Jump to content
IGNORERAD

Singapore branch


kasetavon61

Recommended Posts

Tjenare!

Är det någon som känner till eller har haft kontakt med Singapore Bank branch? ( en internationell bankbranch med möjlighet... att som utlänning låna till fastighetsköp )

Det fungerar ej att gå den vanliga vägen till ex Bangkok bank, och där låna med fastighet som säkerhet om man inte har ett jobb och inkomst i Thailand. ( enl, mina uppgifter )

mvh, kasetavon

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kanske kan vara av intresse .

http://www.thephuketinsider.com/real_estate/mbk-offering-foreigners-freehold-property-finance-pp.php

Ledande thailändska institutionella gruppen MBK PCL genom ett dotterbolag MBK garanti Ltd har gått in i fastighetsfinansiering.

Som erbjuds till utländska husköpare i projekt resterande villa är villkor med viktiga föremål som lån mellan THB 2 till 20.000.000 och månatliga betalningar över 2-10 år.

En ballong betalning i slutet av lånet på upp till 50% av den totala kan ordnas. Räntan är satt till MLR (minst lutande ränta) plus 2% per år.

Det finns inget krav för anställning i Thailand eller permanent uppehållstillstånd. För personer över 60, bara 50% av värdet kan finansieras.

För mer information kontakta Khun Supatida Bhuvanit på e-post supatida@mbk-center.co.th eller telefon 02 6207126.

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bäst är väl att inte låna pengar till hus, speciellt inte om man är där sällan.

Är man "fast" boende så kanske det kan vara ett alternativ att låna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!:)

Tack för tipset, jag ska kolla upp detta. Det är en komersiell fastighet ( shophouse ) för uthyrning av lokaler.

Om det senare blir någon egen business i affärslokalen får tiden utvisa. Tänker inte själv bo där då vi köpte hus för 12 år sedan

och detta duger mer än väl för en gruvis.

mvh, kasetavon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...