Jump to content
IGNORERAD

Enkel Biljett


Farangset

Recommended Posts

Åker du med Thai händer inget, men konsulatet i Gbrg rådde mig att kolla med flygbolaget.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrollar du ner lite till så finns det en del svar här

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har man tid att åka i mitten av november början av december så kan man ju boka en sk flygstol med något charterbolag för en 4000 kr och sen kan man ju köpa en enkel hem igen när man vill.

Man slipper ju problem med flygbolagen och visum och annat som fodras med vanlig enkelbiljett.

Fast det är klart då hamnar man ju antingen på phuket eller på krabi och det är ju inga höjdarställen direkt.

Är ju en bit till Pattaya därifrån.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer vid incheckningen när man kommer med en enkel biljett?

Har ordning på visumet.

Jag åkte ner på enkel biljett förra året och hade visum i passet = no problems, för mig i alla fall.

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Åker du med Thai händer inget, men konsulatet i Gbrg rådde mig att kolla med flygbolaget.

Mvh. flor

Hur menar du? Är det en REGEL eller har du bara sluppit problem? För enligt lagar och regler ska flygbolagen INTE släppa ombord resenärer som saknar visum för tiden dem har återresa Och det har man ju inte om man flyger enkel.

Jag ringde ambassaden och enligt dem ska det inte gå då många resenärer blir ett problem för immigrationen och hamnar i finkan då dem struntat i visumreglerna (Detta enligt ambassaden). Sedan hjälper det föga att förklara att man inte är en "Farang Khi Nok" ;-)

Jag fick tippset att ringa immigration i BKK om råd. Men det fattar ju till och med jag att dem rår ju inte på incheckningspersonalen på Arlanda.

Men jag ska i varje fall testa med min enkel genom att köpa en Air Asia Hat Yai-Kuala Lumpur för 780 Bath. Då har jag ju en utresa inom visumtiden.

Går det så går det. Annars får man väll slå huvudet i disken på incheckningen.

MVH: BC

PS: BTT...Krabi är en utomordentlig stad av lagom storlek med massor att se och uppleva i närområdet. Dock inte Pattayas Barer vilket många pallar typ 5 min ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde Thai Airways och enligt dem Ändrade Regler! Helt OK med Enkelbiljetter!

Hoppas bara att dem håller vad dem låvat

BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde Thai Airways och enligt dem Ändrade Regler! Helt OK med Enkelbiljetter!

Hoppas bara att dem håller vad dem låvat

BC

Grattis, tror inte att alla flygbolag har samma policy. På min enkelbiljett till Bangkok via Rom så är jag ganska säker på att jag inte kommit vidare om jag inte lyckats bläddra fram mitt visum som inte kontrollanten hittade.

Är det inte så att flygbolaget kan bli skyldig till att sköta hemtransporten om man inte har returbiljett eller visum och strular till det för sig ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, tror inte att alla flygbolag har samma policy. På min enkelbiljett till Bangkok via Rom så är jag ganska säker på att jag inte kommit vidare om jag inte lyckats bläddra fram mitt visum som inte kontrollanten hittade.

Är det inte så att flygbolaget kan bli skyldig till att sköta hemtransporten om man inte har returbiljett eller visum och strular till det för sig ?

Fritz..

Det är precis så det är och det är därför flygbolagen trilskas ibland, kan kännas lite övernitiskt dock med tanke på att jag har nog aldrig hört om en västerlänning som inte har kommit in i landet pga. att utresebiljett saknats i immigrationskontrollen på flygplatsen i BKK.

Men regler är regler och flygbolagen har stöd för sitt agerande i immigration act, så inte mycket annat att göra än att antingen hoppas på tur eller att se till och ha antingen biljett ut eller visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...