Jump to content
IGNORERAD

Förstagångsbesökare Hua Hin


RoiET

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Jag har varit i Hua Hin 2 ggr och det var lika tråkigt båda gångerna

Det är det sista stället jag skulle rekomendera någon att åka till i Thailand

Det finns säkert massor av saker att göra där men Hua Hin är inte min Stad.

Sedan måste man passa sig för alla :24: på stranden.

Alldeles rätt, hästskit mellan tårna är inte ovanligt på den (minimala) beachen, men för en förstagångsbesökare så har ju HuaHin den fördelen att det snackas lika mycket svenskscandinaviskt och serveras trista farangmiddagar till överpris lita varstans, :ironi:

HuaHin har nog gjort sitt som urThai, nu mera liknar det ScandiThai, men ändå.. :great: det är ju i jämförelsen med Sverige både varmare och billigare.

Trist-turisten Baa

Ni får röra er några kilometer grabbar! :) /mvh

post-5592-020428400 1283949059_thumb.jpg

post-5592-005824700 1283949065_thumb.jpg

post-5592-024453800 1283949073_thumb.jpg

post-5592-020428400 1283949059_thumb.jpg

post-5592-005824700 1283949065_thumb.jpg

post-5592-024453800 1283949073_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • Joints

    4

  • Baa

    4

  • Maitan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var riktigt folktomt där, de kanske sitter inne på sina hotel. :ironi: Maitan. :rotfl:

Ja så vida de inte är på busstationen och köper billjetter.

Och till lilla Majsan vill jag säga att om du kände mej så hade du visst att jag sätter inte min fot på bintabaht längre, sedan Tim sålde sunflower till en engelsk bög för, kan det vara sju(7) år sedan nu.

Letar du efter de riktiga seafood restaurangerna så gå genom templet, när du kommer ut till soi nam, den kallas så för att regnvattnet aldrig rann bort, så har du Boon och hennes bror direkt på vänster hand, obs det är inte hennes bror som kör mc taxi, det är en något äldre dam och hon är en tomboy, där kan du hyra en mc eller bara snacka bort en stund, Boon fixar fram en chang på störten om du vill ( åtminstånde gör hon det till mej ) därefter knallar du snabbt genom bintabaht, kommer ut på soi farang, sväng vänster så kommer du ner till det som engång var orginal serveringarna där är idag, räknat från gränden till höger som går till det gamla kines templet, skräddare skräddare pizzeria tavelkludd skräddare och minsann den stora seafoodrestaurangen ligger visst kvar än, därefter börjar det igen med skräddare pizzrior osv. Tre av dessa små serveringarna hade också billiga rum för uthyrning, på pålar ute i vattnet. Det kanske beror på vem som åker, men jag har aldrig betalat mer än 10-20 baht för tuck tuck, men som jag skrev innan , jag har varit i huahin åtskiliga gånger från 1993 till 2005 16ggr, sedan blev det ett upphåll fram till i vintras då jag blev övertygad om att detta var mitt sista besök i vad som bara blivit ett dyrt turist ghetto. Är ingen större fan av varken pattis eller phuket men måste jag välja mellen dessa tre alternativ så är valet givet, inte huahin fler gånger, det till trots att jag har många verkliga vänner där nere.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så vida de inte är på busstationen och köper billjetter.

Och till lilla Majsan vill jag säga att om du kände mej så hade du visst att jag sätter inte min fot på bintabaht längre, sedan Tim sålde sunflower till en engelsk bög för, kan det vara sju(7) år sedan nu.

Letar du efter de riktiga seafood restaurangerna så gå genom templet, när du kommer ut till soi nam, den kallas så för att regnvattnet aldrig rann bort, så har du Boon och hennes bror direkt på vänster hand, obs det är inte hennes bror som kör mc taxi, det är en något äldre dam och hon är en tomboy, där kan du hyra en mc eller bara snacka bort en stund, Boon fixar fram en chang på störten om du vill ( åtminstånde gör hon det till mej ) därefter knallar du snabbt genom bintabaht, kommer ut på soi farang, sväng vänster så kommer du ner till det som engång var orginal serveringarna där är idag, räknat från gränden till höger som går till det gamla kines templet, skräddare skräddare pizzeria tavelkludd skräddare och minsann den stora seafoodrestaurangen ligger visst kvar än, därefter börjar det igen med skräddare pizzrior osv. Tre av dessa små serveringarna hade också billiga rum för uthyrning, på pålar ute i vattnet. Det kanske beror på vem som åker, men jag har aldrig betalat mer än 10-20 baht för tuck tuck, men som jag skrev innan , jag har varit i huahin åtskiliga gånger från 1993 till 2005 16ggr, sedan blev det ett upphåll fram till i vintras då jag blev övertygad om att detta var mitt sista besök i vad som bara blivit ett dyrt turist ghetto. Är ingen större fan av varken pattis eller phuket men måste jag välja mellen dessa tre alternativ så är valet givet, inte huahin fler gånger, det till trots att jag har många verkliga vänner där nere.

Detta som du skriver respekterar jag fullständigt, och du vet bättre en mig vad som gäller i Hua Hin. har alldrig varit där vet ej om jag kommer att åka ditt. Ja det finns många pärlor här i Thailand å mitt är norra delen. Visst tröttnar man på vissa ställen, jag själv har tröttnat på Pattis. Längtar efter att få min pention om ca 4 år å flytta här ifrån och varva ner. Om nu du tog illa upp för att ja skrev det såg folktomt ut titta på bilderna. Men det var bara ironi i det hela. Ber tusen gånger om ursäkt om du tog illa upp för detta, och hoppas du go tar detta, annars får väl ja bli anmäld å ta mina konserkvenser att sitta på bänken.

Lilla Majsan ja, ja är överviktig. Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången Thailand 1986, BKK + 2 veckor i HuaHin, vilken pärla...andra gången i Thailand 1991, stort sett samm sak, men efter några vändor vill man ju se mer och då hinns inte HuaHin med, så nästa visit blev 02, jäklar vilken skillnad, allt mångfaldigat, en del till det bättre än del till det sämre, men för vem? Jo, för mig som jämför, inte för den som aldrig varit där förut, så...frågan var ju huruvida det finns nåt att göra utan att spela golf?

JA, det finns det.

Ha en trevlig resa.

Omtänkaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var mycket bättre förr-resonemanget kan man ju läsa om i stort sett alla turistplatser i Thailand. Själv så trivs jag ganska bra i Hua Hin men så har jag aldrig sett det som något direkt paradis utan ett ganska lugnt ställe med en bra kontrast till Bangkok (där det händer för mycket) och Ranong (där det händer för lite). Skulle dock aldrig vilja spendera en hel vecka där utan två-tre dagar passar perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta som du skriver respekterar jag fullständigt, och du vet bättre en mig vad som gäller i Hua Hin. har alldrig varit där vet ej om jag kommer att åka ditt. Ja det finns många pärlor här i Thailand å mitt är norra delen. Visst tröttnar man på vissa ställen, jag själv har tröttnat på Pattis. Längtar efter att få min pention om ca 4 år å flytta här ifrån och varva ner. Om nu du tog illa upp för att ja skrev det såg folktomt ut titta på bilderna. Men det var bara ironi i det hela. Ber tusen gånger om ursäkt om du tog illa upp för detta, och hoppas du go tar detta, annars får väl ja bli anmäld å ta mina konserkvenser att sitta på bänken.

Lilla Majsan ja, ja är överviktig. Mvh Maitan.

Maitan Du har absolut inget att be om ursäkt för, hade du haft det skulle jag genast godtagit den. Du skrev att de sitter på hottellen, min fundering var att de kanske var och köpte bussbilljett, med tanke på bildrna av de tomma stränderna. Jag borde kört med multy citat, men om du skrollar bakåt till svar #20 så ser du vem jag svarar med mitt inlägg som du så olyckligt tog åt dej. O du lite överviktig är jag med, men jag har sett bilder på dej före och efter din semesterrsa, nog fasen är du mindre nu. Sen har du helt rätt att det är i nord och nordost som pärlorna finns. En förstagångs besökare kan kanske få en mer positv uppfattning av huahin än jag med bästa vilja kan i världen kan uppnå numer.

Ändrades av clas391

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta som du skriver respekterar jag fullständigt, och du vet bättre en mig vad som gäller i Hua Hin. har alldrig varit där vet ej om jag kommer att åka ditt. Ja det finns många pärlor här i Thailand å mitt är norra delen. Visst tröttnar man på vissa ställen, jag själv har tröttnat på Pattis. Längtar efter att få min pention om ca 4 år å flytta här ifrån och varva ner. Om nu du tog illa upp för att ja skrev det såg folktomt ut titta på bilderna. Men det var bara ironi i det hela. Ber tusen gånger om ursäkt om du tog illa upp för detta, och hoppas du go tar detta, annars får väl ja bli anmäld å ta mina konserkvenser att sitta på bänken.

Lilla Majsan ja, ja är överviktig. Mvh Maitan.

Hej Maitan,

Jag misstänker att det nog var mig som han på ett nedlåtande sätt "klappade på huvudet med 'lilla Majsan'" och i samma andetag hade behov av att minsann påpeka att han inte vistas på Bintabaht (längre.) Han tålde eller förstod nog inte mitt skämt om att kanske vara rund om fötterna när han inte såg fiskrestaurangerna. Lite löjligt att "lilla" någon som han inte har en aning om vem det är. Vill också påpeka till honom att ALDRIG klappa någon på huvudet i Thailand..

Jag antar att de fina bilderna är tagna mycket tidigt på morgonen.

Har du inte varit i Hua Hin så ta gärna några dagar där, men skippa den bargatan som en del kallar lilla Pattisgatan. Visst finns det "skräddare" där men också utmärkta seafoodställen. Sen så är ju Hua Hin så mycket mer än bara citykärnan.

Tror det blivit lite trend att ondgöra sig över Hua Hin dit jag gärna åker några dagar även om jag föredrar Cha Am och Ban Krut m.fl

Hälsningar från överviktiga Maja (inte lilla majsan)

Link to comment
Dela på andra sajter

De där grekrestaurangerna som Clas talar om ska jag försöka leta reda på, för jag älskar grekisk mat. De sista 5 åren så har jag inte hittat en tuktuk som reser ens 100 meter under 100 bath. Clas vet kanske var de finns så tipsa gärna var.

Och sen undrar jag vad det är som är så tråkigt i Hua Hin. Ni som tycker så, vad är det ni saknar? Det finns pubar, restauranger, jazzkonserter, dansställen, transshower med tjusiga ladyboys och tyvärr numera också för mycket bordeller. Tala om för "nybörjarna" vad de kommer att sakna och var de finner det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar 4-5 weekends i Hua Hin varje år. Det går snabbt och smidigt att ta bilen dit från Sukhumvit och vi kommer bort för en stund. Dock så gillar vi inte HH nämnvärt. Det blir alltid antingen Sofitel eller Dusit Thani och inte allt för mkt tid utanför hotellen. HH blir knappast bättre i mina ögon. Visst, stranden bort på Takiab är fortfarande ganska ok osv. men det känns som det allre mesta i HH är lite dyrare och lite sämre. Resturanger imponerar absolut inte och de tidigare så välkända seafood resturangerna saknar mkt av sin charm och man hittar betydligt mkt bättre till och med i Cha Am.

Market Villages var nog för många ett välkommet tillskott men om en Amerikansk lågbudgetkedja a la Sizzlers beskrivs som något positivt så förstår man att konkurrensen inte är direkt förkrossande.

Relativt dyrt och krångligt att ta sig runt (bilköerna g.m staden är under helger rena skämten), inte så spännande eller prisvärd mat, ingen vettig shopping att tala om och iaf bitvis mkt dålig strand.

Ändå fortsätter vi åka dit. Bra och ibland mkt prisvärda 4-5 stjärniga hotel med strålande service, lätt at ta sig till och mindre sunkigt än många alternativ..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tar 4-5 weekends i Hua Hin varje år. Det går snabbt och smidigt att ta bilen dit från Sukhumvit och vi kommer bort för en stund. Dock så gillar vi inte HH nämnvärt. Det blir alltid antingen Sofitel eller Dusit Thani och inte allt för mkt tid utanför hotellen. HH blir knappast bättre i mina ögon. Visst, stranden bort på Takiab är fortfarande ganska ok osv. men det känns som det allre mesta i HH är lite dyrare och lite sämre. Resturanger imponerar absolut inte och de tidigare så välkända seafood resturangerna saknar mkt av sin charm och man hittar betydligt mkt bättre till och med i Cha Am.

Market Villages var nog för många ett välkommet tillskott men om en Amerikansk lågbudgetkedja a la Sizzlers beskrivs som något positivt så förstår man att konkurrensen inte är direkt förkrossande.

Relativt dyrt och krångligt att ta sig runt (bilköerna g.m staden är under helger rena skämten), inte så spännande eller prisvärd mat, ingen vettig shopping att tala om och iaf bitvis mkt dålig strand.

Ändå fortsätter vi åka dit. Bra och ibland mkt prisvärda 4-5 stjärniga hotel med strålande service, lätt at ta sig till och mindre sunkigt än många alternativ..

Nog finns det riktigt fina och genuina sea-foodresturanger kvar men man får nog ut lite från stadskärnan. En försämring iofs. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Det finns en liten thairesturang som inte gör så mycket väsen av sig som serverar typiska thairätter som sägs besökas av kungafamiljen. Någon som vet vad den heter?, för den skulle jag vilja rekommendera. :) /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer om Hua Hin

Vill gärna tillägga att det i det stora köpcentret Market Village finns flera bra restauranger på våningsplan 2, både för lunch och för middag. Sizzles är känt för sin stora lunchbuffé där man kan pröva på massor av thai-rätter och inkluderar frukt och dessertbuffé. De har också bra à la carte rätter till hyfsade priser.

En annan favorit är den japanska restaurangen där vi brukar äta jättegod anka och gröna nudlar, men minns tyvärr inte namnet.

http://www.marketvillagehuahin.com/

Gå in på denna sida och scrolla ner till botten på sidan. Här finns många bra länkar om Hua Hin

Songthaews stannar ung var 10 minut vid busshållplatsen vid MV. Kostar 10 bath in till City, men tyvärr går de bara fram till kl 19. (Tuktuk tar minst 100 bath och det sägs att alla styrs av en maffiarörelse så vi brukar undvika dem. Tar lika gärna en taxi för nästan samma pris)

Här kan man se bilder på Songthaews

http://www.google.com/search?hl=en&q=songthaew

Hej eftersom min svåger kör tuk-tuk i Hua-hin så kan jag dementera att det är

styrt av maffia,dom har ett övergripande bolag men dom hjälper åkarna och tar

en avgift typ fackavgift.Jag håller med om att dom är ohyfsde med priser.

Jag har försökt att åtminstone få dom att ha ett enhetspris inom stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

. Sizzles är känt för sin stora lunchbuffé där man kan pröva på massor av thai-rätter och inkluderar frukt och dessertbuffé. De har också bra à la carte rätter till hyfsade priser. .

Har missat att Sizzlers har thaibuffe till lunch. För mig är det en massa olika stekar som inte smakar så bra. Efter attt ha provat mig fram i jakt på något som smakar riktig stek har jag givit upp och nu för tiden tar jag alltid månadens/veckans/dagens för THB 149 med bakpotatis och njuter av potatisen och salladsbordet! :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

För alla som ska till Hua-hin så kan jag rekommendera en buffe som ligger bredvid

shellmacken när man kör norrut.Jag tror det var 169 baht pp.Om man gillar

barberque falang förståss.Dom har allt man behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

.Det blir alltid antingen Sofitel eller Dusit Thani och inte allt för mkt tid utanför hotellen. ...

Dusit brukar det bli för oss också... När vi har hotellkuponger :). Annars brukar vi hålla till vid Suan Son Pradiphat Beach. Riktigt fint och barnvänligt och väldigt relaxed atmosfär och en bra massage i närheten.

Rekommenderas!!

post-5592-074781000 1284040144_thumb.jpg

post-5592-067024300 1284040148_thumb.jpg

post-5592-010209300 1284040152_thumb.jpg

post-5592-076899700 1284040153_thumb.jpg

post-5592-074781000 1284040144_thumb.jpg

post-5592-067024300 1284040148_thumb.jpg

post-5592-010209300 1284040152_thumb.jpg

post-5592-076899700 1284040153_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

hua hin det är min favorit stad lugn skönt bara beerbar pga det är kungens sömmar stad sägs det mvh

Hur är det i hans vinterstad, Krung Thep? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har missat att Sizzlers har thaibuffe till lunch. För mig är det en massa olika stekar som inte smakar så bra. Efter attt ha provat mig fram i jakt på något som smakar riktig stek har jag givit upp och nu för tiden tar jag alltid månadens/veckans/dagens för THB 149 med bakpotatis och njuter av potatisen och salladsbordet! :)

/mvh

Nu kan det ju vara så att mitt teflonminne spelar mig ett spratt men maken har också för sig att det var för mycket thaimat för att han ville ta buffén igen. Tror det var ett par år sedan vi åt buffén. Men jag minns i alla fall att jag blev mätt och att det fanns desserter. Har ätit á la carte med en god köttbit där i alla fall och det minns jag. Och att det är nästan lågbudget vilket passar oss. Jaså den är amerikansk, det visste vi inte. Japanska restaurangen intill gillar vi också.

På Sofitel brukar vi kosta på oss att en gång varje semester att vräka oss i deras "afternoon tea" med alla goda smörgåssnittar, kakor och bakelser. Mmm men sen tål vi inte att se en sötsak på länge. En promenad hör till i deras vackra trädgård med alla träd klippta som bl.a. elefanter.

trevlig helg

Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja nu har man tillbringat 3 nätter i Hua Hin och är rätt nöjd med det. Jag kom direkt från Isaan så kontrasten var ganska stor.

Det är som Thainab skrev en hel del Mallis över HH och det kan väl var på både gott och ont. Ingen annan stans i Thailand har jag sett så många faranger wai´a till yngre servitörer mm. Faranger som beställer en het Pad Thai och sedan inte rör kryddsetet som ställs fram. Först tyckte jag att det var pinsamt men efter lite funderande undrade jag om det inte var jag som var pinsam, har jag blivit en "Thai-messersmitt"? :whoco5:

Bodde på Taniwat och det var helt ok, både rum och pool.

Vad kan man göra i Hua Hin då, jag gillade restaurangerna på pirerna på kvällen. Nöjeslivet rör sig annars runt och i Hilton och det finns en hel del beer bars även om det var ganska lugnt på de flesta av dem. Det bor ju en hel del seniorer där och det refekterar även nöjeslivet.

Var inte på så mycket utflykter men en sväng till Takiab och kolla aporna och klostret. Missa inte fiskelägret just innan man kör upp på berget.

En ganska ok nattmarknad där det ligger en del restauranger.

Stranden är ju stor så det räcker, ja nästan öde på sina håll. Hästar tycker jag om att spela på men jag vill nog inte ha dem på stranden.

För mig räckte det bra med några dar där men jag kommer säkert att komma tillbaka någon gång.

Tack till Thainab för en trevlig kväll och natt på stan, fantastiskt bra coverband!

post-4728-006196300 1286975828_thumb.jpg

post-4728-006196300 1286975828_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...