Jump to content
IGNORERAD

Tillbaks igen!

Guest wUThai
 Dela

Recommended Posts

Ja, då har man varit nere igen. Denna resan blev första gången tillsammans med sambon och grabben.

Då åker vi!

Grabben är redo och klar för avfärd.

Men först ska "farsan" grunda lite innan avfärd.

Dela på andra sajter

• Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Benriach

2

• phitsanulok

1

• tisse

1

• korp

1

Mest aktiva i denna tråd

Liten bön innan start. Ja, det var för min räkning...

whohoo! Buddha kan man alltid lita på! Bra jobbat grabben! :)

Pattaya! Härlig känsla att komma tillbaks!

Blev en tripp till Koh Larn efter man sovit av sig resdammet.

Dela på andra sajter

Var och hälsade på sambons lillebror som är munk.

Ny favorit, kao mook gai. Tror det heter så. Dyrt var det med! Hela 25 tbh!! Försökte få sambon att pruta ner till 20 tbh, men det gick inte! :mdr:

Efter några dagar så var det dags att dra till BYN!

Sorglig syn som man stöter på allt för ofta. :(

Lite öl och mat på tåget mot Sisaket.

Fick köpa några bira till för restaurangvagnen stängde klockan 23:00!?!

Framme! Tog cirka 10 timmar från BKK - Sisaket. Tåget är nog det absoluta bästa sättet att resa på i mitt tycke iaf.

Undra vad han tar för att "köra" oss till byn?

Dela på andra sajter

Då åker vi igen då!

Grabben hälsade på sin gamla skola, till sin förvåning så kände inte hans gamla fröken igen honom!?

Hon trodde att grabben var en tjej.. men så är det när grabben är hårdrockare som "farsan" :diablo:

Gamla skolkompisar.

Sen blev det en sväng till den lokala marknaden.

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Blev inte så mycket bilder från Isaan. Men några till har jag.

Kanske en av anledningarna att jag inte vantrivs i Isaan, vi bor på hotell! :)

Så jävla Vackert!

Sen kommer sambons lillebror och undra var fan bärsen är?!?! Vi ska ju kröka nu för fan!

En vän till familjen. Tyckte lite synd om honom p.g.a. att han är döv, det är nog ingen lätt tillvaro med handikapp i fattiga Isaan. Men enligt tjejen var han väldigt duktig i skolan och han var mer än välkommen! Han krökade loss med allihop och såg ut att ha kul.

Sen dök det upp lite annat löst folk som jag inte har en susning om vilka det är. Men när en farang kommer på besök så blev det rätt mycket folk som kom. :)

Dela på andra sajter

Med en klump i halsen lämnade vi Isaan, för denna gången. Men det berodde mest på att jag hade velat umgås så mycket mer med sambons lillebror. Men det blev ett kärt möte i Pattaya igen. Jag sa till sambon att ringa honom och be han komma ner till Pattaya under några dagar. Men det återkommer vi till senare. :)

Hej då morbror! ;(

På väg till Sisaket för att ta tåget till Bangkok.

Sisaket.

Under tiden vi väntade på tåget så träffade jag några inhemska faranger som bor i Sisaket. Det blev några öl, två engelsmän en tysk och en från Australien. Var rätt kul och slänga käft med dom innan avfärd.

Grabben har ett VÄLDIGT stort hjärta.. var faktiskt lite sorgligt ibland, han ville ge pengar till alla tiggare. Hoppas inte denna bilden är för känslig, jag tvekade att lägga in den. Men grabben ville att jag skulle det, då jag frågade honom innan. Jag kommer nog aldrig vänja mig hur svårt många har det i Thailand, oavsett hur många gånger jag åker dit. Och det är skönt att se att grabben inser det också.

Ahh, äntligen en säng och lite two and half men.. han gillar den showen grabbhalvan! :)

Dela på andra sajter

En sån här tråd är väl värd lite uppskattning.

Det blir +karma från mig/ Bibben

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

En sån här tråd är väl värd lite uppskattning.

Det blir +karma från mig/ Bibben

Vi är många Bibben här tycker jag

Mvh Bibben

Dela på andra sajter

Vi är många Bibben här tycker jag

Mvh Bibben

Det kan aldrig bli för många Bibben, bara alla tycker som mig så :-)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Det kan aldrig bli för många Bibben, bara alla tycker som mig så :-)

Självklart tycker jag som dig. Vill du ha +karma så bara säg till.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

underbart :drinks:

jag fortsätter vara tråki så du kan lägga energi i tråden..

ps: nu ska jag kamma håret bakåt me stålkam, o lyssna in mej på Volbeats nya.tjåck fet dee :drinks:

CHAANG THEE NANG

Dela på andra sajter

Fina bilder. Ser gärna fler :great:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Härligt, mera mera :great:

Håller med det är riktigt vackert på landsbyggden med alla risfält i olika nyanser av grönt

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Då åker vi igen!

Tillbaks i Bangkok. Närmare bestämt Eek a mai.

Pattaya, här vid nån skola där en massa scouter spelade fotboll.

En stänkare på soi diana.

En klassiker! :)

En somtam innan beachen. Nåt jag faktiskt tycker är riktigt gott!

Först ska ju grabbhalvan styla innan vi tar över beachen! :)

Liten förrätt.

Aroy!

När börjar matchen?!?! :)

Ta du dig ett dopp till!

Impa lite på gamlingarna!

Dela på andra sajter

håller med dig sitta och dricka bärs och tjata med grabbarna vid stationen är nice. kan tänka mej att tommy från england var där kanonkille.nu när huset är klart blir det mest på helgerna man häckar där. kalle.

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Varit lite dålig med att lägga upp bilder. Så vi kör väl några till!

Tillbaks i Pattaya. Pattaya beach, finns det nån bättre strand? :mdr:

En stänkare mitt på dagen har ingen dött av! :)

Grabbhalvan älskar verkligen vatten!

Inte en chans bruden! ;)

Lite bilder från Pattaya park.

Där hade man mer än gärna suttit nu och avnjutit vyn med en snabelöl i handen!

Här tatuerade jag och sambon oss. Ligger precis vid soien till höger om Mikes shopping mall ner mot beach road om man kommer från Second road.

Han är riktigt duktigt och bra pris med. Min tog 4 timmar tjejens tog 3 timmar. Vi slantade 10000 tbh.

Efter den sejouren så blev det lite krubb innan vi gick på lokal!

Grabben hade turen att träffa en ny kompis under vår tid i Pattaya.

Och så dök så sambons lillebror upp! Vi bjöd ner honom till Pattaya för några dagars semester. Och det kändes jävligt bra att jag fick umgås med honom under några dagar, tanke på den korta vistelsen i Isaan!

Dela på andra sajter

Jomtien.

Sabai sabai.

Morbror och grabbhalvan lira boll.

Denna galanta och trevliga dam stöter jag på när sambon och dom andra är och utför vissa ärenden. Jag flörta med henne med det går inte hem!? En riktigt skön dam med glimten i ögat.

I helvete att du följa med hem! Farang baa maak maak! :)

Tillbaks till hotellet, och tjejens kompis som jobbar som kock och arbetat i en dansk restaurang förut. Hon lagar den värsta jävla goda schnitzel som Lamai skulle kunna gå över lik för! ;)

Vad gör lite regn?!

När vi ändå lira "biljard"? :)

Fan broder, det svänger ju!!

Dela på andra sajter

Här nånstans så tyckte sambon att morbror och farsan skulle göra stan själva så min kära sambo och min lilla grabb drog sig tillbaks.

Nu är vi bra runda om fötterna och snurriga! :)

Tänkte jag skulle ha lite kul med min kära broder och driva med honom med honom lite. Om jag säger soi diana och fågel? Vad tänker ni på? :)

WTF!! Är det en kille?!!?! Tjickut!! <-- Baa på khmer! :) Och hans ögon var stora som fotbollar under en lång tid innan jag sa nåt! :mdr: Och sambon fick höra det dagen efter och hon skrattade så tårarna rann! :)

LIte bakis mat på kära flaggan också! Fick nästan en tår i ögat när jag såg Stens söner som var där och renoverade uteplatsen!! Snackade inte så mycket med dom, men sambon snackade med Deng. Deng, var så imponerad av Stens söner så hon var tårögd när hon berättade att dom åkt ner till Thailand för att hjälpa henne! Jävligt fint gjort och respekt till dom!

Så jävla god mat! Grabben som nu efter snart två år i Sverige bara älskade maten! :)

Lite blandat nu. Grabben med sin nyvunna vän är trötta och Jhon blund har hälsat på! Farsan och sambon kolla Vm-Fotboll.

Fortsättning kanske följer..

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...