Jump to content
IGNORERAD

Internet för två månader...


Quicksilver

Recommended Posts

Tjena...

Är det någon som har en bra lösning för oss som är nere i Thailand två månader om året. För mig gäller det December-Januari. Vi är i nordöstra Thailand mest, mellan Korat och Buriram (men även Bangkok, Hua Hin och Koh Chang).

Trådlöst internet är väl att föredra och jag tror att ett modem-"stick" ligger runt 3000 thb där nere. I Sverige ligger priset på ett obundet "stick" ungefär samma vad jag kan se.

En kompis har ett "stick" som han betalar 90 thb/månad och har obegränsad surf då. Om han inte betalar en månad gör det inget? Han betalar m.a.o. de månader han vill surfa enligt honom.

Kolla e-post, läsa tidningar är det jag känner för - förslag?

MVH

Q

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena...

Är det någon som har en bra lösning för oss som är nere i Thailand två månader om året. För mig gäller det December-Januari. Vi är i nordöstra Thailand mest, mellan Korat och Buriram (men även Bangkok, Hua Hin och Koh Chang).

Trådlöst internet är väl att föredra och jag tror att ett modem-"stick" ligger runt 3000 thb där nere. I Sverige ligger priset på ett obundet "stick" ungefär samma vad jag kan se.

En kompis har ett "stick" som han betalar 90 thb/månad och har obegränsad surf då. Om han inte betalar en månad gör det inget? Han betalar m.a.o. de månader han vill surfa enligt honom.

Kolla e-post, läsa tidningar är det jag känner för - förslag?

MVH

Q

Med ett kontantkort på 1-2-Call AIS får du obegränsad GPRS/Edge/Gsm i en månad för 600 baht och du behöver inget abbonemang

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige köper man ett låst för 199kr eller 299kr och låser upp det för en billig peng eller gratis om man har någon nytta av det.

90bath obegränsat låter oslagbart. Köpte själv ett kontant för 79bath. Månadskostnaden blev bra många 100 i månaden på det sättet. 1700 Bath hade svågern köpt stickan för. Så det finns billigare än 3000 bath. Kommer ej ihåg var han köpt den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en USB sticka för 1250 baht i kumphawapi, till detta ett simkort för 50 bath som man sen får fylla på. min första påfylnning köpte jag för 110 bath och fick då 30 timmars surftid.

Men räkna inte med nån avancerad surfning, nätet kan vara väl så slött emellanåt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en USB sticka för 1250 baht i kumphawapi, till detta ett simkort för 50 bath som man sen får fylla på. min första påfylnning köpte jag för 110 bath och fick då 30 timmars surftid.

Men räkna inte med nån avancerad surfning, nätet kan vara väl så slött emellanåt.

Håller till i Kumphawapi trakterna eller köpte du bara stickan där?Jag surfar oxå trådlöst med one2call eller Dtac och har en upplåst comviq sticka till detta,men i byn utanför Si That går det väldigt segt och ibland funkar det inte alls.Men på många andra ställen funkar detta helt ok :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller till i Kumphawapi trakterna eller köpte du bara stickan där?Jag surfar oxå trådlöst med one2call eller Dtac och har en upplåst comviq sticka till detta,men i byn utanför Si That går det väldigt segt och ibland funkar det inte alls.Men på många andra ställen funkar detta helt ok :great:

Var där på besök en vecka i somras, Körde med one2call och stickan köpte jag som sagt var i byn.

man kan bara utföra basic surfning i dessa områden verkar det som.

Vart senare 2 veckor i rayong, där funka det bättre.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där på besök en vecka i somras, Körde med one2call och stickan köpte jag som sagt var i byn.

man kan bara utföra basic surfning i dessa områden verkar det som.

Vart senare 2 veckor i rayong, där funka det bättre.

Okej,jag va just bara nyfiken för jag är själv i dom krokarna ibland. I Kumphawapi,Si That och Wang Sam Mo funka det ok o surfa men när man kommer ut i byn utanför går det riktigt segt. Jag fick leta och flytta runt med datorn för att hitta ett ställe där det va lite bättre täckning för mobil.Ibland kan det räcka o flytta 1m och det gör skillnad på täckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger i hängmattan uppe i byn och använder 1-2-Call NetSIM i mobilen, sedan vidare till Laptopen via blåtand det går inte fort men funkar. Och är billigt..

post-4239-051776300 1282359481_thumb.jpg

Man laddar gärna inte upp stora bilder, eller kollar på film via nätet.

PS! Är ju nästan lika "snabbt" som mitt Bredband var i Shanghai.. :suicide:

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-051776300 1282359481_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Om jag var du skulle jag först fråga vad de använder där du ska vara. På småorterna alltså. I byn jag tänker flytta till, fungerar ett sorts aircard vid dåligt väder bara 1 km NV om byn på andra sidan en skog, och det är ju inte så roligt att surfa därifrån när det är regnoväder :) I byn fungerar IP star OK i alla fall om signalen tas emot med en disk, som Internetshopen gör där.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, tack för svaren, det borde finnas en universell lag som säger -"internet för alla".

Har dock i många år inte haft en dator med mig när vi är ner.ni vet...semester.håll er ifrån datorer...oavsett vad vi jobbar med så finns den där.kröp dock till korset nu...den är bra ibland...

tack

//Q

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, tack för svaren, det borde finnas en universell lag som säger -"internet för alla".

Har dock i många år inte haft en dator med mig när vi är ner.ni vet...semester.håll er ifrån datorer...oavsett vad vi jobbar med så finns den där.kröp dock till korset nu...den är bra ibland...

tack

//Q

Ja fan klart du ska ha dator, Men typ aftonbladet är segt som satan i Thailand med USB sticka...

Prova enklare sidor som inte är så grafiktunga med massa reklam och skit

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja fan klart du ska ha dator, Men typ aftonbladet är segt som satan i Thailand med USB sticka...

Prova enklare sidor som inte är så grafiktunga med massa reklam och skit

Aftonbladet ??! Den och Expressen har ju förfallit så numera är de mer som Se o Hör. Sådana tidningar vill jag inte läsa då jag är i Sverige heller, så varför försöka få tag i sådana på Internet då man är i Thailand?? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aftonbladet ??! Den och Expressen har ju förfallit så numera är de mer som Se o Hör. Sådana tidningar vill jag inte läsa då jag är i Sverige heller, så varför försöka få tag i sådana på Internet då man är i Thailand?? :)

Jadu inte mycket annat läsvärt i sverige som har nyheter som förmedlas IDAG och inte IGÅR

Men visst kvalitén skall vi väl inte tala om

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aftonbladet ??! Den och Expressen har ju förfallit så numera är de mer som Se o Hör. Sådana tidningar vill jag inte läsa då jag är i Sverige heller, så varför försöka få tag i sådana på Internet då man är i Thailand?? :)

För lite nyheter så funkar det mycket snabbare att kolla på typ http://www.metro.se/ där finns ju iaf det mest aktuella och sida laddar upp ganska snabbt även med seg lina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...