Jump to content
IGNORERAD

Vad menar Migrationsverket?


Mikaelnr1

Recommended Posts

Hejsan alla!

Jag önskar er alla en trevlig och härlig höst. Det var ett tag sedan som jag skrev här. Det är så i bland så har man mycket att göra. Är i bland inne och läser vad ni och andra skriver. Tänk vad tiden är lång och går långsamt när man väntar på att älsklingen ska få komma. man tycker att det ska gå snabbare nu när dom har datorer på ambassader och migrationsverk men helsicke heller.

Min älskling :wub: är från Vietnam hon och hennes son har varit på interjuv och lämnat alla dockument. Tänkte att nu så har det gått nästan 2 månader sedan dom var på interjuv så jag ringde till miggrationsverket i sundsvall för att höra hur det går. -Ja då allt finns här i datorn sa dom. Jag fick ärendenumret så att det skulle bli lättare att ha om det skulle va något som jag undrade över. Glad över det :dance1: så sa jag -Då kommer pappren snart till mig då att jag kan fylla i allt jag vet om henne, hennes son, familj mm... Ja ni vet allt man har. - Nej. Sa dom. -Vadå nej?? :o Vet inte vad jag tänkte Men då sa dom -Ambassaden i Hanoi har inte släppt documenten än till oss. Ni får vänta.

Vad menar dom med detta?? Fick aldrig någon klarhet har ärendenummer och han sa att dom har alla document. Är det någon som kan för klara för mig. Tacksam för svar.

Önskar er alla en mysig och härlig höst.

Link to comment
Dela på andra sajter

En UT ansökan tar väl ca 6 månader

Har ni fått handläggare ännu?

I så fall ring och stöt på ett par ggr i vecka, Annars är det bara till att vänta.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle ta mer än 2 månader för ambassaden i Hanoi att få iväg pappren till Sverige låter högst märkligt. Ring och kolla med ambassaden att de inte glömt pappren i någon hög så de inte kommit iväg.

Handläggningstiden i Sundvall ligger för närvarande på 6 - 7 månader efter ansökningsdagen. Detta på grund av en eftersläpning av ärenden - en effekt av handläggarnas semestrar. De kommer säkert att jobba ikapp förseningen men det kan ta lite tid.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde och pratade med miggrationsverket igen och och då fick jag prata med en mycket trevlig handläggare. hon bad om förlåtelse på grund av det som har hänt och sa att hon såg att ansökan var inlämnad redan i maj på ambassaden i Hanoi :rules: så dom skulle ta med det när dom tittar på våran ansökan. Sedan så sa hon att redan nu i september så ska dom avgöra våran ansökan så två hjärtan kan bli ett stort hjärta. Å... Vad jag längtar efter dom :wub:

Önskar er alla en trevlig och mysig vecka.

Ta hand om varandra :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga grattis!

Om ärendet blir klart i september har Sundsvall återgått till sina normala handläggningstider vilket är glädjande för dem som har sina ansökningar där.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...