Jump to content
IGNORERAD

Väggmaterial?


Tom

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kilroy

    14

  • Tallviking

    11

  • Tom

    5

  • Bengt-Erik

    4

Mest aktiva i denna tråd

har en fundering gällande superblock när dom bygger tänkte på eldragning och vattenledningar om dom spårar ur i blocken eller om dom kör kulo ledningar det är inte snyggt

Link to comment
Dela på andra sajter

SE TILL Å LIMMA VATTEN RÖREN OOOOORDENTLIGT BARA..VA HOS EN BEKANT SOM HADE LÄCKAGE "NÅNSTANS"..HUSET SÅG UT SOM EN OST BIT INNAN DOM HITTADE RÄTT... :whistle::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bilder på min hemsida från mitt husbygge med Q-conblocks

Kolla under plan1 och senaste inläggen så ser du hur eldragningen börjar göras i väggarna

Byggets hemsida

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kilroy

dom skär skåror för elen så fint med sina små vinkelslipar i Q- conblocksen.

Färdigställde ett Q- conhus tidigare i år och det var första gången dessa byggjobbare murade med detta material. Med blandad framgång måste jag säga så här efteråt. Bl.a. använde de sig av dubbelt så mycket putscement som Q- con rekommenderar och den är betydligt dyrare än till vanliga tegelväggar. Är t.ex. redan sand iblandad i säckarna. Sedan hade jobbarna oxå en tendens att svabba på cementen (oxå special) som sammanbinder blocken lika slarvigt och även för tjockt lager, som när man murar med tegelbrickor. Man fick passa som en hök på dem och visa bilderna från broschyren att det bara skall vara ett slätt och tunt lager på 5 mm bruk emellan och att det skall vara full täckning även på den andra sidan - den som de inte jobbar ifrån. Då svarade dom bara att det ser så snyggt ut på bilderna bara för att det skall sälja bra... :crazy:   :cry: Sedan är det väldigt viktigt att de vattnar blocken kraftigt innan de putsar eftersom de suger åt sig vattnet betydligt mer än teglet och gör man inte det så får man sprickor i putsen som ett svar på posten.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

block som inte sitter i hop med med pelare år samma  man kan sparka ur väggen den sittwsr lös eller har jag fel icon block  är dom armerade mot pelare

Link to comment
Dela på andra sajter

kilroy

Jo, självfallet är varje skift förankrat med armeringsjärn i pelarna.

Glömde säga att det var en för mig ny variant av fasad du har valt. Intressant och skulle vara roligt att se i verkligheten.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Finns bilder på min hemsida från mitt husbygge med Q-conblocks

Kolla under plan1 och senaste inläggen så ser du hur eldragningen börjar göras i väggarna

Byggets hemsida

Det ser ut att bli ett fint hus Charlie! Följer bygget med spänning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...