Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

RoiET

Förstagångsbesökare Hua Hin

Recommended Posts

RoiET

Jag skall åka till Hua Hin med en kompis i november(har fått lov hemifrån att åka på grabbresa :drinks: ). Jag har aldrig varit där och har ingen aning vad man ska förvänta sig. Har ni några tips på vad man inte ska missa att göra och se? Hur roar man sig i Hua Hin om man inte spelar golf? :wai:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Joints

Äta sjömat på någon av restaurangerna som ligger på pirar.

Gå omkring i de små gränderna i centrala HH där tiden verkar ha stått stilla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Ta tåget (jo faktiskt) till BanKrut, ett kanontrevligt litet samhälle vid kusten, mycket rofyllt och trevlig utflykt, stanna gärna över natten på nåt av de små hotell/guesthousen, tappat namnet med trevligt och till skillnad från HuaHin, en FIN beach.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Joints

Tåget är ingen du idé. Då får man ju även tid att se den i mitt tycke absolut finaste tågstationen i Thailand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Sen vet jag inte om Dina reskamrater är vana Thairesenärer, annars är det en rätt kul grej att låta dom rida elefant, finns en rätt juste park där man får rida runt i nån halvtimme eller så.

Ta en dag och besök apklostret uppe på höjden i Prachuap KhiriKhan, men håll i prylarna...dom är inte rädda apskrällena.

Går att åka buss eller ta en taxi.

Sen det vanliga med nattmarknad o.s.v. inget märkvärdigt. Finns såklart de vanliga rajtanställena med, men inte så närgånget som i Pattis eller Patong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
RoiET

Sen vet jag inte om Dina reskamrater är vana Thairesenärer, annars är det en rätt kul grej att låta dom rida elefant, finns en rätt juste park där man får rida runt i nån halvtimme eller så.

Ta en dag och besök apklostret uppe på höjden i Prachuap KhiriKhan, men håll i prylarna...dom är inte rädda apskrällena.

Går att åka buss eller ta en taxi.

Sen det vanliga med nattmarknad o.s.v. inget märkvärdigt. Finns såklart de vanliga rajtanställena med, men inte så närgånget som i Pattis eller Patong.

Nej det är första resan för honom trots att hans mamma har haft hus där i ganska många år. Lite rajtantajtan blir det nog men endast okulärbesiktning av damerna kommer i fråga skulle jag tro. Du vet, gift men inte död :crazy:

Tacksam för alla tips! :great:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Nobody

Jag har lovat frugan att åka dit några dagar i oktober så jag kan återkomma med en färsk uppdatering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Thainab

Tänkte också ta en sväng dit i Oktober, hittar jag något sköj så rapporterar jag :wai:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne

Ändra dig thainab,du ska inte på någon kulturresa.Hua Hin går fetbort :kort:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Thainab

haha man har ju inte bara sig själv att tänka på denna resa, tror pappsens hjärta kommer behöva lite lugn och ro ett par dagar :whistle:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne

PÅ sabailand kan man både bada och få massage :crazy: men åker du med pappsen så tänker du nog helt rätt :great: finns ju otroligt mycket att se om man vill men då får ni nog röra lite på er :friends: Mvh Måne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
mrco

Du kommer att ha en trevlig tid i Hua Hin. Det finns många bra restauranger att välja på. Jag kan rekommendera lunch på beachen på hotell Marriotts beachrestaurang (ganska dyr men bra mat och fin utsikt). En mycket bra thairestaurang är Moonsmile and Platoo på Poolsuk Road (ligger i centrum nära stora bargatan Soi Bintabaht så efter middan är det nära till lite ögonfröjd)! När barerna stänger så går de flesta barbrudarna ner tll diskot på Hilton (ett ripoff-ställe enligt mig men ändå värt ett besök). När diskot stänger är det bara att stappla vidare ett par hundra meter så har du ett par Karaokebarer där det brukar vara fullt ös till tidig morgon.

En tur upp till templet på Monkey Mountain kan jag också rekommendera (10 minuter med TukTuk från centrum).

// mrco

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWEDEMAN

haha man har ju inte bara sig själv att tänka på denna resa, tror pappsens hjärta kommer behöva lite lugn och ro ett par dagar :whistle:

Ja det är mycket lugnare där så det kan vara bra att åka dit och ladda upp batterierna , huvudsaken är att det finns singha att dricka :drinks:

Mvh SWEDEMAN

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41

Lite söderut finnes en nationalpark där man efter lite klättrande kommer tii grottor med ett tempel under jord.

En lagom halvdagsutflykt med avkopplande motion.har tyvärr glömt namnet på parken.

Born41

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy