SSS Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 När man läser om forum träffar så verkar det som om det till mestadels är medlemmar från de norra delarna av Sverige dvs norr om hörbymasten som är inne och härjar på forumet / träffarna. Har vi inga stolta skåningar med en förkärlek för Thailand och thailändskor här på forumet.Skulle kanske kunna vara av intresse att hålla någon slags träff eller ta en afterwork beer någon gång bara en tanke så god som någon annan . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Skåning och stolt klingar konstigt i mina öron. Det är väl hen hel del skåningar på träffar, men vad har dom att vara stolta över? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Da e so möed so men vi skryder do allri En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SSS Inlagd Augusti 22, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 22, 2010 (ändrad) Och så var pajkastningen igång må bästa man/kvinna vinna,detta blev det sist jag skrev i denna strängen..jau blir så lack. Aha så det var min humoristiska sida du appelerade till sorry men den flög rätt förbi försök igen. Ändrades Augusti 22, 2010 av SSS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Trodde skåningar hade humor och lite självdistans... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Faktum är att för cirka ett år sedan försökte en medlem från skåne att anordna en träff på sin thaikrog men först vågade han inte säga namn och adress på stället av rädsla för att det skulle av moddarna uppfattas som egen reklam, vilket definitift inte var någon fara, ordnar någon en träff är det ju lämpligt att veta var, sedan var det inga uppgifter om eventuell parkring, överliggning, möjligheter att ta sig till eller från mötesplatsen så det rann ut i sanden. Skulle annars varit skoj att åka ner till skåne igen som jag är ur göing själv. Är du intresserad av en träff i skåneland så tänktill, det måste få plats 10/12 pers som kanske också har barn, skall det bli en ute eller inneträff, om innomhus, det börjar väl gå mot hösten även där nere, vad finns det för lokal, hyra, eller en krog som kan ta ett sällskap på nämnda antal pers, något att äta något att dricka. Om ute, så bör det gärna gå att grilla och finnas vettiga sittmöjligheter, vi farang gubbar börjar bli lite stela i lederna. Sedan finns det alltid en viss tröghet inför något nytt därför måste du se till att det läggs upp en bra inbjudan på forumet och inte att förglömma massor av bilder efter träffen, tala om hur trevligt ni hade och över tyga om att det säkert blir ännu bättre nästa gång. Sedan är det bara önska lycka till och ha det så trevligt. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bäckis Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Nu är jag ju iofs inte skåning i grunden,men jag bor härnere nu och en träff låter ju inte fel i mina öron... Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful. Känns som om jag får ändra denna texten nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Ja, jag har uppmanat både Nonki och Broder tuk tuk att ordna en träff i Skåne. Vi får väl se om det blir nåt Men det är ju inget som hindrar någon annan från att ta initiativet! Det viktigaste enligt min mening är att man har lokal och näraliggande boende klart för sig, och inte minst datumet. Inget velande om när det passar alla bäst tack! Det är bara att spika datum och plats samt meddela detta på forumet i god tid innan. Själv tycker jag att en skånsk kombination av Mårtens Gås och Loy Khratong i november kunde passa bra. Bara min åsikt. Jag kommer i vart fall om det blir nåt Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Jag är skåning men Norr om Hörbymasten http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Född i skåne men utvandrad vid tidig ålder Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Trodde skåningar hade humor och lite självdistans... Jodå, Skåningar har det mesta av det bästa! inkl. humor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Clash Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Sverige består av Skåne och norr därom ligger fäbodar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaskhasen Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Sverige består av Skåne och norr därom ligger fäbodar. Är det därför man behöver sådant här i det dagliga livet ? köttfärs - köddafärs (uttalas med hårt k) joggare - kubbare hårtork - hårafön badkar - badkar (med ett snabbt första a) skallerorm - ormajävel stol - stol traktor - traktour kondom - litta gummi banan - banan gruppsex - inavel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Inlyttad till Skåne 1980...Norr om masten men söder om åsen Synd att ente Skåne vart med i dendära gallupen om bästa lanned.då skulle vi ha vunnit...Perkele Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 23, 2010 Dela Inlagd Augusti 23, 2010 Och föratt bevisa Clash:s påstående så lägger jag härmed in en kopia på¨den enda och sanna kartan över sverige. Håll till godo ni skåningar och övrigt annat folk. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Augusti 24, 2010 Dela Inlagd Augusti 24, 2010 Vi skulle kunna ta träffen i samband med att vi firar SM-GULD i Malmö //Khun Somtam PS. Behöver det tilläggas att även jag är en stolt Skåning DS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 24, 2010 Dela Inlagd Augusti 24, 2010 Och föratt bevisa Clash:s påstående så lägger jag härmed in en kopia på¨den enda och sanna kartan över sverige. Håll till godo ni skåningar och övrigt annat folk. Det är väl så det ser ut ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 24, 2010 Dela Inlagd Augusti 24, 2010 Vi skulle kunna ta träffen i samband med att vi firar SM-GULD i Malmö //Khun Somtam PS. Behöver det tilläggas att även jag är en stolt Skåning DS Ingen dum ide! Om det nu blir så När är sista matchen i allsvenskan? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Sista matchen är den 7/11, för Malmös del är det en hemmamatch mot Mjällby (hoppas att guldet är hemma innan dess) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Sista matchen är den 7/11, för Malmös del är det en hemmamatch mot Mjällby (hoppas att guldet är hemma innan dess) Sanslöst coolt att det gått så bra för Mjällby! De flesta spelarna kom från närområdet och ett par kommer från min hemby http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Sanslöst coolt att det gått så bra för Mjällby! De flesta spelarna kom från närområdet och ett par kommer från min hemby Ja det är riktigt kul att de klarar sig så bra, stommen är som du säger ifrån närområdet Mjällby, Sölvesborg, Karlskrona m.m sedan lite inplockat men vilket lag har inte det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Herr Chang då är det bäst att du skickar in visum-pappren i god tid.http://www.allweb.se/skane/ mvh Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Herr Chang då är det bäst att du skickar in visum-pappren i god tid.http://www.allweb.se/skane/ mvh Håkan Var ett tag sedan jag såg denna, men den är riktigt bra + till dig som memorerat den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 25, 2010 Dela Inlagd Augusti 25, 2010 Hmm, norra delarna? Jag tycker nog de som syns, hörs och märks mest kommer från Götet och dess närområden... Kal och Ada satt uppe i sin lya i Masthugget. Ada försökte lösa Göteborgs-Postens korsord, men det var något som hade hängt upp sig, så hon frågade Kal: - Döö, Kal, här e ett ord som ska börja på f och sluta på a, det ska vara fem bokstäver. Vad kan det va: "ett nöje för karlarna"? - Tja, sa Kal, det måste la va feska. - Javesst ja, sa Ada och rodnade. Har du nåt sudde-gummi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Augusti 26, 2010 Dela Inlagd Augusti 26, 2010 jag har innskrivit i mitt pass att jag har varit i skåne ola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu