Jump to content
IGNORERAD

Fler motåtgärder mot korruption?


Sek Losos uncle

Recommended Posts

Sek Losos uncle

Någon, som vet några beslut, för att stoppa/bromsa korruptionen i Thailand?

Jag vet en liten:

Vet inte varifrån beslutet kom, inte heller om det gjordes seriöst, eller om det bara gjordes för att kunna säga att de gjort något.

I skola/skolor i Nakon Phanom. För att förhindra att inköpare i skolan ska kunna få mutor från leverantörer, så ordnar skolan inte inköp till elever, utan delar istället ut pengarna till varje elev, så att varje elev får göra sina egna inköp av utrustning till dem själva. Vet inte vilka varor det gäller, men minst t ex pennor, anteckningsböcker o d.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon, som vet några beslut, för att stoppa/bromsa korruptionen i Thailand?

Jag vet en liten:

Vet inte varifrån beslutet kom, inte heller om det gjordes seriöst, eller om det bara gjordes för att kunna säga att de gjort något.

I skola/skolor i Nakon Phanom. För att förhindra att inköpare i skolan ska kunna få mutor från leverantörer, så ordnar skolan inte inköp till elever, utan delar istället ut pengarna till varje elev, så att varje elev får göra sina egna inköp av utrustning till dem själva. Vet inte vilka varor det gäller, men minst t ex pennor, anteckningsböcker o d.

Du vet inget som gäller korruption min vän sorry :suicide: Maitan. :friends:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon, som vet några beslut, för att stoppa/bromsa korruptionen i Thailand?

Jag vet en liten:

Vet inte varifrån beslutet kom, inte heller om det gjordes seriöst, eller om det bara gjordes för att kunna säga att de gjort något.

I skola/skolor i Nakon Phanom. För att förhindra att inköpare i skolan ska kunna få mutor från leverantörer, så ordnar skolan inte inköp till elever, utan delar istället ut pengarna till varje elev, så att varje elev får göra sina egna inköp av utrustning till dem själva. Vet inte vilka varor det gäller, men minst t ex pennor, anteckningsböcker o d.

Tror inte det är en korruptionsåtgärd, utan helt enkelt en förbättring som nuvarande ledning i Thailand gjort i skolsystemet.

Vi lämnar kvitton till skolan för båda barnen skolinköp och får tillbaka pengar, upp till ett visst belopp såklart.

Detta innebär i princip gratis skolmateriel till barnen, uniformer, böcker, pennor osv. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Du vet inget som gäller korruption min vän sorry :suicide: Maitan. :friends:

Jasså, förklara då. F ö så har jag insiderinformation :) för blivande frugan har hand om pengautdelningarna till eleverna i en skola.

(>SurinP3 Då verkar det vara olika på olika ställen. Om jag fattade rätt så måste eleverna där bara se till att de har skaffat tillräckligt.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, förklara då. F ö så har jag insiderinformation :) för blivande frugan har hand om pengautdelningarna till eleverna i en skola.

(>SurinP3 Då verkar det vara olika på olika ställen. Om jag fattade rätt så måste eleverna där bara se till att de har skaffat tillräckligt.)

Om din fru är thai så vet ho om vad som talas om, ok. Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Om din fru är thai så vet ho om vad som talas om, ok. Maitan.

Inte i det här fallet, eftersom det var hon, som sa att det görs så för att stoppa den här korruptionsmöjligheten :) då jag frågade varför skolan inte gjorde centrala inköp åt alla, vilket hade kostat mindre.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte i det här fallet, eftersom det var hon, som sa att det görs så för att stoppa den här korruptionsmöjligheten :) då jag frågade varför skolan inte gjorde centrala inköp åt alla, vilket hade kostat mindre.

Nu säger ja byt ut dina böjer, och komm ner på jorden. Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste uncle

Du måste bara vara ett troll

Har läst vad du har skrivit, och nu har jag en fråga till dig har du vart i Los

Jag känner en i Örebro och det han inte vet om Los det är inte värt att veta, och du verkar lite åt det hållet.

Men sanningen om denna kille som jag känner han pratar bara om Los om allt till alla

Han pratar om los som han har en stående biljett till Los, och åker minst en gång i månaden

Men sanningen är den att han har bara vart i Los en gång, och då var han i Bkk hela tiden och en natt i Pattaya men han kan allt om Pattaya.

Och det du skriver låter det som att du är samma person, men nu är du inte det han har inte har nån dator.

Om du vill fråga nåt ställ frågan inte som att du vet allt, lyssna på dom som bor där eller har vart där åtminstånde 1 gång

mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Yrke = Optimistkonsult

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Någon, som vet några beslut, för att stoppa/bromsa korruptionen i Thailand?

Jag vet en liten:

Vet inte varifrån beslutet kom, inte heller om det gjordes seriöst, eller om det bara gjordes för att kunna säga att de gjort något.

I skola/skolor i Nakon Phanom. För att förhindra att inköpare i skolan ska kunna få mutor från leverantörer, så ordnar skolan inte inköp till elever, utan delar istället ut pengarna till varje elev, så att varje elev får göra sina egna inköp av utrustning till dem själva. Vet inte vilka varor det gäller, men minst t ex pennor, anteckningsböcker o d.

Hej

Det låter troligt, det är ju vanligt att pengar försvinner i skolorna och min fru är alltid noga med att personligen överlämna gåvor direkt till eleverna utan att ha rektorn eller lärarna som mellanhänder.

Någon gång tidigare gjorde vi misstaget att lämna pengar och gåvor i förväg vid barnens dag och det blev inte mer än 50% kvar.

Och vid vår senaste insamling köpte vi allt själva och överlämnade detta inför alla i byn just på barnens dag, det som byggdes på skolområdet organiserade vi också själva, vi anställde och betalade alla hantverkare och material själva.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske därför som en del lärare kräver att eleverna köper material av dem för att de ska få ut sina betyg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske därför som en del lärare kräver att eleverna köper material av dem för att de ska få ut sina betyg..

Detta låter däremot som LOS. :great:

Vem ger pengar till inköp utan att ha verifikation.Dumma brukar dom alltsom oftast verka vara, men inte så jäkla dumma att dom ger en dös utan vidare och TROR att det blir pennor av det... :kort: snarare LaoKao

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid motorkontoret i Rayong hålls det informationstal för körkortsökande där de informerar om ingen korruption här och om någon försöker så ska det anmälas.

Immigrationen i Maptaphut avskedade/flyttade bort 'mutkolvarna' för snart ett år sedan och kör nu med 'rena papper' och dessutom vänligt, snabbt och effektivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...