Jump to content
IGNORERAD

Trådlös grästrimmer


Keithan

Recommended Posts

Var, i Bangkok, kan man köpa en trådlös, d.v.s. laddningsbar, grästrimmer ? Black & Decker t.ex.. Eller någon annan.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att Home Pro kan ha det.

Har själv köpt elektrisk grästrimmer hos dom, dock modellen med kabel.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att Home Pro kan ha det.

Har själv köpt elektrisk grästrimmer hos dom, dock modellen med kabel.

Poffa

Jo, Home Pro här i Hua Hin har det också.

Dock bara med sladdar. :(

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Var, i Bangkok, kan man köpa en trådlös, d.v.s. laddningsbar, grästrimmer ? Black & Decker t.ex.. Eller någon annan.

Keithan försök med de störe järnaffärer som finns lite överallt, man ser utanför affären en massa pumpar stegar o.s.v

De har dessa protukter som Herrn söker. :great: Mvh Maitan. :D

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Home Pro här i Hua Hin har det också.

Dock bara med sladdar. :(

Men köp en med sladd. Sen går till datorbutiken och köper UPS. Den ska Du ändå ha för att skydda datorn mot överspänning/strömavbrott.

När det är dags för grästrimmning tar Du med dig din UPS ut på gräsmattan och ansluter trimmern.

Min UPS extraknäckar visserligen inte som kraftkälla till grästrimmern, men får göra en insats och hålla i gång en fläkt och lite nödbelysning vid strömavbrott.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, just det. Var ?

Solly, din ändring kom fram efter mitt svar.

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

HomePro vid Rakhamheang har/hade sladdlosa trimmers for tva veckor sedan.

Ha en bra dag!

:wai:

Tack stjp8729. :clapping:

Nu gäller det bara att hitta Rakhamheang.

Men jag ska inte till BKK idag så jag har tid på mig.

Tack igen. :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack stjp8729. :clapping:

Nu gäller det bara att hitta Rakhamheang.

Men jag ska inte till BKK idag så jag har tid på mig.

Tack igen. :)

Kan det vara det här ?

post-5641-087342700 1282370605_thumb.png

post-5641-087342700 1282370605_thumb.png

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det finns trådlösa thailändare, som kan användas till grästrimmning, och de av bra kvalitét är dessutom självgående, och många av dem är glada :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns trådlösa thailändare, som kan användas till grästrimmning, och de av bra kvalitét är dessutom självgående, och många av dem är glada :)

:great:

Jupp, helt klart. :).

Jag har en sådan :)

Men dom kommer aldrig när man ber dem. :(

"I come tomollow" :whistle:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har köpt en bensin trimmer i sverige som jag tar med mig till huset alldirig att jag skulle köpa en eltrimmer mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har köpt en bensin trimmer i sverige som jag tar med mig till huset alldirig att jag skulle köpa en eltrimmer mvh

Jag har köpt en eltrimmer här, men den där förb... sladden är ju ivägen hela tiden. Och rätt som det är måste man hämta förlängningskabel.

Jag har köpt en bensintrimmer här, men för att fixa lite gräs efter uppfarten, ska man klä på sig väst, bära ut alltihopa, försöka dra igång liket. Min har definitivt dött.

Så bara haka ner en sladdlös från väggen och lulla runt lite ? Vore inte det något ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej min erfarenhet av sladdlösa är att man tröttnar ganska fort.Men batterierna

blir ju bättre för vart år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej min erfarenhet av sladdlösa är att man tröttnar ganska fort.Men batterierna

blir ju bättre för vart år.

Jo !

Men som jag antytt tidigare så är jag jä.t trött på sladden.

Och jäv..lt trött på å dra i ett snöre som inte startar en motor.

Så varför inte testa att häkta ner en trimmer från väggen och putsa lite ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo !

Men som jag antytt tidigare så är jag jä.t trött på sladden.

Och jäv..lt trött på å dra i ett snöre som inte startar en motor.

Så varför inte testa att häkta ner en trimmer från väggen och putsa lite ?

Med betoning på lite.

Saxat från en byggahus's forum

"Batteri skulle håller i 15-17 minuter, men var slut efter 8 minuter. 8 timmar att ladda. kom ungefär halvvägs runt trädgården på en vecka (6 laddningar), enl. anvisningar så skulle batteri endast ta en laddning till 80% i borjan, närmare 50% med mitt ex.

Sedan lämnade jag tillbacks den och köpt en vanlig med sladd för halva priset...

Besviken... med B&D's batteri trimmer. skulle kanske har fungerat med 3x batteri och snabbladdare.. (>1 timme)"

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Med betoning på lite.

Saxat från en byggahus's forum

"Batteri skulle håller i 15-17 minuter, men var slut efter 8 minuter. 8 timmar att ladda. kom ungefär halvvägs runt trädgården på en vecka (6 laddningar), enl. anvisningar så skulle batteri endast ta en laddning till 80% i borjan, närmare 50% med mitt ex.

Sedan lämnade jag tillbacks den och köpt en vanlig med sladd för halva priset...

Besviken... med B&D's batteri trimmer. skulle kanske har fungerat med 3x batteri och snabbladdare.. (>1 timme)"

Poffa

Häpp, verkar bra :great:

Tror jag vässar uppfarten och träden på 10 min.

Sedan 3-4 dagar, kanske en vecka till nästa gång.

Kanon :clapping:

ps. Jag har riktig gräsklippare till gräsmattan. det är bara till för putsning ds.

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag kom ju på att jag har en sladdlös grästrimmer, som jag aldrig använt. Det är enklare att ha en trädgård, som sköter sig själv. =Jag låter gräset växa, och bil, djur och jag hjälps åt att ordna stigar :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär är det så att dom laddningsbara batterier som finns på marknaden (även till mobiltelefoner) tål ungefär 500 laddningscykler sedan tar dom slut ganska snabbt.

Batterierna har dessvärre inte blivit så mycket bättre dom sista åren. Dock har man minskat förbrukningen hos apparaterna betydligt vilket gör att dom räcker längre. Grästrimmer hör dock till dom apparaterna som man inte lyckats få att dra mindre ström på sistone.

Slutsats: Köp en skarvsladd och använd en riktig trimmer.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär är det så att dom laddningsbara batterier som finns på marknaden (även till mobiltelefoner) tål ungefär 500 laddningscykler sedan tar dom slut ganska snabbt.

Batterierna har dessvärre inte blivit så mycket bättre dom sista åren. Dock har man minskat förbrukningen hos apparaterna betydligt vilket gör att dom räcker längre. Grästrimmer hör dock till dom apparaterna som man inte lyckats få att dra mindre ström på sistone.

Slutsats: Köp en skarvsladd och använd en riktig trimmer.

Men som jag antytt tidigare så är jag jä.t trött på sladden.

Och jäv..lt trött på å dra i ett snöre som inte startar en motor.

Så varför inte testa att häkta ner en trimmer från väggen och putsa lite ?

Jag får väl ta ena sidan på uppfarten ena dagen och andra sidan nästa dag och till slut runt träden 3:e dagen ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar du sen på att vattna duktigt undertiden så kan det vara lagom att börja om på den fjärde dagen, ja jäk..r och så säger de att det ska vara svårt att syselsätta sig i Thailand.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag får väl ta ena sidan på uppfarten ena dagen och andra sidan nästa dag och till slut runt träden 3:e dagen ?

Undrar om det inte är en fin trädgård :whistle: och eftersom hern gillar blommor så vore det roligt med lite foto från garden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...