Jump to content
IGNORERAD

Hur stor andel av thailändarna har sett havet?


Herr Chang

Angående thailändarnas resvanor  

78 röster

  1. 1. Hur många thailändare har sett havet?

    • Alla
      1
    • De flesta
      4
    • Det är nog 50/50
      19
    • Inte så många
      31
    • Ett fåtal
      8
    • Vet ej
      6
    • Detta var en dum fråga!
      9


Recommended Posts

I tjejens by vid Nakhon Si Thammarat har nog de flesta sett havet men avskyr det som pesten.

Förutom förr i tidens pirater så är att det soligt och massa jävelskap i vattnet eller med vattnet, vet inte riktigt vilket.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    3

  • Joints

    3

  • Kim

    2

  • nitramj77

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du som har varit så mycket i Thailand, tycker du verkligen att det är så förvånande att majoriteten av thailändarna inte sett sitt eget land?

De allra flesta har ju ingen farangkontakt utan tvingas leva av vad deras jobb ger..hur skall de har någon som helst möjlighet att kunna ge sig ut på sigthseeing resor på denna betalning????? Inte ens i deras eget land blir detta nöjligt.

Jag förvånar mig faktiskt över ditt inlägg, Kim...

MVH Nonki

Att jag förvånas betyder inte att jag inte förstår varför dom flesta inte kan resa runt i sitt eget land. Att väldigt många inte sett havet är väl inte speciellt anmärkningsvärt men när man möter gamla människor och mellanstadiebarn som kanske aldrig ens varit till sin provinsstad fast dom bara bor 45 min bilresa därifrån så förvånas man. Inte i negativ bemärkelse som du fått för dig utan bara helt vanlig förvåning över att det finns så mycket människor som knappt ens varit utanför sin egen by på en hel livstid.

Nu för tiden flyttar ju dom flesta ungdomarna för jobbens skull och får på så sätt se lite mer av sitt eget land men dom som är gamla nu har oftast inte sett sig runt speciellt mycket.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

1996 tog vi med oss svärmor till pattis för hon ville se havet,men att bada i det där stora vattnet nehedu.Hon var då 64 år och hade aldrig sett havet och hon har aldrig badat i en sjö.Dock har hon badat i ett vattendrag som finns i byn.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En man från Arjeplog hade knappt varit utanför kommungränsen förrän han på sin 70-årsdag uppvaktades av sina barn med en resa och övernattning på Piteå havsbad.

När han fick frågan om han imponerades av havet svarade han lungt

Nja, nog är Havsträsket stort men nog är Hornavan större. :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv tippar jag på max 50%, det är väldigt vanligt i norr och nordost att man aldrig har varit vid havet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att dom flesta sett havet nån gång i sitt liv, i alla fall mer än 50%

Dom flesta thai jag känner från isaan har nån gång varit vid havet.

Men en intressant fråga vore... Hur många har badat i havet.

tror då att det är långt under 10% :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...