Jump to content
IGNORERAD

Flaggan


sakaeo

Recommended Posts

Hej, jag är inte så ofta inne på nonkis hörna. Nu var jag inne, då fick jag se några bilder från midsommarafton på flaggan. Daeng har verkligen piffat upp flaggan, det såg verkilgen bra ut och frächt. Men jag tycker att gamla flaggan försvann lite nu, och Stens hörna där han satt. Vad tycker ni som gick på flaggan har jag fel? Men jag kommer definitift att besöka flaggan när jag kommer ner nästa gång. :friends:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag är inte så ofta inne på nonkis hörna. Nu var jag inne, då fick jag se några bilder från midsommarafton på flaggan. Daeng har verkligen piffat upp flaggan, det såg verkilgen bra ut och frächt. Men jag tycker att gamla flaggan försvann lite nu, och Stens hörna där han satt. Vad tycker ni som gick på flaggan har jag fel? Men jag kommer definitift att besöka flaggan när jag kommer ner nästa gång. :friends:

MVH

Sakaeo

Hej Sakaeo!

Stens söner har varit här och hjälpt Daeng att piffa upp Flaggan lite och det har blivit betydligt fräshare nu, men tyvärr uteblir gästerna. Vissa dagar har hon typ 6 gäster och vissa dagar bara en. Hon har inga anställda längre utan sköter allt själv.

Hon har satt upp ett ganska stort foto av Sten, inklusive en ganska lång text på engelska (hyllning till Sten) på verandaväggen där Sten alltid satt.

Jag satt och åt på denna platsen för några dagar sedan och kände faktiskt ett stort obehag - jag tyckte Sten satt och tittade på mej hela tiden.

Jag tror Daeng har det tufft, men det är ju sådana tider i Pattis nu - väldigt få faranger.

Jag hoppas snart få se dej här nere

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Jive jag vill väl som du och många andra att flaggan ska leva vidare. Det har ju varit en samlings plats för många i Pattaya i början på sin vistelse här. Jag förstår din upplevelse när du var där med bilden på Sten, nånting fatades, men livet måste gå vidare. För daeng skull hoppas jag att många besöker flagga när dom är i Pattaya och äter och hällsar på henne, samt stöttar henne och flaggan i Stens anda det behöver hon. Jag kommer att vara där och äta när jag är i Pattaya, Sten var en stor vän till mig.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag är inte så ofta inne på nonkis hörna. Nu var jag inne, då fick jag se några bilder från midsommarafton på flaggan. Daeng har verkligen piffat upp flaggan, det såg verkilgen bra ut och frächt. Men jag tycker att gamla flaggan försvann lite nu, och Stens hörna där han satt. Vad tycker ni som gick på flaggan har jag fel? Men jag kommer definitift att besöka flaggan när jag kommer ner nästa gång. :friends:

MVH

Sakaeo

Du läser på Nonki men skriver här :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Mironoff, det var meningen att jag skulle skriva på hörnan , men jag kom inte in på nonkis Hörna. Hoppas att du översende det, inget ont om Nonkis hörna. :drinks:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Mironoff123. Jag kunde komma in och läsa, men inte skriva.

MVH

Sakaeo

Sakaeo, bry dig inte om Mironoff123, det är en bitter människa med ett antal nickname på sitt samvete :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sakaeo!

Stens söner har varit här och hjälpt Daeng att piffa upp Flaggan lite och det har blivit betydligt fräshare nu, men tyvärr uteblir gästerna. Vissa dagar har hon typ 6 gäster och vissa dagar bara en. Hon har inga anställda längre utan sköter allt själv.

Hon har satt upp ett ganska stort foto av Sten, inklusive en ganska lång text på engelska (hyllning till Sten) på verandaväggen där Sten alltid satt.

Jag satt och åt på denna platsen för några dagar sedan och kände faktiskt ett stort obehag - jag tyckte Sten satt och tittade på mej hela tiden.

Jag tror Daeng har det tufft, men det är ju sådana tider i Pattis nu - väldigt få faranger.

Jag hoppas snart få se dej här nere

Janne

Hej Janne. Var sak har din tid och Flaggan har knappast någon framtid enligt min mening, så är det tyvärr.

Sten hymlade ju aldrig om dom ekonomiska problem dom hade pga det sviktande kundunderlaget och jag ser ingenting som pekar på någon förändring till det bättre.

Inte bara dom förresten, besöker man restauranger som ligger betydligt mer centralt till så är man inte sällan ensam gäst, tragiskt är vad det är.

Daeng sa till mig en gång att hon längtade tillbaka till Bangkok. Det är kanske dags för henne att för en gångs skull göra bara vad hon själv vill, det är hon värd !!

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz, har hon den önskan så hoppas jag att den faller in för henne. Men jag kan inte glömma flaggan i alla fall. Jag hoppas att MR greenaye och Mironoff i Uddevalla kan förstå det. Nu vet jag vem du är och har även sett dig på bild.

mvh

sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Som waxet säger så ska man inte lägga ut privata e-mail här på MPR. Men när det går till överdrifft vad andra medlemmar gör och hotar tycker jag att man kan lägga ut det. Mrgreeaye hotade att såna som jag, kostar det inte att så mycket bli av med i Thailand. Bara för att jag pratade om Flaggan. För att bevisa att jag inte snackar shit vill jag ge en chans till Mrgreeaye att be om ursäkt för hans hot gör han inte det kommer jag att visa e-mailet här påMPR .

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Cencurerar mig själv, Debatten om Thaimat vs svensk mat kanske inte hör hemma här. :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla hänvisningar till riktiga namn bör skippas - även förnamn. Detta gäller också kommentarer angående tex. dyselxi eller andra låga försök till påhopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...