Jump to content
IGNORERAD

Älgexport till Thailand


Repe

Recommended Posts

Chrille Columbus

Ja varför skulle inte älgar trivas på ett Thailändskt zoo? dom har väl bra standard på sina djurparker i Thailand? Jag brukar inte besöka dom men det jag sett och hört så är dom väl ganska bra fanns ju några bilder här forumet från en djurpark där man kunde sitta uppe på en balkong och fika öga mot öga med giraffer B)

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Älgarna skulle bli något slags exotiskt husdjur och inte smarrig stek. Visst älgar är jättegoda men det var inte den sortens export som det var frågan om... :offtopic: Det är väl snart jaktsäsong i Norrland kan ju bara vara nån vecka kvar Älg :meuh: =

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Älgarna skulle bli något slags exotiskt husdjur och inte smarrig stek. Visst älgar är jättegoda men det var inte den sortens export som det var frågan om... :offtopic: Det är väl snart jaktsäsong i Norrland kan ju bara vara nån vecka kvar Älg :meuh: =

Hej ja har ett gossedjur som en älg, den har vi ej ätet upp än..Maitan. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kom över köttet här nere.ojoj.. :whistle: Maitan. :friends:

Thailändarna verkar gillar älgkött så vi brukar ta med färdiglagat så att det håller sig under transporten. Nästa år när jag kommer till Pattaya ska jag ta med älgkött (Nua Sen Sawan เนื้อสวรรค์) tillagat på thailändskt vis.

Att du bjuder på chang det behöver jag väl inte fråga om. :drinks::party:

Mvh Maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Älg i Thailand är nog lika exotiskt som en vattenbuffel, Noshörning eller andra lite större djur på ett svenskt Zoo.

Men visst hellre en älg stek i ugnen... MUMS

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja varför skulle inte älgar trivas på ett Thailändskt zoo? dom har väl bra standard på sina djurparker i Thailand? Jag brukar inte besöka dom men det jag sett och hört så är dom väl ganska bra fanns ju några bilder här forumet från en djurpark där man kunde sitta uppe på en balkong och fika öga mot öga med giraffer B)

Zoo i Chiang Mai tar bra hand om sina djur. Klarar dom att få pandor att föröka sig klarar de nog av älg också. Får dom bara till tallplanteringar på området blir det nog ett älgparadis.

Efter att ha läst här verkar den stora utmaningen bli att se till att älgen inte blir uppäten av MPR-forumister. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ja min Älgjakt börjar Fred.10/9 det är den enda jakt där jag inte går med hund.

Så då ere 3 dagar av navelskådning som galler. Om jag ska vara ärlig så e det den tråkigaste jaktformen jag vet...

Men Älg är god mat så de e bara att bita ihop, om jag , Mait och övriga hågade forumbröder ska få avnjuta Älggryta i Jomtien även nästa är...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Odin då får tjejerna som plockar svamp i Hemfosa vad på sin vakt, jag skickar ut svärmor med ett par horn :whistle:

Tror du inte det räcker med såna där som appåderar, som man sett på fotboll...

Med tanke på jägarnas snittålder kan det i bästa fall bli glest med hulliganer på matcherna framöver, skicka bara ut dom i skogen så fixar jägarna resten... :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Älgen klarar sig visst!

Eftersom djurvännerna protesterar så har han med älgarna dragit sig ur.

Grymt mot älgen att inte unna dom lite exotiska upplevelser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger det!

Alltid ska det finnas nån dåre som måste sätta sig i mot, vi i sverige måste ha världsrekord av sådana dårar.

Deras argument var att dom måste ha aircond. för att det är inte deras miljö och det är för varmt.

Men vad säger dom om isbjörnarna, noshörningarna, girafferna, antiloperna mm. på kolmården vi har väl inte vinter året runt så där är det plågeri för isbjörna för dom är ju ute på sommarn.

Vi har inte varmt året runt, men ändå är elefanterna ute ibland på vintern ja listam kan göras lång.

Men då hörs inget från några dårar, men att skicka ett par älgar då blir det ramaskri och dom är inte utrotningshotade finns väl dom som leker med älgar i sverige också som ex. älgtrav och det är väl för fann inte deras riktiga miljö eller sätt att leva.

Nä för fan skicka ner älgarna till Thailand, dom kommer att vara mycket bra som turistambassadörer för sverige.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en länk.

http://op.se/ostersund/1.2292501-sune-haggmark-andrar-sig

Jag tror att älgarna skulle få det bra i Chiang Mai. Den som har varit där uppe vet att de har stora ytor. Större än många älghängn i Sverige skulle de kunna få till. Får man pandor att föröka sig så är man duktiga på att sköta djur.

Föreningen Djurvänner i Jämtland tror jag inte vet vad de pratar om i detta fall. De har sett någon djurpark i Thailand och tror att alla är lika.

http://op.se/ostersund/1.2291067-forening-kritiserar-export-av-algar

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...