Jump to content
IGNORERAD

Prince hotel i mellandagarna.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Ser ut att bli Chiang mai i mellandagarna. Ser att Prince hotel är välrekommenderat och ser ut att passa oss bra.

För att bo 5 dagar i mellandagarna bör man nog boka i förväg??

Är det ngn som bokat via Prince Hotel's egen bokningssajt?? http://www.prince-hotel-chiangmai.com/booking.html#book

HAr inte klickat mig hela vägen genom bokningen än men den ser inte så helsäker ut. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    16

  • hakancnx

    5

  • Mr Ning Ning

    5

  • Herr Chang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja.

Ser ut att bli Chiang mai i mellandagarna. Ser att Prince hotel är välrekommenderat och ser ut att passa oss bra.

För att bo 5 dagar i mellandagarna bör man nog boka i förväg??

Är det ngn som bokat via Prince Hotel's egen bokningssajt?? http://www.prince-hotel-chiangmai.com/booking.html#book

HAr inte klickat mig hela vägen genom bokningen än men den ser inte så helsäker ut. :)

/mvh

Herr Chang har semestrat detta hotel. Mvh Maitan. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Ser ut att bli Chiang mai i mellandagarna. Ser att Prince hotel är välrekommenderat och ser ut att passa oss bra.

För att bo 5 dagar i mellandagarna bör man nog boka i förväg??

Är det ngn som bokat via Prince Hotel's egen bokningssajt?? http://www.prince-ho...oking.html#book

HAr inte klickat mig hela vägen genom bokningen än men den ser inte så helsäker ut. :)

/mvh

Tror du inte det blir billigare att boka via Agoda eller liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste är väl att ringa till dom +665325202531.

De gör jag när jag ska bo där och det har alltid fungerat bra.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott där för några årsedan lite nedgånget men annars ok, fin pol en av de bästa jag sett.Snett över gatan finns en bra krog, där åt vi alltid frukost samt vistades där en del kvällar. Finns många foto på väggarna där kanske du känner igen någon. Finns även en del udda ställen runt kröken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Mr Ning Ning; Det bästa är att ringa. Det räcker att ringa nån vecka innan ni kommer.

Fråga då efter Miss Kim. Hon är cashier och har koll på allt.

Men du kan också maila Kim på kim_mm23@hotmail.com Hon är duktig på engelska och svarar.

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Herr Chang har semestrat detta hotel. Mvh Maitan. :great:

Japp en av rekommendationerna som jag tänkte på! :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tror du inte det blir billigare att boka via Agoda eller liknande?

Jag kollade på tripadvisor och ingen prissökning kom upp så jag tänkte att dom kanske inte är anslutna till bokningsajter, men jag kanske ska kolla vidare på Agoda mm. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det enklaste är väl att ringa till dom +665325202531.

De gör jag när jag ska bo där och det har alltid fungerat bra.

Tja. har lite dåliga erfarenheter av bokningar i högsäsong utan att man lägger en deposition. Många hotell verkar lova mycket och hålla litet. Min kompis har med sig sin son också så jag tror vi föredrar att vara på det säkra. men tack för telnumret. kan ju alltid slå dom en pling och höra hur det låter. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Håller med Mr Ning Ning; Det bästa är att ringa. Det räcker att ringa nån vecka innan ni kommer.

Fråga då efter Miss Kim. Hon är cashier och har koll på allt.

Men du kan också maila Kim på kim_mm23@hotmail.com Hon är duktig på engelska och svarar.

OK tack för svaret. Verkar kanske vara det bästa att göra en bokning utan deposition i varje fall . Får väl slänga ut trygghetsnarkomanen i mig. :)/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har bott där för några årsedan lite nedgånget men annars ok, fin pol en av de bästa jag sett.Snett över gatan finns en bra krog, där åt vi alltid frukost samt vistades där en del kvällar. Finns många foto på väggarna där kanske du känner igen någon. Finns även en del udda ställen runt kröken.

Skulle jag åkt med gumman och dottern så hade jag nog betalat upp mig ett snäpp men jag åker denna sidotrip med en kompis och en hans son och kompisen är lite prismedveten så det verkar passa oss bra.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

OK tack för svaret. Verkar kanske vara det bästa att göra en bokning utan deposition i varje fall . Får väl slänga ut trygghetsnarkomanen i mig. :)/mvh

En enda gång har vi bokat i förväg (dock utan att betala något - vi gjorde det via ombud på plats)

Av hänsyn till som du skriver, tryggheten, men helt i onödan, visade det sig sen.

När vi ankom (planenligt), hade ingen en aning om att vi skulle komma och det fanns nog egentligen inget ledigt rum.

Det ordnade de emellertid snabbt som attan och såpass smidigt att vi knappt märkte vilken stackare som fick flytta ut :-)

Vi (fru GD) började dessutom pruta och fick ner priset från ca 2000 till 1200 per natt.

Om du betalat i förväg kan du glömma sånt :-)

Det finns tonsvis med hotell i CM.

Redan på flygplatsen sitter en gubbe med kataloger och han kan fixa hotellrum som passar de flesta önskemål om läge och standard.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

En enda gång har vi bokat i förväg (dock utan att betala något - vi gjorde det via ombud på plats)

Av hänsyn till som du skriver, tryggheten, men helt i onödan, visade det sig sen.

När vi ankom (planenligt), hade ingen en aning om att vi skulle komma och det fanns nog egentligen inget ledigt rum.

Det ordnade de emellertid snabbt som attan och såpass smidigt att vi knappt märkte vilken stackare som fick flytta ut :-)

Vi (fru GD) började dessutom pruta och fick ner priset från ca 2000 till 1200 per natt.

Om du betalat i förväg kan du glömma sånt :-)

Det finns tonsvis med hotell i CM.

Redan på flygplatsen sitter en gubbe med kataloger och han kan fixa hotellrum som passar de flesta önskemål om läge och standard.

mvh

Jo du har rätt. Jag har åkt jorden runt i massor av länder utan och boka och det har alltid löst sig även om det löst sig i kringelkrokar ibland, som en julafton i Sydney löste det sig på det 20:e hotellet genom att jag sittstrejkade i receptionen och hade turen att få sova i ett linneförråd. :)

Och i den här priskategorin är det helt säkert billigare att betala på plats jämfört med bokning också.

Men vi ska hinna massor på 5 dagar och då är det värt några kronor att planera upp lite. :) och dessutom är det ju redan provbott av andra medlemmar... :)

/mvh

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag och fru Chang är mycket nöjda med Prince Hotel och framför allt deras personal.

Jag brukar boka via email och det fungerar bra, svar inom två dagar. Ingen deposition vid bokning, däremot vill dom ibland se kreditkort när man checkar in.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset för mig har legat på ca 600 bath/dygn. Och det går att förhandla på plats.

Dom hämtar gratis på flygplatsen.

AC, takfläkt, minibar,badrum med badkar.

Trevlig personal, fin pool + en liten med Jetstream.

Och BOOMERANG snett över gatan med bra mat å trevligt folk.

Det tar ca 10min att promenera till Bargatan Loh Kroi. Ursäkta stavningen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Priset för mig har legat på ca 600 bath/dygn. Och det går att förhandla på plats.

Dom hämtar gratis på flygplatsen.

AC, takfläkt, minibar,badrum med badkar.

Trevlig personal, fin pool + en liten med Jetstream.

Och BOOMERANG snett över gatan med bra mat å trevligt folk.

Det tar ca 10min att promenera till Bargatan Loh Kroi. Ursäkta stavningen.

Tack för info !!! /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, jag och fru Chang är mycket nöjda med Prince Hotel och framför allt deras personal.

Jag brukar boka via email och det fungerar bra, svar inom två dagar. Ingen deposition vid bokning, däremot vill dom ibland se kreditkort när man checkar in.

Herr Chang har talat.

Jag och familen kommer att stanna 6 veckor i Thailand men kompisen som är skollärare, med son kommer att stanna 15 dgar i LOS. därför tänkte jag rycka iväg dom till CM andra dagen dom anländer och stanna 5 dagar efter det kommer jag att slänga in dom i en riktig Thailändsk förlovning den 30:e december. Efter det tar min kusins föräldrar över och visar Hua Hin!!

men vad tusan ska man se i CM?? 25-29 decembert??

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

men vad tusan ska man se i CM?? 25-29 decembert??

/mvh

Kolla på julutsmyckade affärer, neonlysande blå granar

och kräkas som vi andra när vi hör Jingle Bells för 421 gången

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ni intresserade av?

Gillar ni fiske så finns de toppenställe i närheten med stor fisk.

Jag kommer till C-M den 27e på kvällen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kolla på julutsmyckade affärer, neonlysande blå granar

och kräkas som vi andra när vi hör Jingle Bells för 421 gången

Nja, då hade vi kunnat stanna i Bangkok. :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inte framgått hur gammal din kompis´ son är men det finns en del att sysselsätta sig med

som kan vara spännande för en liten kille:

- Tiger Kingdom

- Night safair

- Elafantridning

- Svinga sig i träd = The flight of the gibbon

- Ormfarm

- Apfarm

- Chiang-Mai zoo

- Trekking

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det har inte framgått hur gammal din kompis´ son är men det finns en del att sysselsätta sig med

som kan vara spännande för en liten kille:

- Tiger Kingdom

- Night safair

- Elafantridning

- Svinga sig i träd = The flight of the gibbon

- Ormfarm

- Apfarm

- Chiang-Mai zoo

- Trekking

Tack för tipsen. Sonen är 11-12 ngt Det är nog något sådant vi kommer att rikta in oss på.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

För en 12-åring så är absolut en trekkingtur på 2 dagar med en övernattning i en bergsby ett äventyr att minnas.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid ett av elephant campen kan man även hyra bambuflottar och åka nedströms på floden. Upp till sex pers kan stå på en flotte och forsarna blir aldrig värre än att det blir en spännande utmaning att se vem som klarar att stå kvar utan att ramla i det (med thailändska mått mätt) kalla vattnet. Restauranger och rastplatser finns längs floden.

Rekommenderas varmt!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...