Jump to content
IGNORERAD

*Suck* Förnya pass


Bulken

Recommended Posts

Planerar att resa till LOS i vinter och inför resan tog jag en titt i passen. Frugans går ut 14 September 2010.

Det har legat i bakhuvudet ett tag men personligen jobbar jag bäst under press, vilken man får säga att jag är

under nu!!

En snabb titt på Ambassadens sida ger endast information på Thai och med gemensamma krafter läste vi ut att man

måste ha kopior på "Bai göd" vilket jag tolkar som Thaländskt personbevis. Under hela UT/PUT- processen har vi

aldrig behövt detta papper och har alltså inte någon kopia av detta. Husbok, "Bai sod" o.s.v finns.

Som jag tolkar det så är vi än en gång i ett "moment 22 läge" i vårat samröre med Thailändska myndigheter.

Har någon nyligen gått igenom detta och kan upplysa mig något, innan jag ringer och stångar pannan blodig.

Har sökt på forumet utan att hitta något...

Hälsar Bulken... :huh:

size="3"][Jahaaa?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att det räckte med passet och Thailändskt id-kort, detta är nog 5 år sedan på thailändska ambassaden utanför köpenhamn.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans pass, 5-års, gick att förlänga med en ny 5-års period på ambassaden i Köpenhamn. Också för 5 år sedan.

med_gallery_5702_33_362294.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru gjorde nytt pass via ambassaden i stockholm i somras och vad jag kan påminna mig behövdes inget thailändskt personbevis, jag har för övrigt aldrig sett något sånt (om det inte är husboken som avses)så om det finns kan det inte vara något man behöver särskilt ofta. Däremot skickade vi med svenskt personbevis och förstås kopia på husboken, ID kort och kanske något mer. Annars kan man ju ringa dit och fråga vad som menas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, det är inga problem att förlänga passet. Vi gjorde också detta i Köpenhamn, eller rättare sagt i Hellerup, utanför Köpenhamn. Minns inte vilka papper vi hade med oss men det är ju bara att ringa och fråga.

Sätt igång!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...