Guest Isan Lover Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Hej I slutet av åttiotalet då jag var hos min dåvarande frus familj i en liten by mellan Chon Daen och Petchabun tillsammans med en falang kompis som heter Rolf. Nästan varje dag kom det några poliser och åt och drack på svärmors lilla servering i matbutiken, dom brukade komma på en mc båda två, en med k-pist och en med revolver. Dom brukade vara lite fulla och gillade att skoja så ibland ville dom att jag skulle prata svenska i deras radio och höra på reaktionerna från stationen. Dom fattade ju ingenting och dom gapskrattade lika mycket varje gång, på senare tid hade dom börjat tjata om att vi skulle komma till ett samhälle där en ny polistation skulle invigas, och svärfar tyckte att det var bäst att åka dit för att polisen skulle vara nöjda. Så när helgen kom lastade svärfar pickupen med grannarna och oss två falanger, och en hel del att dricka. Vi åkte och drack på vägen dit, och döm om min förvåning, platsen vi kom till liknade mest ett nöjesfält med en mobil scen och en massa färgade lampor och matstånd. Polisen tog emot oss och jag och Rolf skulle sitta vid det bäst placerade bordet tillsammans med polischefen och byns rektor som pratade engelska. Allt som serverades var gratis och stämningen kom snabbt på topp, efter ett tag startade musiken med 15-20 dansare på scenen. Snabbt var några tjejer framme och drog upp mig och rolf till dans framför scenen, det var torrt och det rök av damm, efter några låtar ville vi gå och dricka igen för vi var dysvetta och varma, men vi hann nästan inte sätta oss och smaka på groggen innan mer tjejer kom och drog iväg oss igen, nu dansade vi med 3-4 tjejer var samtidigt, polischefen och rektorn bara skrattade, men jag märkte att min fru började se allt argare ut. Så jag fick försöka slippa bli uppdragen igen och vi fick gå runt med polisen och kolla på den nya stationen och försöka hinna äta och dricka lite mer, det var ett fantastiskt liv på alla människor och ett riktigt bra molam band på scen. Allla var glada den kvällen utom min fru. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Hehe Isan Lover, Jag tvivlar inte ett ögonblick på att din historia är sann! Rolig läsning! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Kul läsning! Var om inte i LOS kan sådant hända! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Isan Lover! Hoppas att jag nån gång får förmånen att träffa dej - kanske uppe i Isaan när jag besöker svärföräldrarna. Janne Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaitobbe Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 otrolig story,helt underbar! Long live the King Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Hej Jive Var håller du till i Thailand, är själv i området Udon Thani och Nong Khai under vintern. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Augusti 7, 2008 Dela Inlagd Augusti 7, 2008 Quote otrolig story,helt underbar! Kan bara hålla med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Hej IL! Jag bor i Pattayas utkant och min fru kommer från en liten by mellan Buri Ram och Nang Rong. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Hej Jive Det var ganska långt ifrån Nong Khai, men man vet ju aldrig, vi brukar åka till kusten vid Ban Phe ibland, det är ju inte så långt ifrån Pattaya, och jag har en inbjudan från en annan forum medlem i Buriram som jag inte har besökt än. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.