Guest Isan Lover Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej Jag ska berätta om en klasskamrat till X-et som blev prostituerad, hon bodde med sin mamma och ett barn från en äldre syster som hade lämnat det hos dom och stuckit. Pappan i familjen dog tidigt och det var svårt för dom att få mat på bordet och att klara det nödvändigaste. Mamman och Bat (som x-ets kamrat heter) jobbade hårt i byn och tog alla jobb som fanns, så och skörda åt andra och dom försökte också sköta den lilla risodling som dom ägde, dom slet verkligen. Deras hus var det sämsta i byn och man kunde trampa igenom golvet om man inte såg upp och väggarna bestod mest av uppfläkta rissäckar, ett sånt skjul som mest står på risfälten för att ge skugga och inte används för att bo permanent. Mamman kom alltid och hämtade mig när jag kom till byn, hon ville alltid bjuda på någon mat mest ris och fisksås och kanske myrägg eller något annat dom hade hittat i skogen eller fångat. Jag gick alltid dit och åt med dom och vi brukade ta med lite kött och grönsaker från svärmors butik. Det övergivna barnet som bodde hos dom heter Noo och hade aldrig råd ens med badtofflor utan gick barfota och hade alltid trasiga kläder. Jag och min fru köpte alltid skor och lite kläder till henne när vi var i byn, och hon sprang ärenden till mig t.ex köpte öl och hämta is, så fick hon lite småpengar och glass eller dricka, då var hon stolt när hon kunde gå till affären och handla och få något att äta själv istället för att titta på dom andra barnen som åt godis och glass. När Bat fyllde 18 gifte hon sig med en thai och fick en dotter, allt gick bra tills barnet var 2 år då mannen började spendera pengarna han tjänade på tuppfäktning och sprit, Bat fick då nog en dag och klappade till honom med en sån där trägrej som man har i morteln när man gör som tam, han träffades i bakhuvudet och föll från andra våningen rakt ner på marken, och blev aldrig mer insläppt. Nu var dom ensamma igen och hade en mun till att mätta och läget var desperat, då kläckte någon iden om att hon skulle följa med till Patpong i Bangkok och det gjorde hon. När hon kom hem igen berättade hon om alla konstiga utlänningar hon hade träffat och hur hon vantrivdes och hade det svårt med språket, hon förstod ingen engelska alls, men hon var tvungen för mammans och dom hungriga och smutsiga barnens skull att åka tillbaka. Nu började hon dricka i Bangkok och drack även hemma i byn när hon kom hem, men viss förbättring för mamman och barnen blev det. Efter några år med alkhol varje dag började hon bli alkoholiserad och bråka med folk ibland, så alla började bli oroliga för henne, hon köpte en mc som jag hade fri tillgång till när jag var i byn. Mamman kom och lämnade nycklarna till mig när jag kom till byn och dom sa att falangerna betalar den ändå , så du kan ha den så mycket du vill. Efter några år träffade hon en tysk i Bangkok som kom med till byn tillsammans med en kompis, och nu började det hända saker, ett nytt hus byggdes och två stora cement cisterner till regnvatten byggdes. Huset blev jättestort och fint, mamman var så glad, men Bat blev samtidigt allt mer alkoholiserad och var nu oftast full eller på väg att bli det. Hennes gammla man hade nu kommit tillbaka och bodde i det nya huset, han presenterades som en bror för tysken. Tysken ordnade med ett bröllopp och gifte sig med Bat, han ville nu ha med henne till tyskland och vi andra tänkte att det går aldrig, men hon övertalades och dagen kom när dom skulle åka, hon krävde att jag skulle följa med på flaket på pickuppen som tog henne till busstationen och hon höll min hand och grät hela vägen, Tysken satt nöjd och glad inne i bilen och dom for iväg, vi undrade hur det skulle gå, i tyskland började hon knarka och efter 1.5 år högg hon honom med kniv i bröstet tre gånger och hamnade på ett tyskt fängelse. Tysken överlevde som tur var, var hon är nu vet jag inte. Noo är gift sedan många år nu och har två egna barn, hon gifte sig tidigt (16 år) som så många andra på landet, och jag höll ett förmanings tal med hennes tilltänkta som var 20 år där jag talade om att om han gör Noo illa ska jag döda honom om det så blir det sista jag gör i livet (familjen har en svag ställnning eftersom en man saknas), och vad jag vet så har det gått bra för dom, mannen är arbetsam och ordentlig, näst sista gången jag var där var vi på molam tillsammans. Vad jag vill säga med den här berättelsen är att det finns alltid en historia bakom varje människa och att man kan bli tvungen att göra sånt man inte vill, jag kommer nog med fler liknande historier en annan gång. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Respekt Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej hej Jag har inte hunnit läsa tråden. Men jag vill passa på att rekommendera två bra böcker. 1. En på thailändska som heter ผีเสื้อราตรี Nattfjärilar. Mycket bara skildring om bartjejer, barlivet, jakten efter en farang man, hur blev farangmän misstänksamma på bartjejer, hur bartjejer började behandla kunder osv. Man kanske inte kan tro på allt så står där. Men den är en mycket intressant bok. 2. Såld - en svensk bok. Om Natasja - en rysk tjej som blev lurad och såld och hamnade till slut i Stockholm. Mycket gripande. Kan ta en till 3. เรื่องเล่าสาวไซด์ไลน์ - Berättelser från Sideline-tjejer. Sidelinetjejer är typ universitetsstudenter, hemmafruar, modeller, tjejer med bra jobb och egentligen inte har behov av pengar på samma sätt som man brukar tro om prostituerade. Men de extraknäcker genom att sälja sex till ett mycket högt pris, kanske 10k, 15k och uppåt per gång. En del gör det för att ha råd med dyra väskor som Louise Vitton (kanske stavar fel) och andra prylar. En del gör det för att deras män har Mia Noi och de vill ha spänning i livet typ. Mycket intressant läsning. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Isan Lover. Intressant läsning. Allting är inte rosenrött i Thailand. Det finns även en mycket mörk otrevlig baksida! mvh. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vikingen73 Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 I många fall finns det en mörk baksida, i många fall finns också en äventyrslust att träffa en falang, dom går från ett jobb som ger hyffsat till baren bara för att ha en större chans att hitta sin falang. Sen kan det ju vara så att många blivit svikna av sina thaikillar så dom bestämt sig för att aldrig mera ha en thai..( sådana historier har man hört många av ) sen så hoppas ju många på ett rikare liv naturligtvis . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 QuoteI många fall finns det en mörk baksida, i många fall finns också en äventyrslust att träffa en falang, dom går från ett jobb som ger hyffsat till baren bara för att ha en större chans att hitta sin falang. Sen kan det ju vara så att många blivit svikna av sina thaikillar så dom bestämt sig för att aldrig mera ha en thai..( sådana historier har man hört många av ) sen så hoppas ju många på ett rikare liv naturligtvis . Dom få tjejer som jobbar i bar som jag snackat med verkar ha saltat sin "story" lite grann, eller ändrat om detaljer. Nu är det inte många jag pratat med så jag drar inte alla över en kam. Genomgående verkar dock vara en f.d. thaikille som skrivet i tidigare inlägg. Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej Vikingen73 Du har helt rätt så nästa berättelse får bli en positivare, för det finns också. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crazyswede Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 ... & samma skit händer var enda dag tyvärr! Dock kan väl sägas en del mäniskors livsöden förendras till det bättre mycket tack vare "bar svängen" åxå .. iaf. i slut änden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Intressant historia Isaan Lover Hur länge "bodde" du i den byn? Just det där med att många tjejer som man träffar i barerna har barn, och har blivit lämnade av sina "Män", har jag hört många gånger. Jag har nog aldrig snackat med nån tjej som jobbar som "glädjeflicka", som inte har barn, och säger att de jobbar och sänder pengar hem, så att någon (oftast föräldrarna ), kan ta hand om barnet/barnen... Sorglig historia, men föräldrarna och exmannen bor flott i alla fall? Skulle vara en ännu intressantare historia om du kunde berätta hur "Bat" har det idag. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej Jag var i byn varje semester i 10 år mellan 1986 och 1995 och sporadiska besök därefter. Mamman är död. Noo gift med man och barn. Exmannen kanske bor kvar med dottern? Bat vet jag inget om längre? Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 För 2 år sedan drog en av de yngre damerna i byn ner till Pattaya för att "stada på ett hotell", Hon lämnade man, 2 barn som hennes syster blev pådyvlade utan önskan, en åldrig far och ett ruckligt hus. Mannen var mycket omtyckt och duktig hantverkare men inkomsten dög inte. Efter 3 mån kom hon hem på besök, mannen drog iväg, skitförbannad, Pappan grät och systern försvann till nån granne. Vi kunde bara gissa men sen fick jag bekräftelse på misstanken om hotellstädningen då hon kom till mig och ville ha hjälp att läsa mail från en farang som lovade att skicka pengar. Hon for tillbaka till Pattaya och skickae lite pengar då och då för döttrana men tyvärr blev det som vanligt, systern hade snygga nya kläder och ny MC, ungarna skitiga och otvättade och fadern full ganska ofta. I dag ser det ut ungefär lika dant med den enda förändringen att mannen har flytt till Bangkok och den gamla fadern med hjälp av grannar tar hand om barnen för systern har åkt och städar i Pattaya. Rapport från en by med 1! farang och c:a 1000 Thai. BAA Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oldthaimer Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Ett gripande livsöde Isaan-lover. Ett annat, dock inte lika svart, livsöde handlar om en tjej ifrån Phetchabuntrakten. Jag kallar henne för Noi. Flickan gick i skola tills hon fyllt 13 år. Därefter hade inte familjen råd att låta henne gå i skolan längre. Vid 15 års ålder utsåg familjen (pappan) den man Noi skulle gifta sig med. (anm. Jag vet inte om just detta med att familjen väljer man är vanligt, har inte mött detta tidigare) Den tilltänkta var då 28 år och tjänade skapligt med pengar. Just det här med den mannens inkomst var nog det som lockade familjen. 13 års åldersskillnad vid så unga år är nog rätt påtaglig…. Noi accepterade det ingångna avtalet och vid 18 års ålder genomfördes någon form av giftermålsceremoni (oklart vilken). Något år senare blev Noi med barn. Hon har för mig berättat att mannen jobbade ihärdigt, långa dagar med sen hemkomst som följd. Noi skötte hem, barn och maten stod alltid på bordet då han kom hem. Det som störde relationen var att då han kom hem efter jobbet, trött och sliten, tog ut sin ilska och missnöje med sitt jobb över henne. Han skällde och bar sig åt dagligen. I stort sett varje kväll gick Noi till sängs gråtande över den orättfärdiga behandlingen. Efter ytterligare något år började mannen arbeta i Bangkok. Hans hemresor blev över tiden mer och mer sällsynta. På thaivis anpassade flickan sig till sin situation. Efter ytterligare några år fick Noi reda på orsaken till hans bortavaro. Han hade i Bangkok träffat en ny kvinna. Han levde där med henne och de hade två barn tillsammans. När Noi berättade detta för mig blev hennes mörka ögon tårfyllda. Hon förstår inte hur han kunde göra så emot henne, hur kunde han ha två familjer samtidigt? Deras gemensamma barn bor numer växelvis, ett år i taget, hos sin mormor respektive hos pappan. Varför inte hos sin mamma kan man tycka? Jo för att mamman försörjer sig i Pattaya. (känns detta igen?) Noi jobbar på den ena restaurangen efter den andra. Noi är en av de trevligaste och mjukaste människor jag någonsin mött. Hon döljer sin bitterhet väl fast bland kommer sorgen upp till ytan. När jag senast hörde ifrån henne hade hon lämnat Pattaya och flyttat hem till sin mamma. Hon går nu i skola och pluggar engelska. Dessutom har hon tagit körkort och kan nu köra sin mamma till affären. Jag vill gärna tro att allt kommer att lösa sig till det bästa för henne. Enligt mig är hon VÄL värd det…. /oldthaimer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Oldtimer! Det är för väl att det finns ljus i mörkret, finns allldles för många svarta öden. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crazyswede Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Resturang ja .. hotellstädning jo visst .. utan att spä på hor debatten allt för mycket kan jag berätta om en polare som blev mer el. mindre uppraggad av en hotell städerska! Vi åkte taxi-pickis i Pattis för några år sedan & upp hoppar det 3 thai tjejer i pickisen .. det fanns dock ingenstans att sitta för dom så jag skojade & klappade mig själv i knät som en uppmaning till att nån av dom skulle sätta sig där! Poff hade jag "Yuppin" som hon hette i mitt knä & polarn fick nåt som mer kan liknas en "mygga" i knät , hon gick för övright under det namnet i flera år sen! När på stan med tjejerna i släptåg & in på första bästa utomhus bar för att ta en bira & det bekräftades att alla 3 "work clean guesthouse" under konversationen! Polarn såg mest besvärad ut då "myggan" bet sig fast & "Yuppin" hade lirkat in sin hand i mina brallor så på 5min. hade jag fått brådis att åka hem igen! "Yuppin" vart utslängd efter 3-4 dar då jag ertappade henne med händerna djupt nerkörda i mina byxfickor letandes efter en "tändare" .. vad hon fann var mest pengar tydligen för hon hade en hel bunt i näven när jag kom in på rummet! Polarn kamperade dock i åratal med "myggan" & han frågade så klart hur det kom sig hon hamnat i Pattaya hon som var en så "fin tjej" , jo hon skulle jobba i bar var det tänkt men när hon fick se en "falang snabel" för första gången insåg hon att hon aldrig skulle klara av "det där" 7 dar i veckan! Jaha ja svarade polarn: .. så då börja du städa i stället .. bra jobbat , duktig flicka .. men det är väl inte så mycket betalt att städa va´? Nej men det kan man ju alltid dryga ut med att runka & suga av nån kåt falang på rummet då & då! Fick han till svar! Same Same But Diffrent! Polarn & "Myggan"! IM000350_2.jpg IM000335.JPG IMG_0267.JPG IM000350_2.jpg IM000335.JPG IMG_0267.JPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Fint berättad historia av IsanLover. Tror det finns många liknande historier på samma gång som det säkert finns de som kryddar till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej Oldthaimer Det var tragiskt att läsa om Noi men hon är långt ifrån ensam, att mannen skaffar en familj till är inte ovanligt tyvärr, och inte heller att föräldrarna gifter bort sina barn tidigt men det har blivit mer och mer vanligt att tjejen får välja själv som tur är. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Vilken härlig känsla att få lite seriösa beskrivningar om livet i Thailand. Annat än BTT, Caveman mfl. flams! Jättefint berättad historia! m Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Skrev en ganska lång historia precis... Tryckte på backspace istället för enter!!! YES!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Quote Skrev en ganska lång historia precis... Tryckte på backspace istället för enter!!! YES!!! Efter ett tag på forum så lär man sig att trycka Ctrl + A och sen Ctrl + C innan man postar member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Jo den har jag lärt mig redan. Men ska sanningen fram kom jag åt en 3-4 knappar på en gång.. Däribland både enter,backspace och nån mer så jag hamnade utanför "skrivfältet". Kan bjuda på en annan kortare historia istället jag bara hört i andra hand. Min bästa vän som tillbringat flera år i Thailand (påminner en del om en viss BTT faktiskt, om än yngre) och pratar bra thai och jag for till Pattaya. Han träffade där en 20 årig tjej vid namn Oh. Hon kom från Bangkok, familjen var inte fattig men heller inte rik. Skolan gick tungt och hon var mest "tingtong" och pekade på sitt huvud. Söt och fager som få men tänder ungefär som någon spelat brännboll med dem. Däremot var hon pilsk som få och det tog inte många dagar efter 18års dagen innan hon tog första buss till Pattaya. Hon blev snabbt en av barens favoriter och tog snart plats som en av de mer erfarna trots sin ringa ålder. Pushade och hjälpte de yngre som var rädda och grät när herrarna kom. Lärde dem dansa både med och utan påle. Ett par sponsorer har hon nu ordnat så tandställning kommit på plats. Blir bara tänderna fina kanske hon kan finna en rik make. Men än sålänge är hon kvar i baren förutom när någon falang bjudit på longtime. Då blir det bussen hem till mamma med börsen full lika fort som den där dagen för några år sedan som hon for i motsatt riktning. Får inte bli för sorgligt här nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
2much Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Quote Skrev en ganska lång historia precis... Tryckte på backspace istället för enter!!! YES!!! FFF= fatfingerfault Smile and the world smiles with you Fart and you stand alone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Finns sakert manga tjejer som har en berattelse liknande den Isan Lover berattade men i de flesta fall ar det nog mera av "Amerika syndromet" dvs outbildade och opriviligierade manniskor pa landsbygden som far nys om en lysande moljighet att snabbt bli rik. Precis som svenskarna som emigrerade pa 1800-talet skickade hem brev om hur fantastiskt bra de hade det over-there for att inte verka som losers sa ar det nog manga bartjejer som kommer hem fran forsta vandan i Pattaya med guldhalsband trots att de inte atit pa en vecka. Detta lockar sedan andra unga tjejer och en del killar. Faktum ar ju att har i Centrala Thailand finns det obegransat med jobb for outbildade. Vem som helst kan fa ett fabriksjobb over dagen som betalar 5-6,000 Baht i manaden som kanske kan bli 8,000 med lite OT. Detta ar inga slavfabriker utan oftast multinationella foretag som foljer alla avtal men dock aldrig betalar en Baht mer an de behover. De brukar dessutom tillhandahalla bostad och subventionerad mat och de flesta tjejer skulle nog i langden tjana pa att ta ett sadant jobb istallet. Problemet ar dock att chansen till jackpot forsvinner, det handlar om att spara 500-1,000 Baht per manad och da blir det ett decenniums sparande bara for att kunna kopa en begagnad pick-up. Nog svart for manga att ha det talamodet nar Noi i grannbyn fick en Honda Civic av en gammal tysk efter 3 manader i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crazyswede Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Quote Däremot var hon pilsk som få och det tog inte många dagar efter 18års dagen innan hon tog första buss till Pattaya. Any Nude pix??? Quote FFF= fatfingerfault Annars är ju "2FF" = "2FatFingers" poppis i Los .. snudd på värre än Thai gubbarnas! 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 QuoteFaktum ar ju att har i Centrala Thailand finns det obegransat med jobb for outbildade. Vem som helst kan fa ett fabriksjobb over dagen som betalar 5-6,000 Baht i manaden som kanske kan bli 8,000 med lite OT. Detta ar inga slavfabriker utan oftast multinationella foretag som foljer alla avtal men dock aldrig betalar en Baht mer an de behover. Det duger säkert för de flesta som inte har minsta strävan uppåt. Ett sånt jobb räcker egentligen inte till för mer än att överleva. Skulle något hända som kräver extra utgifter är det bara att ta ett lån. Arbetet är säkert bättre än i Kinesiska sweatshops, men knappast speciellt hälsosamt. Tror ingen här skulle tänka sig att jobba under samma förhållanden. Utländska arbetare från Burma/Laos/Kambodja som jobbar ännu billigare är också vanliga. Du tjänar nog inte ihop till en bil genom fabriksjobb.. isåfall skulle det vara betydligt fler som ägde en. Annars håller jag nog med. Fast tror inte alla är ute efter "jackpot" utan önskar bara ha ett liv som medelklassen de kan se på TV varje dag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Quote Any Nude pix??? Nej inga nude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu