Jump to content
IGNORERAD

Thailändska Pärlor


Fisken

Recommended Posts

Åker sedan några år tillbaka mest till platser man tidigare varit på, av gammal vana eller kanske pga av lite lathet.

Vore kul att få lite information om DIN favoritplats, eller bara en plats du varit på och tyckt om.

Borde finnas information i stora mängder bland de nästan 5000 medlemmarna i MPR.

Posta en Youtube eller några vackra bilder på platser som DU tycker är bra/vackra/intressanta/besöksvärda.

Jag kan börja med Koh Som, en liten ö utanfor Koh Samui. Att besöka ön är som en tidsresa 25-30 år tillbaka i tiden.

Ingen elektricitet förutom en generator som går mellan ca. 18-20.

En enda resort finns pa ön, tror dom har 22 rum/bungalows.

Ingen plats jag skulle vilja bo på men definitivt en plats värd att prova på någon gång.

Nu ar det DIN tur, vilken plats rekommenderar du? Vilken är din Pärla?

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina/våra favoritplatser är:

Koh Chang - White sand beach

OBS snott från Youtube dvs ej filmat av mig. :whistle:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker sedan några år tillbaka mest till platser man tidigare varit på, av gammal vana eller kanske pga av lite lathet.

Vore kul att få lite information om DIN favoritplats, eller bara en plats du varit på och tyckt om.

Borde finnas information i stora mängder bland de nästan 5000 medlemmarna i MPR.

Posta en Youtube eller några vackra bilder på platser som DU tycker är bra/vackra/intressanta/besöksvärda.

Jag kan börja med Koh Som, en liten ö utanfor Koh Samui. Att besöka ön är som en tidsresa 25-30 år tillbaka i tiden.

Ingen elektricitet förutom en generator som går mellan ca. 18-20.

En enda resort finns pa ön, tror dom har 22 rum/bungalows.

Ingen plats jag skulle vilja bo på men definitivt en plats värd att prova på någon gång.

Nu ar det DIN tur, vilken plats rekommenderar du? Vilken är din Pärla?

Den beskrivningen passar väldigt bra in på en ö som heter Koh Wai och ligger en bit söder om Koh Chang

Kan klart rekommendera den ön också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Phuket för 30år sen :great: tyvär fans inte yotube på den tiden :na:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket för 30år sen :great: tyvär fans inte yotube på den tiden :na:

Men kameror fanns det, går ju faktiskt att lägga upp gamla filmer på Youtube också... :whistle:

Kul att se lite nya platser i Thailand - Stort tack till er som bemödat er att lägga upp bild och information. :wai:

Är inget större fan av Phuket årgång 2010, men även där finns gobitar, t.ex. Ao Yon Bay och Cape Panwa.

Inte så lätt att hitta dit, men en lugn fridfull plats med mycket fina och prisvärda bostäder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket för 30år sen :great: tyvär fans inte yotube på den tiden :na:

Men kameror fanns det, går ju faktiskt att lägga upp gamla filmer på Youtube också... :whistle:

big.jpg

Patong beach... 1986/87

Fast mitt favoritresmål har nog varit Seabreeze Bungalows, Lamai Beach, Koh samui.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror många håller med

Finns säkert många som håller med, alla har vi våra favoritplatser.

Det var liksom det som var tanken med den här tråden, att skaka fram folks favoritplatser och därigenom kanske hitta nya platser

i Thailand som är värda att besöka.

Tack for ditt bidrag! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Som ser riktigt nice ut, måste testa stället i höst.

Trevlig plats, men lite besvärligt att ta sig dit. Har för mig att de har en "Shuttle Boat" som går från Big Buddha Beach...

Lycka till och hoppas du trivs!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lyfter den här tråden igen.

Vore jättekul om fler kunde lägga in lite bilder, en youtube eller bara berätta om en plats som du tycker är sevärd.

Här är en plats som jag tycker är mycket sevärd.

Vacker natur, vilda djur och enligt fiskeintresserade kompisar också Thailands bästa fiske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haad Khom längst upp på koh Phan gan är bland det skönaste ställen jag varit på. Lugn och skönt, och Bovy som äger Ocen View resort där jag bodde lagar underbar mat. Drinkarna var också i toppklass, bl a Tom yam bloody mary som det var ett himla drag på!

post-7490-038392800 1284883699_thumb.jpg

post-7490-035861300 1284883717_thumb.jpg

post-7490-038392800 1284883699_thumb.jpg

post-7490-035861300 1284883717_thumb.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...