Jump to content
IGNORERAD

Hotel Areca Lodge i Pattaya


StefanJ

Recommended Posts

Eftersom många frågar om hotell, så vill jag varmt rekommendera Areca Lodge i Pattaya.

Var i Pattaya nu i Augusti, och letade på nätet nåt bra hotell i Pattaya. Bodde bra senaste men nu ville jag bo mer centralt.

Bokade Areca Lodge via sawasdee.com, 1570bt Superior deluxe dubbelrum. Ville ha standardrum, men det var fullbokat, så dom erbjöd Superior deluxe.

Areca är 2 hotell, jag fick rum i den nya Evergreen wing. Mycket fint, trevliga rum med balkong. Mycket bra badrum med bra tryck i duschen, + att varmt och kallt vatten funkar.

Stor och fin pool, numera gott om solbäddar.

I närområdet finns gott om restauranger och barer, som man INTE störs av på natten.

5 min promenad ner till 2nd Road, drygt 10min ner till Beach road.

Personalen på hotellet var mycket trevliga, alla ler och hälsar på en (såklart)

När man checkar in, så blir man informerad om att ev gäster måste skrivas in för säkerhetsskull..

Så jag lär bo på Areca Lodge igen! (I feb 2011, fast då kanske rummet är lite dyrare, men det är det värt)

/Stefan J

post-3328-052976200 1283955706_thumb.jpg

post-3328-073190300 1283955722_thumb.jpg

post-3328-052976200 1283955706_thumb.jpg

post-3328-073190300 1283955722_thumb.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • StefanJ

    4

  • Tujtuj

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag håller absolut med om omdömet av Areca Lodge mycket bra hotell med ett mycket bra läge. Mitt i smeten, men ändå tyst på rummen.

Vi bodde där nu i februari och jag har redan bokat till nästa års resa. De har även månadspriser som är lite billigare.

Vi testade faktiskt både den gamla och den nya delen, vår AC pajade nämligen och då fick vi en svit i den nya delen en natt medan de fixade AC'n.

Vår uppfattning var att den nya delen var klart modernare, men mer 'plastig' och opersonlig. Så jag bokade rum i den gamla byggnaden även nästa år, men det är ju mycket individuellt vad man gillar.

Kort sagt: Mycket bra hotell!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som motvikt då vill jag säga att rummen i den gamla delen är mkt lyhörda. Receptionspersonalen lät sina barn spela spel på Internetdatorerna nere i receptionen som är ämnade för gäster. Trots att det var uppenbart så var svaret att alla datorer var upptagana. Och om jag inte minns fel länsade väl personalen alla värdeboxar när hotellet var relativt nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste 5 gångerna jag bott i Pattis har jag vid hälften av dessa bott på Areca. Ett bra och trevligt hotell.

Bra pool för William också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läget är ju bra, i det närmaste perfekt. Har ju inte bott där sedan den nya delen tillkommit så jag kanske inte ska uttala mig om hur det är idag...Personal kommer och går på alla hotell. Ibland har man tur och blir mkt bra bemött ibland inte. Kanske dagsformen som avgör men det gäller nog som sagt alla hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Arec Lodge två ggr och tycker att det är helt okej men inte mer.

Mina rum, i "främre och bakre" delen är som många andra hotell rum i Thailand. Heltäckningsmatta och badkar i badrummet.

Men StefanJ ´s rum ser ju lysande ut så det skulle jag inte ha något emot att bo i.

Poolerna, personalen och frukosten är både trevliga och smakar bra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Arec Lodge två nätter första och sista!!

Vi flytta till grann hoteller Pattaya bay resort.

Vi fick rum i mellan huset, Amrikansk dusch = väggfast.

dyrare men sämre rum än Pattaya bay resort!!

pigge01 o nitt71

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde 5 veckor på Pattaya Bay Resort i somras, mycket nöjd med visstelesen där. Trevlig personal, bra restaurang och schysst pool. Kommer definitivt att bo där fler gånger.

Ändrades av Whisky Bird
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju fint ut på bilderna. Jag kollade upp priser runt nyår, och fick priset 2800 bht/natten via Agoda. Lite dyrt tycker jag, men det kanske är normala priser i Pattaya?

Vad säger ni andra? Ska man leta vidare, eller är detta ok pris?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju fint ut på bilderna. Jag kollade upp priser runt nyår, och fick priset 2800 bht/natten via Agoda. Lite dyrt tycker jag, men det kanske är normala priser i Pattaya?

Vad säger ni andra? Ska man leta vidare, eller är detta ok pris?

Du kan kolla Pattaya Bay Resort, Ligger backom Arcla L

1500b/ natten i standar rum. 1.Nov-15.April. övrig tid 1070b för de första 6 nätterna 7 fri.

http://pattayabayresort.com/default.aspx

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott två gånger på Areca Lodge och har just inget att anmärka på. Bra läge och skön sömn!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade några foton från Areca Lodge från senaste resan, håll till godo!

Utsikt från balkongen

post-3397-041930200 1283973636_thumb.jpg

Ett par foto från rummet

post-3397-060508900 1283973699_thumb.jpg

post-3397-081992900 1283973790_thumb.jpg

Utsikt mot poolen från receptionen

post-3397-008471100 1283973849_thumb.jpg

Frukost matsalen

post-3397-091831600 1283974028_thumb.jpg

Receptionen

post-3397-052425100 1283974085_thumb.jpg

Jag tror vi betalade ca 40000 baht för en månad i februari för Executive Suite, mycket bra!

/ Joe

post-3397-041930200 1283973636_thumb.jpg

post-3397-060508900 1283973699_thumb.jpg

post-3397-081992900 1283973790_thumb.jpg

post-3397-008471100 1283973849_thumb.jpg

post-3397-091831600 1283974028_thumb.jpg

post-3397-052425100 1283974085_thumb.jpg

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan kolla Pattaya Bay Resort, Ligger backom Arcla L

1500b/ natten i standar rum. 1.Nov-15.April. övrig tid 1070b för de första 6 nätterna 7 fri.

http://pattayabayresort.com/default.aspx

pigge01

Tack för tipset Pigge! Det hotellet ser helt ok ut tycker jag!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på både Areca och PBR. Tycker klart bättre om Areca mer resort feeling.Sedan finns det ju mycket billigt bra boende i kvartren runt omkring, men då är det guesthouses inte riktiga hotell.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på både Areca och PBR. Tycker klart bättre om Areca mer resort feeling.Sedan finns det ju mycket billigt bra boende i kvartren runt omkring, men då är det guesthouses inte riktiga hotell.

Har bott på båda och de är helt ok. Areca bättre läge och PBR lite bättre hotell, där kan man dessutom bo för 999 thb under lågsäsong. PBR har gratis shuttle till 2:nd road och Soi Diana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta gärna oxå en koll på Sabai Lodge, Soi 1. Särskilt 3- våningslängan vid Dolphin pool, där andra våningen har perfekt utsikt över poolen (1:a plan faller alltid ifrån för mig i Thailand pga mögellukt och på 3:e blir det lite väl mycket trappor). Dessutom har man 2 andra riktigt bra pooler att välja mellan om man vill ha omväxling. 5 minuters promenad både till Beachroad och Secondroad. Bathbussar som går förbi i ett etc.

Bra är oxå, tycker jag, att trots kanonläget är det lite av resortkänsla inom det stora hotellområdet. Prismässigt är det dessutom jämförelsevis ett fynd. 1150B under låg och 1550 under högsäsong.

http://www.sabailodge.co.th/location.html

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på båda och de är helt ok. Areca bättre läge och PBR lite bättre hotell, där kan man dessutom bo för 999 thb under lågsäsong. PBR har gratis shuttle till 2:nd road och Soi Diana.

OBS!!

Du fär lägga till 7% skatt på prisen på PBR!! :kort:

999 x 1,07 = ca:1070b,

1399 x 1,07 = ca: 1500b.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju fint ut på bilderna. Jag kollade upp priser runt nyår, och fick priset 2800 bht/natten via Agoda. Lite dyrt tycker jag, men det kanske är normala priser i Pattaya?

Vad säger ni andra? Ska man leta vidare, eller är detta ok pris?

www.sawadee.com (mycket bra och snabb bokningssite) tar 2290THB över nyår inkl skatt. Gäller Superior Deluxe... standardrummet kostar 1890THB inkl skatt

Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

www.sawadee.com (mycket bra och snabb bokningssite) tar 2290THB över nyår inkl skatt. Gäller Superior Deluxe... standardrummet kostar 1890THB inkl skatt

OBS!

2290b + 1200b 31/12 :kort::bag::crazy:

"Compulsory Gala Dinner

- New Year's Eve Dec.31,2010 : 1200 Baht/adult & 600 Baht/child (3-12yrs.)"

Las det finstilta!!

http://www.sawadee.com/hotel/Pattaya/areca/

Jag skulle inte bo där över nyår!! :glasses:

2 pers. 2290b + 2400b = 4690b för den natten!!

Prova på

LK Metropole i samma gata andra sidan.

Från 2500b

http://www.sawadee.com/hotel/Pattaya/lkmetropole/

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. jag behövde inte läsa det finstilta.. inge Nyår i Feb när jag ska dit,, :giggle:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

www.sawadee.com (mycket bra och snabb bokningssite) tar 2290THB över nyår inkl skatt. Gäller Superior Deluxe... standardrummet kostar 1890THB inkl skatt

Stefan J!!

Läs vad du själva skrivit! :ironi:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS!!

Du fär lägga till 7% skatt på prisen på PBR!! :kort:

999 x 1,07 = ca:1070b,

1399 x 1,07 = ca: 1500b.

pigge01

Ja då är det väl bäst att be om ursäkt så man inte blir utvisad som du blåser i pipan.Skillnaden blev ju hela 70 thb. :suicide:

Jag kommer faktiskt inte ihåg att det var så och enligt hemsidan så började de med det i november 2009 och sist jag var där var i maj samma år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det väl bäst att be om ursäkt så man inte blir utvisad som du blåser i pipan.Skillnaden blev ju hela 70 thb. :suicide:

Jag kommer faktiskt inte ihåg att det var så och enligt hemsidan så började de med det i november 2009 och sist jag var där var i maj samma år...

Rött kort år till PBR!!

För att dom ännu inte rättat prislistan.

Vi var där över midsommar 9 nätter. Jag och Nitt.

Jag kommer dit i November ca i vecka.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS!

2290b + 1200b 31/12 :kort::bag::crazy:

"Compulsory Gala Dinner

- New Year's Eve Dec.31,2010 : 1200 Baht/adult & 600 Baht/child (3-12yrs.)"

Las det finstilta!!

http://www.sawadee.c.../Pattaya/areca/

Jag skulle inte bo där över nyår!! :glasses:

2 pers. 2290b + 2400b = 4690b för den natten!!

Prova på

LK Metropole i samma gata andra sidan.

Från 2500b

http://www.sawadee.c...ya/lkmetropole/

pigge01

LK Metropole har jag tänkt att bo på nästa gång jag reser till Pattaya.

Det verkar vara ett riktigt bra hotell.

Någon som bott där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...