Jump to content
IGNORERAD

Öppna eget i Sverige - Thaisalong


Bucknut

Recommended Posts

Vilka regler gäller för tjejer/killar som jobbar på de olika thaisalongerna i Sverige?

Tror att det finns 2 olika diplom som de förättar vid skolan på WatPo i Bangkok, det ena gäller bara i Thailand (60 timmar)samt tror att det andra gäller internationellt (150 timmar). Stämmer detta?

Om ägaren till en salong utbildar på plats, ger de då diplom till eleven eller måste vederbörande åka ner till Thailand för att komplettera med ett internationellt diplom?

Om någon vill öppna ett eget ställe i Sverige, krävs det något diplom från WatPo eller annat ställe, typ internationellt diplom?

Vad bör man mer tänka på när man öppnar egen thaisalong i Sverige.

Tacksam för svar från de som vet, andra kommentarer i övrigt undanbedes

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bör man mer tänka på när man öppnar egen thaisalong i Sverige.

Ett starkt psyke för att orka mota Olle i grind, ned tanke på denna tråd https://www.flashback.org/t1145281p236

Lokalens utformning och läge gör väl också sitt till för att hålla visst klientel borta.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett starkt psyke för att orka mota Olle i grind, ned tanke på denna tråd https://www.flashback.org/t1145281p236

Lokalens utformning och läge gör väl också sitt till för att hålla visst klientel borta.

/Enis

Ja, visst krävs det att man är stark för att stå ut med alla skamliga förslag. Även jag får min beskärda del då det kommer en del märkliga förfrågningar via email som jag svarar på.

Det är sant att en prydlig och välstädad lokal gör kunderna mindre benägna att fråga efter vissa tjänster... inte för att snacka skit om konkurrensen, men en del nöjer sig tydligen med en skitig madrass direkt på golvet.

Vad gäller upphängda diplom från thailändsk massageskola anser jag det vara ett stort skämt. Alldeles för lätt att förfalska, och den svenska kunden lär inte se någon skillnad.

Till Bucknut kan jag säga att de svenska myndigheterna inte kräver någonting vad gäller de arbetande damernas kompetens. Däremot krävs det att det finns en verksamhet som betalar F-skatt och är momsregistrerad. Dessutom måste man ha ett godkänt kassaregister. Som används ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka regler gäller för tjejer/killar som jobbar på de olika thaisalongerna i Sverige?

Tror att det finns 2 olika diplom som de förättar vid skolan på WatPo i Bangkok, det ena gäller bara i Thailand (60 timmar)samt tror att det andra gäller internationellt (150 timmar). Stämmer detta?

Om ägaren till en salong utbildar på plats, ger de då diplom till eleven eller måste vederbörande åka ner till Thailand för att komplettera med ett internationellt diplom?

Om någon vill öppna ett eget ställe i Sverige, krävs det något diplom från WatPo eller annat ställe, typ internationellt diplom?

Vad bör man mer tänka på när man öppnar egen thaisalong i Sverige.

Tacksam för svar från de som vet, andra kommentarer i övrigt undanbedes

När det gäller diplom så är de inte alls att lita på.

Det finns de som gått skola i ett år som är helt värdelösa. Frugan har ett stort behov av massage, pga sjukdom, så hon har provat det mesta, både här och i Thai. Exempelvis så bor vi granne med ett college som utbildar sjuksköterskor och massörer i Thailand och lärarna där är hela skalan när det gäller massage. Oftast kan det brista i hur de ska behandla kunden med vissa typer av sjukdomar även om de har diplom och kan vara hur duktiga som helst. En riktig utbildning lär också ut sådana saker då det kan vara farligt att ge massage till denna kategori av kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigast är nog att vara noga med urvalet av anställda. Det är nog inte vanligt att ägaren till ställena hjälper till med extra tjänster utan det är nog i mångt de anställda som vill tjäna extra.

Jag hörde någon som sa att de som masserar endast fick 100:- per massage och det är klart att det gör att de vill tjäna extra. Nu är det väl skillnader från ställe till ställe, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort tack till samtliga som svarat. :drinks:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...