Jump to content
IGNORERAD

Bensinstation i Isaan


Serath

Recommended Posts

En liten kortis från förra resan.

Jag var i nordöstra isaan, Närmare bestämt i Kumphawapi. En liten "by" utanför Udon Thani.

Jag och tjejen hade varit och hälsat på Familjen, Vi bodde på KP hotell (Ganska hyfsat men nog det bästa farang boende i denna by i alla fall)

Vi skulle som sagt till hotellet och innan vi starta så sa hon att vi måste tanka, Jaja det kan vi väl göra tänkte jag och vi körde vidare genom små byarna.

Tillslut så stannar vi vid ett hus som har ett "marknadsstånd" utanför huset, Ser ut att vara lite försäljning av lokala varor.

P7090132.jpg

ok tänker jag, Hon ska handla lite mat eller nått.

Men döm om till min förvåning så vart detta bensinstationen, Whisky flaskorna som står uppradade är fyllda med bensin (Oljeblandad antar jag)

2 Liter 100 Pipers i tanken för 60 bath och vi kunde köra vidare.

Just såna här saker får ju en att särskilt minnas resorna man gjort, Enkla vardags händelser som för en thai är helt normalt men totalt främmande för en annan.

P7090131.jpg

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • FemmeDeFatale

    6

  • Serath

    6

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

En liten kortis från förra resan.

Jag var i nordöstra isaan, Närmare bestämt i Kumphawapi. En liten "by" utanför Udon Thani.

Jag och tjejen hade varit och hälsat på Familjen, Vi bodde på KP hotell (Ganska hyfsat men nog det bästa farang boende i denna by i alla fall)

Vi skulle som sagt till hotellet och innan vi starta så sa hon att vi måste tanka, Jaja det kan vi väl göra tänkte jag och vi körde vidare genom små byarna.

Tillslut så stannar vi vid ett hus som har ett "marknadsstånd" utanför huset, Ser ut att vara lite försäljning av lokala varor.

P7090132.jpg

ok tänker jag, Hon ska handla lite mat eller nått.

Men döm om till min förvåning så vart detta bensinstationen, Whisky flaskorna som står uppradade är fyllda med bensin (Oljeblandad antar jag)

2 Liter 100 Pipers i tanken för 60 bath och vi kunde köra vidare.

Just såna här saker får ju en att särskilt minnas resorna man gjort, Enkla vardags händelser som för en thai är helt normalt men totalt främmande för en annan.

P7090131.jpg

Visst är det charmigt...Det är rätt kul att ha en sån där shop vägg i vägg, man kan se innehavaren mäta om och om igen varje gång soppapriset ändras, det är alltid för 20 bath i flarran så det är volymen på innehållet som skall ändras... :lol::lol:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det var moppe ni körde så det inte var en stor bensinslukande SUV

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sådana små "mackar" finns ju lite varstans även i Pattaya. Inte så mycket till SUV:en kanske men bra om man glömt att tanka moppen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sådana små "mackar" finns ju lite varstans även i Pattaya. Inte så mycket till SUV:en kanske men bra om man glömt att tanka moppen.

Jo sant inte bara en Isaan företeelse, Ganska spritt över hela Thailand som jag förstått det.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sådana små "mackar" finns ju lite varstans även i Pattaya. Inte så mycket till SUV:en kanske men bra om man glömt att tanka moppen.

Är samma spridning på dom hära trevliga mackarna som Buddha

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja hellre tankar ja moppen me en 75a i Bangsale än på bensinstationen på Sukhumwith :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten kortis från förra resan.

Jag var i nordöstra isaan, Närmare bestämt i Kumphawapi. En liten "by" utanför Udon Thani.

Jag och tjejen hade varit och hälsat på Familjen, Vi bodde på KP hotell (Ganska hyfsat men nog det bästa farang boende i denna by i alla fall)

Vi skulle som sagt till hotellet och innan vi starta så sa hon att vi måste tanka, Jaja det kan vi väl göra tänkte jag och vi körde vidare genom små byarna.

Tillslut så stannar vi vid ett hus som har ett "marknadsstånd" utanför huset, Ser ut att vara lite försäljning av lokala varor.

P7090132.jpg

ok tänker jag, Hon ska handla lite mat eller nått.

Men döm om till min förvåning så vart detta bensinstationen, Whisky flaskorna som står uppradade är fyllda med bensin (Oljeblandad antar jag)

2 Liter 100 Pipers i tanken för 60 bath och vi kunde köra vidare.

Just såna här saker får ju en att särskilt minnas resorna man gjort, Enkla vardags händelser som för en thai är helt normalt men totalt främmande för en annan.

P7090131.jpg

Måste fråga var det första gången du var i Thailand?

Du verkar så hänförd över nåt som alla har set!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tja, precis om alla säger så vimlar det ju av denna typen av mackar i hela Thailand.

En tid hade en tomboy en sådan som var belägen alldeles granne med Restaurang Flaggan i Pattaya. Gissa om jag var stamkund där... :dance1:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fråga var det första gången du var i Thailand?

Du verkar så hänförd över nåt som alla har set!

Nej fan men min första gång jag tanka på 100 pipers flaskor

Oj gör detta mig till en sämre människa enligt dina ögon eller?

Jag vet ju att du är en lite speciell person som hatar människor

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fan men min första gång jag tanka på 100 pipers flaskor

Oj gör detta mig till en sämre människa enligt dina ögon eller?

Jag vet ju att du är en lite speciell person som hatar människor

Påhoppen haglar vidare ser jag!

Trist att vakna i morron och gå in här och kolla i nyktert tillstånd kan jag misstänka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Påhoppen haglar vidare ser jag!

Trist att vakna i morron och gå in här och kolla i nyktert tillstånd kan jag misstänka!

Ja kan tänka mig att du mår dåligt med ditt skitsnack. Eller vafan du kör ju samma snack dygnet runt så du lider nog inte mer än en psykpatient.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Om man inte kan låta bli att lägga idi*tinlägg efter några bärs, så ska man hålla sig borta från MPR på fyllan... :diablo:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lider inte psykpatienter?

Bra med info från en expert ;)

Svårt att säga vad du lider av, Skulle rekommendera att du läggs in dock... Permanent

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fråga var det första gången du var i Thailand?

Du verkar så hänförd över nåt som alla har set!

En ganska taskig kommentar...

Det må vara hänt att alla sett det förut (jag inkluderad), men hur många har lagt ut bilder på det?

Jag tackar Serath för dokumentationen!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också Serath för dokumentationen :wai:

Mina korta, simpla men jordnära reportage välkomnar all form av beröm... :great:

Plus kommer så snart kontot är laddat. :dance:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ganska taskig kommentar...

Det må vara hänt att alla sett det förut (jag inkluderad), men hur många har lagt ut bilder på det?

Jag tackar Serath för dokumentationen!

Herr Chang har talat.

Jag håller med dig att det va en ganska taskig kommentar.Själv trodde jag i början att flaskorna innehöll hemgjord whiskey eller något liknande :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Tog ett tag för mig också att haja vad dessa mystiska flaskor innehöll... :bag:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Va så pass vuxen då att du skiter i att svara på hans kommentarer...skapar bara dålig stämning här med dessa förbannade pajkastningar!!!!

"Om han sa så, då får jag också! "

Tillbaka till sandlådan för att göra upp vem som är mest manlig tycker jag det verkar som...väx upp! :drinks:

Ps. tycker att Mod kan moderera lite bland "påhopps-inläggen, så bara det vettiga kvarstår...orka läsa en hel sida med bara dravel i ett annars intressant ämne... :great:

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Va så pass vuxen då att du skiter i att svara på hans kommentarer...skapar bara dålig stämning här med dessa förbannade pajkastningar!!!!

"Om han sa så, då får jag också! "

Tillbaka till sandlådan för att göra upp vem som är mest manlig tycker jag det verkar som...väx upp! :drinks:

Nja jag tycker faktiskt inte det var en taskig kommentar, jag undrade om det var första gången han var i Thailand eftersom han blev så upp i det han såg, tror inte serath tyckte det var en taskig kommentar heller men vad vet jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...