Drivern Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Hej, körde ett ICA lass till Skövde och Karlsborg i fredags och passerade en skylt därimellan som talade om att jag var "Välkommen till Tibro" fyra sekunder senare stod det "Tack för besöket",den orten är inte så stor va mvh drivern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Det gäller att man inte blundar eller blinkar till när man passerar Tibro! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Enligt www.tibro.se så är: Tibro är en kommun med 10 600 invånare . I Tibro är det nära till allt - och det är bra kommunikationer till grannorterna. Inte konstigt att det är nära till allt om det tar fyra sekunder att åka igenom stan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Japp, en bit över 10 000 pers bor där, så det är väl inte en så stor ort. I Karsborg bor det inte ens 7000 invånare. Det bästa med Tibro är väl Robin Söderling och Sörens Video o Gottbutik som har ett mycket bra utbud av filmer och plockgodis. I alla fall för att va i Skaraborg. Det var dock ett tag sedan jag hade vägarna förbi där nu. Kommer liksom inte på någon anledning. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Vid sidan av möbelindustrin i Tibro så kan jag varmt rekomendera Tibro Skog & Trädgårdsmaskiner AB http://www.tibroskog.se/ Där i deras utställningshall finns ett eldorado av olika redskap och maskiner för trädgårdsmästaren, bonden eller skogsarbetaren. Inte minst "Åk-gräsklippare" finns i olika format och prisklasser, vilket glädjer en entusiastisk gräsmattedomptör som jag själv. Det finns även en stor MC-butik. TIBRO MC SERVICE AB De säljer Honda i olika utföranden, även Crosscyklar mm. Det går bra att provköra om man känner för det. http://www.hondamc.com Även en stor motorcross-klubb finns i Tibro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Japp, en bit över 10 000 pers bor där, så det är väl inte en så stor ort. I Karsborg bor det inte ens 7000 invånare. Det bästa med Tibro är väl Robin Söderling och Sörens Video o Gottbutik som har ett mycket bra utbud av filmer och plockgodis. I alla fall för att va i Skaraborg. Det var dock ett tag sedan jag hade vägarna förbi där nu. Kommer liksom inte på någon anledning. Det finns också ett Mini Zoo med gratis inträde där barn kan klappa diverse djur, mycket uppskattat, och så finns ju jag där två veckor varje sommar, inte så illa det heller . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Det finns också ett Mini Zoo med gratis inträde där barn kan klappa diverse djur, mycket uppskattat, och så finns ju jag där två veckor varje sommar, inte så illa det heller . - Oj då, jag antar att du inte syftade på att du själv är en av de där pälsbärande attraktionerna på mini-zoo't. He he, mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 - Oj då, jag antar att du inte syftade på att du själv är en av de där pälsbärande attraktionerna på mini-zoo't. He he, mvh SN Jag är mer eller mindre helt pälsbefriad men det var en unge som trodde att jag var ett hängbukssvin en gång . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Jag är mer eller mindre helt pälsbefriad men det var en unge som trodde att jag var ett hängbukssvin en gång . Och utan en massa hängande päls så skyms inte heller ditt fördelaktiga anlete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Jag är mer eller mindre helt pälsbefriad men det var en unge som trodde att jag var ett hängbukssvin en gång . Trots bristen på päls kanske du gör en pudel nångång. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Trots bristen på päls kanske du gör en pudel nångång. Det kommer jag kanske göra någongång men inte på grund av att en ilsken terrier kräver det . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Det finns också ett Mini Zoo med gratis inträde där barn kan klappa diverse djur, mycket uppskattat, och så finns ju jag där två veckor varje sommar, inte så illa det heller . Fina tips där! Ska höra med en kompis apropå zooet om han kan tänka sig att låna ut en unge. Skulle nog kännas lite mer avslappnat då... En gång i tiden inhyste kommunen en mängd karaktärer(några kanske bor kvar) med lustiga namn såsom Homokakchel, Krille Kråka, Chipsibsen, Cp:n, Bror Bräja, Juden, Bo Ko, Gasmasken, Jocke Ripa, Affe Luktnäsa, Mjölkpaketet...ja, det finns säkert många fler men vill jag få reda på dem blir jag nog tvungen att ringa och höra med Ippe Soda först. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Fina tips där! Ska höra med en kompis apropå zooet om han kan tänka sig att låna ut en unge. Skulle nog kännas lite mer avslappnat då... En gång i tiden inhyste kommunen en mängd karaktärer(några kanske bor kvar) med lustiga namn såsom Homokakchel, Krille Kråka, Chipsibsen, Cp:n, Bror Bräja, Juden, Bo Ko, Gasmasken, Jocke Ripa, Affe Luktnäsa, Mjölkpaketet...ja, det finns säkert många fler men vill jag få reda på dem blir jag nog tvungen att ringa och höra med Ippe Soda först. Härliga original i Tibro, och ett vanligt inslag i små bruksorter. I Tidaholm fanns det under min uppväxt bl.a. följande kärringar och gubbar. Först kan jag väl nämna Bölla-kärringen dit alla törstiga åkte på helgen för att köpa sin svartsprit, och sedan fanns det Jonbacka-Erik, Sket-Olle, Minken och framför allt den märkliga karaktären Lång-Olle som på sitt tvångsmässiga och karaktäristiska vis vandrade fram och åter på stan – tio raska älgkliv framåt, och sedan tre steg bakåt innan han förhoppningsvis fick full fart framåt igen. Ibland fastnade han dock i bakväxeln och då fick någon snäll person förbarma sig över hans situation och ge honom en rejäl skuts i ryggen så att han fick i framåt-växeln igen. Det fanns naturligtvis många fler udda karaktärer där genetiken hade spelat ett spratt, men detta är vad jag kommer ihåg i en hast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Fina tips där! Ska höra med en kompis apropå zooet om han kan tänka sig att låna ut en unge. Skulle nog kännas lite mer avslappnat då... En gång i tiden inhyste kommunen en mängd karaktärer(några kanske bor kvar) med lustiga namn såsom Homokakchel, Krille Kråka, Chipsibsen, Cp:n, Bror Bräja, Juden, Bo Ko, Gasmasken, Jocke Ripa, Affe Luktnäsa, Mjölkpaketet...ja, det finns säkert många fler men vill jag få reda på dem blir jag nog tvungen att ringa och höra med Ippe Soda först. Vi lånade faktiskt ut vår dotter till en kompis förra sommaren då hans dotter var för gammal för att vilja gå dit så det är ingen dum ide att låna en unge. Det finns fortfarande en hel del original och ett par av namnen tycker jag mig känna igen, Jocke Ripas riktiga namn är väl inte helt olikt hans riktiga namn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Vi lånade faktiskt ut vår dotter till en kompis förra sommaren då hans dotter var för gammal för att vilja gå dit så det är ingen dum ide att låna en unge. Det finns fortfarande en hel del original och ett par av namnen tycker jag mig känna igen, Jocke Ripas riktiga namn är väl inte helt olikt hans riktiga namn? Stämmer bra det. Nästan desamma sånär som på en bokstav. Det var en riktig personlighet vill jag minnas. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 Stämmer bra det. Nästan desamma sånär som på en bokstav. Det var en riktig personlighet vill jag minnas. hej Edvard, det skulle va kul om du kunde skriva ett litet blogg-kåseri om orginalen i Tibro, alltid roligt att få se vad som döljer sig bakom dessa ök- eller smeknamn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 22, 2010 Dela Inlagd Augusti 22, 2010 hej Edvard, det skulle va kul om du kunde skriva ett litet blogg-kåseri om orginalen i Tibro, alltid roligt att få se vad som döljer sig bakom dessa ök- eller smeknamn. Jag skulle också bra gärna vilja veta vad det är för historier som ligger bakom de där namnen. Nu vet jag iof sig inte om man kalla alla de personer som nämnts original. De har väl bara haft lite otur. Ibland fick jag nästan för mig att det var Ippe Soda själv som hittat på dem. Tyvärr har han inte varit anträffbar idag. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.