sig igen i baren.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som har intresse av detta ska läsa boken: Hello my big big honey, skriven av Dave Walker och Richard S. Ehrlich.

Den har några år på nacken men belyser människors själsliv på ett bra sätt och människor av idag har ju också en själ!

Läs mer om boken!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

[quote author=Isan Lover link=topic=1121.msg20765#msg20765 date=1219385981

Vid ett tillfälle kom en anställd från Switzerlands Embassy till Pattaya, till en bar där jag och Steven från Yashoton befann oss. Han var ca. 55 år och 1.90 lång oc vägde säkert närmare 200 kg, han satte sig och kollade in tjejerna och fastnade för den yngsta och minsta tjejen i baren (ca 18 år och ca. 40 kg).

Då blev hon livrädd och försökte gömma sig, men mannen sa att han betalar hur mycket som helst. Då fick Steven och jag nog och började snacka på thai om mannen och hur han såg ut, vi kallade honom "chang nam", då hängde tjejerna i baren på och alla hackade på honom. Dom började nypa honom i hans stora fläskpattar och kommentera hans mage. Så till den milda grad att han var tvungen att ge sig av med en del tjejer springande efter som ropade chang nam och nöp honom i brösten.

Alla skrattade och lugnet infann sig igen i baren.

Mvh Isan Lover

[/quote

Mycket av det du skriver Isan Lover är mycket läsvärt,Men ibland undrar jag vad det är som får dig o tro att du är mer värd änn andra.Detta är ju i mina ögon mobbing.Varför var du mer värd än denna tjocka man att vara på denna bar?Om jag inte har fattat allt fel så jobbar ju tjejerna där för att sälja sex.Om sen kunden som vill köpa deras tjänst inte faller inom ramen som sexatlet så är det nog en risk dom får ta inom sitt yrke.                                                                                                                                                Om han sen har större pattar änn den tjej han vill utnyttja så tycker jag att det är lika i detta fall som när man köper snus på Konsum.-Kunden har alltid rätt-fortsätt o skriv dina berättelser men klanka inte ner på andra,du är nog ingen ängel du heller.mvh jocke

ps,jo jag är som du ser på mitt nick ej heller trådsmal  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inget surr om att alla bartjejer diskussioner mm skulle hamna under rubriken Nightlife, för er som inte vet vad det är...ansök om att få vara där genom att skicka ett PM till Surin P3, finns även bildtrådar där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, mannen borde i detta fall uppsöka den lokala konsumentvägledaren i Amphuret och klaga på den bristande service som han fått. Som konsument har du alltid rätt till öppet köp på köttmarknaden.

[move]Gösen Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Mr Phung Phlui

Det var för att tjejen var skräckslagen som vi ingrep, hon höll sig så långt från mannen som möjligt utan att hamna utanför baren och gråten var nära.

Samtidigt tjatade mama san att hon borde ställa upp, vilket irriterade flera av  dom andra tjejerna också, det var då vi ingrep.

Tjejen och hennes kompisar blev oerhört glada och tacksamma.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vid ett tillfälle kom en anställd från Switzerlands Embassy till Pattaya, till en bar där jag och Steven från Yashoton befann oss. Han var ca. 55 år och 1.90 lång oc vägde säkert närmare 200 kg, han satte sig och kollade in tjejerna och fastnade för den yngsta och minsta tjejen i baren (ca 18 år och ca. 40 kg).

Då blev hon livrädd och försökte gömma sig, men mannen sa att han betalar hur mycket som helst. Då fick Steven och jag nog och började snacka på thai om mannen och hur han såg ut, vi kallade honom "chang nam", då hängde tjejerna i baren på och alla hackade på honom. Dom började nypa honom i hans stora fläskpattar och kommentera hans mage. Så till den milda grad att han var tvungen att ge sig av med en del tjejer springande efter som ropade chang nam och nöp honom i brösten.

Alla skrattade och lugnet infann sig igen i baren.

Mvh Isan Lover

Jag skulle vilja kalla det här för mobbing å det grövsta, hur skulle du ha känt dig ifall du hade denna mannens kroppsbyggnad. :kort:

Men det är ju klart han var ju en fet och ful gammal schweizare så då är det okej...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle vilja kalla det här för mobbing å det grövsta, hur skulle du ha känt dig ifall du hade denna mannens kroppsbyggnad. :kort:

Men det är ju klart han var ju en fet och ful gammal schweizare så då är det okej...

Precis!

Förövrigt så anser jag inte att just detta är direkt mobbning. Karln har ett val att lämna baren med hedern i behåll - men väljer istället att vara kvar och försöker få den minsta tjejen med sig hem.

Sånt pack klarar jag mig utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade gjort som IL och hans kompis utan problem,om jag sett att tjejen var skräckslagen och nära till gråten.

Svårt för mej iallafall att låta bli om man ser att någon mår dåligt. Och att folk försöker tvinga tjejen att göra nåt

som hon inte vill. Men det kanske är ok för att hon jobbar med sex ??  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är svårt, lyteskomik är i mitt tycke en avskyvärd handling :diablo: , å andra sidan kan ju inte mannen i fråga vara omedveten om sin storlek och i det läget kan man ju tycka att det gränsar mot perversitet att välja den mista tjejen, så;    vad tycker jag då?

Jo IL hade i detta fall rätt att ingripa,  bjässen borde veta bättre och själv insätt hennes ovilja till sällskap.

Baa, som tycker om att tycka utan att mästra.

PS typiskt mama san, money is number one! DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag staller mig lite fragande till hela historien; jag trodde det var regel nummer 1 for all ambassadpersonal i varlden att aldrig (ut)nyttja prostituerade, och om man sa gor, atminstonde halla kaft om det. Om man vager narmare 200 kg sa sticker man ut aven i Pattaya och att da ga runt och saga att man jobbar pa en ambassad verkar konstigt. Jag trodde schweizare for kanda for sin diskretion  ;)

Annars ar det val ratt, aven en bartjej maste ha ratt att valja sina kunder, annars ar det ju faktiskt valdtakt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag staller mig lite fragande till hela historien; jag trodde det var regel nummer 1 for all ambassadpersonal i varlden att aldrig (ut)nyttja prostituerade, och om man sa gor, atminstonde halla kaft om det. Om man vager narmare 200 kg sa sticker man ut aven i Pattaya och att da ga runt och saga att man jobbar pa en ambassad verkar konstigt. Jag trodde schweizare for kanda for sin diskretion  ;)

Annars ar det val ratt, aven en bartjej maste ha ratt att valja sina kunder, annars ar det ju faktiskt valdtakt. 

Atom, Du har två verkliga poänger där,  först, ambassadpersonal utsätter sig inte för en risk att bli hemskickad p.g.av barbrudar, det sköter dom mycket snyggare. (alla har väl hört om callgirls)

sedan, Helt rätt om våldtäkt, även dessa tjejer har ett liv värt att respektera.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag staller mig lite fragande till hela historien; jag trodde det var regel nummer 1 for all ambassadpersonal i varlden att aldrig (ut)nyttja prostituerade, och om man sa gor, atminstonde halla kaft om det. Om man vager narmare 200 kg sa sticker man ut aven i Pattaya och att da ga runt och saga att man jobbar pa en ambassad verkar konstigt. Jag trodde schweizare for kanda for sin diskretion  ;)

Annars ar det val ratt, aven en bartjej maste ha ratt att valja sina kunder, annars ar det ju faktiskt valdtakt. 

Jag har mött många som påstår sig jobba för ambassader i Thailand och granskar man deras uppgifter lite så brukar det snart komma fram att de kanske jobbar åt ett kontorsföretag som levererar gem eller liknande till ambassaden.

Det går ju mycket skvaller om svenska ambassadens personal, men aldrig har det förekommit att någon av de "som vet" någonting velat tala ur skägget och stå för vad de skvallrar om. För hade det funnits ettt uns av fakta i skvallret hade ambassadtjänstemannen/kvinnan suttit på nästa plan hem.

Vad jag vet så är det 1 person som jobbade som frilansöversättare åt ambassaden (han hade alltså inte diplomat pass) som kickats ut för ett fyllerace i Bangkok. Samt den thailändske messenger som viftade med sitt ambassad-id vid en poliskontroll för ett par år sedan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Mr Phung Phlui

Det var för att tjejen var skräckslagen som vi ingrep, hon höll sig så långt från mannen som möjligt utan att hamna utanför baren och gråten var nära.

Samtidigt tjatade mama san att hon borde ställa upp, vilket irriterade flera av  dom andra tjejerna också, det var då vi ingrep.

Tjejen och hennes kompisar blev oerhört glada och tacksamma.

Mvh Isan Lover

Istället för att mobba den tjocke schweizaren kunde väl du och din polare varit stora män och löst ut tjejen så hade ju problemet löst sig. Mama-san hade fått sin del och du hade räddat henne undan en prekär situation :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att bartjejerna tvingades gå med kunder, skönt att rättrådige IL var på plats för att lösa ytterligare en situation.

Visst finns det ett överskott på ambassadpersonal i Thailand, kanske är det för att kompletera alla CIA och FBI agenter som man hör talas om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...