Jump to content
IGNORERAD

Finns det något forum för thailändare?


Lostinludvika

Recommended Posts

Lostinludvika

Hejsan alla!

Min nya fru önskar hitta något liknande forum fast för thailändare. Hon har hittat några i Thailand men önskar hellre något forum där folk utbyter erfarenheter av livet i Sverige. Vad gör era fruar?

Om ett sådant eller flera sådana forum finns hur är de? Finns det lika mycket bråk där som här? Blir man utsatt att man inte är gift med sexturist?

Vi hörs!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magrood

    4

  • Herr Chang

    3

  • Joints

    3

  • Lostinludvika

    2

Mest aktiva i denna tråd

Lostinludvika

Quote

Surin P3

Tack så mycket för länken. Min fru har läst där en hel och trivs mycket bra. Detta forum är perfekt för henne. Jag föreslår forumet för MaiPenRais medlemmars fruar. Ingen trakasseras för att de inte har horbock som man. Det förekommer inget bråk där överhuvudtaget.

Vi hörs!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Är det ingen som kan läsa thai och skulle kunna rapportera om vad som skrivs på dessa forum?

Jag är nyfiken, men fru Chang är totalt ointresserad ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det ingen som kan läsa thai och skulle kunna rapportera om vad som skrivs på dessa forum?

Jag är nyfiken, men fru Chang är totalt ointresserad ;-)

Herr Chang har talat.

Changen.du får väl be Magrood skriva ett "veckobrev" här om vad som det tisslas och tasslas om där  :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det ingen som kan läsa thai och skulle kunna rapportera om vad som skrivs på dessa forum?

Jag är nyfiken, men fru Chang är totalt ointresserad ;-)

Herr Chang har talat.

Min fru läser där varje dag och jag kan väl i alla fall förtälja att det från att ha varit en sajt där alla uppträtt ytterst vänligt mot varandra, under flera års tid, för en tid sedan uppstod diverse oroligheter och motsättningar. Vad det handlat om har jag dock ingen aning men konstaterar att frugan ibland suttit och smålett medan hon läst. Så det har säkert varit lite för läsarna underhållande smågnabb.

För att möta det problemet så tror jag dom har bestämt att alla som ska tillåtas delta fullt ut först måste skriva en presentation av sig själv med bild och så. Och det har säkert haft en dämpande effekt på oroligheterna.

Hur som helst så anser jag att det är ett jättebra forum med många trevliga bilder och medlemmar. Fyller en stor funktion för jättemånga thailändskor i Sverige.  :great:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Man kan ju be foderväedarna på thaiandska.se att fixa automatöversättning med hjälp av Google som Värmdötemplet gjort på sin hemsida.

Gå till exempel in och kolla på Songkranfesten: http://www.buddharam.com/

Klicka på den Svenska flagga uppe till vänster då går Googles översättningsprogram in och översätter. Blir en ganska skoj text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad det handlat om har jag dock ingen aning

Kan du inte fråga? Skulle vara roligt att få reda på om de bråkar om andra saker än vad vi gör här :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan du inte fråga? Skulle vara roligt att få reda på om de bråkar om andra saker än vad vi gör här :yes:

Tja, kan väl alltid fråga men är inte säker på att jag får något klargörande svar. Är dock på jobbet just nu så det får bli en annan dag. Kanske någon annan hunnit fråga sin tjej innan dess?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar om dom har liknande karaktärer som dom här,btt ,lappen ,kim,och isanlover.

tänk trådar som "hur fördriver man tiden på svenska landsbygden"  torsktråden  och

"hur mycket ska man tåla från svensksläkten. :whistle:

vem vet,kanske nån smaskig bildtråd med gamla bilder på mprmedlemmar. :D:D:D

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he

Med risk på att bli stämplad som skvallerbytta kan jag berätta om den senaste händelsen som var riktigt rolig. Jag tror det är samma tråd som Oa satt och skrattade åt som jag också satt och skrattade åt.

Det var rena troll som startade en tråd ... med ungefär samma innehåll som den tråd som hmm Ubonborge (stavas det så?) länkade till från Flashback. Trollet attackerade thailändska tjejer väldigt hårt och anklagade oss bland annat för att vi har smutsat ned den svenska genpoolen. Och att våra 50-50 är så fula med sina platta näsor.  :D:D:D

Jag tycker i alla fall inte att vår lille har så platt näsa som trollet påstod.

L0903c_039.jpg

Natti natti

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu finns någon svensk genpool så har den givetvis blivit bättre på senare år. Det är ju bara att titta på den lille filuren ovan  :yes:

Fast jag vill nog veta mer. Är ganska nyfiken av mig. Vad bråkas och skvallras det om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om det nu finns någon svensk genpool så har den givetvis blivit bättre på senare år. Det är ju bara att titta på den lille filuren ovan  :yes:

Fast jag vill nog veta mer. Är ganska nyfiken av mig. Vad bråkas och skvallras det om?

:D:D:D

Vi bråkar inte så mycket. Och om vi gör det så känns det konstigt att skriva om det här. För då tjallar man ju. Det är inget hemligt, om det är någon som undrar.

Men vi bråkar inte om politik. Vi tycker att man inte kommer någon vart.

Vi bråkar inte heller om vilken del av Thailand som är bäst. Det kom nog en tråd om det för ett par år sen som blev rätt hetsig. Sen var det inget mer.

Å andra sidan läser jag inte alla trådar. Läser mest i rummen Språk, Skola och WC.

---

Det blir årsmöte 5-7 juni i Stockholm. Och ni och era tjejer är välkomna. Mer information finns på http://thailandska.s...c9&showforum=70

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Magrood,

Du behöver inte berätta om eventuella bråk.

Men som du säkert sett är det mycket diskussion på detta forum om hur man uppfattar thailändares bra och dåliga sidor. Förs det motsvarande diskussion om svenskar bland er thaidamer?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med Herr Chang. Inga detaljer behövs utan vilka ämnen är det som blir "heta".

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan berätta att  crazyswede lever med fru och barn plus att frun nyss startat eget företag och söker 5 medarbetare.   [/]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

OK Magrood,

Du behöver inte berätta om eventuella bråk.

...

Herr Chang har talat.

Det känner jag dock behov av!!!  :crazy::crazy:

Det har faktiskt varit en mindre konflikt nyligen. Forumet stängdes av några dagar som resultat! Annars tycks det inte ha varit så mycket som irriterar medlemmarna där.

Jag tycker att sajten är mycket bra för den thailändska kolonin i Sverige. Allt i informationsväg finns - lära sig svenska, SFI, arbetsmarknaden för thailändskor, viktiga lagar, osv.

Jag läser inte själv men känner ett stort antal medlemmar som vi träffar ofta bla. Chabar som är forumets grundare. De brukar ha ett årsmöte där alla är välkomna. Vi har haft träff i Stockholm, Gävle, Göteborg och Haninge. Mötena har en mycket innehållsrik dagordning med seminarier om olika viktiga teman för svenska thailändare och uppvisning om thailändska kultur. Bl.a. finns en somtamtävling för männen som jag tvingas delta i varje år. På kvällarna är det förstås mycket trevlig fester.

Jag föreslår starkt forumet baanthai som forum för MPR:s fruar och deras väninnor.

Hälsning

Svarten

P.S. På semininarier brukar en väldig vacker tolk översätta innehållet till de svenska männen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

P.S. På semininarier brukar en väldig vacker tolk översätta innehållet till de svenska männen!

Då vill jag ju vara med!  :crazy:

Quote

Det blir årsmöte 5-7 juni i Stockholm. Och ni och era tjejer är välkomna.

Tackar Magrood!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom ämnena som jag skrev om i den här tråden

http://www.maipenrai...ivet-i-sverige/

Quote

OK Magrood,

Du behöver inte berätta om eventuella bråk.

Men som du säkert sett är det mycket diskussion på detta forum om hur man uppfattar thailändares bra och dåliga sidor. Förs det motsvarande diskussion om svenskar bland er thaidamer?

Herr Chang har talat.

Så är svaret till HerrChangs fråga: Ja.

Men om jag ska säga som det är med risk att bli påhoppad är det så att...diskussionen om svenskar är av annan ton där. Och merparten av svaren är också av annan ton. Inte nedvärderande som man som thai ibland känner när man läser om th-are här. Nu förekommer sådana trådar mer och mer sällan, tack och lov. Eller det kanske är jag som inte har tid att läsa så många trådar.  :read:  Eller så kan det bero på att vår lille är den viktigaste nu, så man bryr sig mindre om andra saker.

---Exempel på ämnen om hur svenska killar är som tas upp där är t.ex.

:: Jag tycker att min kille är egoistisk som ...

Några inlägg håller med och säger att de upplever samma sak. Men merparten av svaren, oftast från de som bott i Sverige ett tag, brukar låta typ

- det handlar inte om egoismen. När man lever i Sverige i det verkliga livet utan semester är livet så. bla bla bla

- varför förväntar du dig att han ska betala allt?

Det finns även inlägg som säger att personen i fråga ska tänka efter ordentligt ... försöka prata/tåla/göra slut/åka hem/stanna kvar bla bla bla

:: Ibland kommer det fråga om misshandel/andra eländiga saker som oftast skrivs av en annan medlem då personen inte kan eller vill skriva själv.

---Mvh

Magrood

Obs! Jag känner nära anknytning till sidan även om jag bara är en vanlig medlem, så min syn på sidan och min tolkning av inläggen där är kanske vinklad...

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev det tidigare och skriver det igen.

Ni som kan läsa thai är väldigt välkomna att vara medlem där. Även ni som inte kan är förstås välkomna. Men jag tror inte det blir något roligt för er då.

Vi behöver hjälp med svenska språket och svar på frågor om det svenska samhället.

MvhMagrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...