Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande inget sug att åka ner.....


honken

Recommended Posts

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    5

  • honken

    5

  • måne

    4

  • Thainab

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

He,he.den kommer

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick sug igår när det dels var kallt här men mest för att svärmor och en massa släktingar var på stranden och hade pick nick vilket vi försöker ha varje Söndag när vi är där nere :)

Men nån månad till sedan drar vi ner igen (har man varit i Sverige över sommaren i alla fall)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn bara lugn Honken,det kommer.Förstår om du har det svårt nu med AIK:s prikära situation i allsvenskan :whistle: och mycket att göra på jobbet men gula febern går inte över så lätt.De har fortfarande inte hittat något vaccin mot denna åkomma :drinks: Så fortsätt du att jobba och planera så ska du se att det blir ett litet utrymme för en glädjeresa till det förlovade landet igen.Mvh Måne som ser fram emot att träffa dig i LOS och dricka gratis :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn bara lugn Honken,det kommer.Förstår om du har det svårt nu med AIK:s prikära situation i allsvenskan :whistle: och mycket att göra på jobbet men gula febern går inte över så lätt.De har fortfarande inte hittat något vaccin mot denna åkomma :drinks: Så fortsätt du att jobba och planera så ska du se att det blir ett litet utrymme för en glädjeresa till det förlovade landet igen.Mvh Måne som ser fram emot att träffa dig i LOS och dricka gratis :crazy:

Han får nog suget när AIK åker ur :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket på kort tid!!! Jag har varit där ca 6 gånger senaste året och ca 40-45 gånger sammanlagt. Ändå alltid lika sugen! Nästan ska väl tilläggas, inget slår ju dom första gångerna.

Du kanske inte e så betuttad i Thailand som du egentligen skulle vilja vara. Som jag har förstått det så har du väl bara varit där två gånger eller??

Thaisuget är ju inget man ska behöva tvinga fram, Det finns ju där konstant! Åtminstone hos mig.

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det ju varit bra väder i Sverige så det kanske inte är så konstigt. Men vänta du tills den trevliga och gemytliga hösten och framförallt vintern infinner sig. Då tror jag att reslustan börja suga igen. Men visst, du kanske inte gillar Thailand längre? Då är det bara upptäcka nya länder.

Själv brukar jag bli sugen att åka ner så fort man kliver på planet hem. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket thaiinslag på hemmaplan kanske dämpar suget...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt, men så känner jag lite också. Första gången i Thailand var jag i slutet av Januari, början på Februari. Kom hem i snön och 3 veckor senare var jag i Thailand igen för en månad för att -inte minst- undersöka möjligheterna för längre tids resor. Nu, om en månad skall jag ditt för ca. 4 månader, men det känns lite väll nervöst. Kanske beror det på att jag måste nog leva ett helt annat liv än vanliga turistlivet? Nu måste jag verkligen spara och ta det lugnt. Pengarna skall räka och så...Fortfarande vet ej riktigt vart nånstans jag skall bo (Funderar på Rayong, Koh Chang, men har inte hittat ett bra / inte dyr boende än, bl.a.!) Har visum och bokad biljet redan. Hmmm..konstig känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mycket thaiinslag på hemmaplan kanske dämpar suget...

Välkommen tillbaka Tigern :na:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken,

Thailand kanske inte är för dig? Det kanske finns någon annan plats för dig på jordklotet.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

Känner igen mig i din vånda. Drar själv ut på bokning av vinterresa eftersom det nu börjar bli lite väl mycket slentrian och förutsägbara resor, trots att jag förflyttat mig och sett alla landsändar.

Lite konstigt tycker jag att det gått så snabbt för så sent som för 4 år sedan närde även jag tanken som man så ofta hör, nämligen vara halva året i Thailand och andra i Sverige. Byggde således en kåk i Mukdahan, som dock avyttrades tämligen omgående till en californier. Redan efter första övernattningen satte jag mig helt sonika i bilen och körde ner till Udon Ratchathani, Air Asia till Bkk, Bangkok Air till Samui och civilistaionen med vänner och gött att äta.

Senaste vintern hyrde vi hus i 2 månader på Samui men vete tusan om jag vill återuppleva denna förutsägbarhet igen med dagar som nästan är varandra lika och där dagens tankeverksamhet går ut på att välja middagsmat- och krog.

Tror iofs inte för ett ögonblick att vi alla är lika i detta avseende och att en del företagsamma typer kan variera sig betydligt bättre alt. må kanon av göra så absolut lite som möjligt. Tja, vi får se hur det blir detta år - för något måste det ju bli - då alternativet med fyra månaders kyla och i värsta fall snö inte är särskilt lockande.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

Hursa´!? Vafalls`!? Detta torde vara ett första tecknet på att något är allvarligt fel. Uppsök närmaste läkarmottagning å det skyndsammaste!

Vem vill inte till en plats där solen alltid skiner, där man lever som en kung, där drycken alltid står sval och väntar, maten ständigt vällagat och med exotisk doft, där det ljumma havet lockar med färgglada fiskar och koraller, där det leende vänliga folket står till förfogande.

:mdr:

Fast det är klart, det är nog viktigt att man reser till något och inte flyr ifrån något.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lustigt, men så känner jag lite också. Första gången i Thailand var jag i slutet av Januari, början på Februari. Kom hem i snön och 3 veckor senare var jag i Thailand igen för en månad för att -inte minst- undersöka möjligheterna för längre tids resor. Nu, om en månad skall jag ditt för ca. 4 månader, men det känns lite väll nervöst. Kanske beror det på att jag måste nog leva ett helt annat liv än vanliga turistlivet? Nu måste jag verkligen spara och ta det lugnt. Pengarna skall räka och så...Fortfarande vet ej riktigt vart nånstans jag skall bo (Funderar på Rayong, Koh Chang, men har inte hittat ett bra / inte dyr boende än, bl.a.!) Har visum och bokad biljet redan. Hmmm..konstig känsla.

Inget att vara nervös för att man kanske inte kan sitta varje kväll i baren under fyra månader.

Så länge det finns mamasan shopen kan man ju inhandla en flaska sangsom för 80 baht.

Pratsällskap går alltid att hitta även utanför di stora barerna.

Stannar man så länge så räcker det ju egentligen att barfesta två- tre gånger i veckan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken,

Thailand kanske inte är för dig? Det kanske finns någon annan plats för dig på jordklotet.

Tror nog Thailand är för mig, men kan inte bara festa, hade nog vart en annan sak om man hade nått vettigt o göra.

Känns som man bara går runt och tittar.

Har dock inte vart ute i by samhället än, fruktar lantbyggden pga deras squat-muggar :)

Märkte av senast (även om andra kanske inte håller med) att man blivit lugnare, och inte stressar, dock ville jag vara på platser som jag kände mig för att hålla till kring.

Hittade det lugn inom mig som jag normalt sätt har i Raminthra *stava*.

Inga neon ljus som flashade en i ögonen eller liknande.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog Thailand är för mig, men kan inte bara festa, hade nog vart en annan sak om man hade nått vettigt o göra.

Känns som man bara går runt och tittar.

Har dock inte vart ute i by samhället än, fruktar lantbyggden pga deras squat-muggar :)

Märkte av senast (även om andra kanske inte håller med) att man blivit lugnare, och inte stressar, dock ville jag vara på platser som jag kände mig för att hålla till kring.

Hittade det lugn inom mig som jag normalt sätt har i Raminthra *stava*.

Inga neon ljus som flashade en i ögonen eller liknande.

Gå i kloster. :crazy:

Nää, skojar bara, ta Dig upp till ChiangMai och gyllene triangeln, eller om du vill se en massa Thai, till Udon (jag lovar att hålla mig undan) och NongKhai.

Finns en lugn och fin atmosfär utanför turiststråken.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, saker att göra i Bangkok och på andra ställen finns det gott om. Matlagningskurs, språkkurs är ju några exempel. Får du rutiner runt såna saker så kanske du kan komma in i det mer istället bara för att hänga och festa vilket jag aldrig skulle orka med.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, saker att göra i Bangkok och på andra ställen finns det gott om. Matlagningskurs, språkkurs är ju några exempel. Får du rutiner runt såna saker så kanske du kan komma in i det mer istället bara för att hänga och festa vilket jag aldrig skulle orka med.

De var just det, jag orkade inte festa mera.

Min gräns var nådd, sen lunkade man mest runt och glodde, inget mål i sikte på vad jag skulle göra.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

De var just det, jag orkade inte festa mera.

Min gräns var nådd, sen lunkade man mest runt och glodde, inget mål i sikte på vad jag skulle göra.

Kan förstå dig!

Därför har jag (och vill ha fler hus) i Thailand för då har man en del att syssla med varje dag (gillar trädgårdar).

Jag spelar även in musik så har man en musikstudio där nere så lär man ha fullt upp varje dag (om man vill)!

Finns kanske nån hobby du kan ta med dig?

Något du kan pyssla med de dagar du inte vill festa :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De var just det, jag orkade inte festa mera.

Min gräns var nådd, sen lunkade man mest runt och glodde, inget mål i sikte på vad jag skulle göra.

Varför måste man göra något på semestern?

Själv så slappa jag 2 av 3 veckor i Thailand utan att hitta på massa att göra dagarna i ända, Bästa semestern jag haft på flera år.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Jag börjar få ett sånt fruktansvärt sug nu efter Thailand då jag vet att jag ska åka ner om ett par månader, det nästan kittlas i magen varje dag när jag tänker på det :dance1:

Vill ju åka ner redan nu, önskar att tiden kunde gå snabbare :dance1:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar även in musik så har man en musikstudio där nere så lär man ha fullt upp varje dag (om man vill)!

Hej BaBoo

Vilken typ av musik gör du?

Jag håller också på med musik men är numera en hobby.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BaBoo

Vilken typ av musik gör du?

Jag håller också på med musik men är numera en hobby.

Jo är numera en halvhobby för mig oxå!

Och har nog skrivit de mesta olika sorters genrer, vet inte riktigt hur jag skall beskriva men kanske letar upp en länk senare med något som jag gjort!

Vilken stil sysslar du med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...