Jump to content
IGNORERAD

Forumträff i Bangkok 4:e september


Guest Atom

Recommended Posts

På begäran av den ursprunglige trådskaparen och för att undvika missförstånd så har jag låst tråden om forumträff i Bangkok och startar härmed en ny:

Plats:

Gulliver's Sukhumvit Soi 5, uteserveringen.

Länk:

http://www.gulliverb...branch_id=BR002

Datum:

4 September 2010 (2553)

Tid:

16:00 -

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    8

  • stjp8729

    8

  • broder tuk tuk

    6

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hmmm,

hur många är vakna till fotbollsmatchen om den startar 02 och vi 10 timmar tidigare?

Hur som helst så är jag på, landar i Krungthep Mahanakorn den 2 september.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm,

hur många är vakna till fotbollsmatchen om den startar 02 och vi 10 timmar tidigare?

Hur som helst så är jag på, landar i Krungthep Mahanakorn den 2 september.

Jens skrev tidigare att matchen spelas den 3:e vilket gjorde mig förbryllad då kvalmatcher tidigare alltid spelats lördag och onsdag. När jag kollade på text-TV så säger de också den 3:e (vilket förvisso blir den 4:e i Thailand). Som jag förstår det kan man alltså se matchen natten mellan fredag och lördag och sedan vakna lagom till MPR-festen, riktig dunderhelg :drinks: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ stjp8729, jag kommer den 4e! Ska bli kul att träffa dig och de andra igen.

Jag kommer också!

Link to comment
Dela på andra sajter

De va ju lite synd pa lasningen for om nan kan imorgon nummer 21 i datumet sa e jag oppen for forslag.

Ifall nan kanner for de sa pm-a eller nat sa kollar jag in pa forumet imorgon eftermiddag, daligt med internet utan dator... :drinks:

Ar de nan som har vagarna forbi Nana ikvall sa sitter jag dar en stund o slappnar av efter dom jobbiga kineserna.

Nan av dom "upphojda" barerna innan man gar in pa Nana Plaza.

Orkar nog ett tag men flygresan hit var superb :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jens skrev tidigare att matchen spelas den 3:e vilket gjorde mig förbryllad då kvalmatcher tidigare alltid spelats lördag och onsdag. När jag kollade på text-TV så säger de också den 3:e (vilket förvisso blir den 4:e i Thailand). Som jag förstår det kan man alltså se matchen natten mellan fredag och lördag och sedan vakna lagom till MPR-festen, riktig dunderhelg :drinks: .

Du har givetvis rätt, den spelas den 3 september: http://svenskfotboll.se/landslag/landskamper/

Lär bli en tung helg...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge är det bara jag, stjp, Niro och Maichai som meddelat att de är med, inga fler som är intresserade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte fixa en färdtjänstbuss från Pattaya? Ryktet gör ju gällande att det finns en hel hög livsglada pensionistas där som skall vara riktigt trevliga! Och kommer Soiwalker våga sig tillbaka till sina gamla kvarter?

Bäst att lite erfarna grabbar kommer - annars får vi ju käka Happy Meal till middag!

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte fixa en färdtjänstbuss från Pattaya? Ryktet gör ju gällande att det finns en hel hög livsglada pensionistas där som skall vara riktigt trevliga! Och kommer Soiwalker våga sig tillbaka till sina gamla kvarter?

Bäst att lite erfarna grabbar kommer - annars får vi ju käka Happy Meal till middag!

Har för mig att jag fick ett pressmedelande om att Thailand skulle anpassa sina turistattraktioner till handikappade och äldre, kanske ska be dem att frakta ett gäng MPR pensionistas från Pattis till Bangkok?

Som ett pilotprojekt alltså... :drinks:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

har ju ett par dagar kvar till avfärd den 4e :( men är någon sugen på en öl eller 2 i BKK den 25e så vore det trevligt, räknar kallt med Wille som guide igen :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bara en fundering kring att inte fler Pattayaboendes anmäler sig till denna lilla forumträff i Bangkok.

Ett skäl kan ju vara att vissa kanske skräms av den något annorlunda intellektuella prägeln på en del av de redan anmälda.

Att sitta och diskutera thailändsk politik, kultur och andra lite svåra ämnen kanske inte passar alla.

Bor man i Pattaya och är van vid att kanske diskutera andra ämnesområden kanske man känner att man inte tiktigt passar in i den ovana miljön.

Bara en fundering som skrivits.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du nog inte ensam om att fundera över Broder.

Det skulle säkerligen behövts en eller annan pattisveteran för att sänka den till anständigheternas nivå.

Fritz & Co förbarma er.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, kan lugna eventuella tvivlare med att ingen som träffat Bangkokmobben har anklagat oss för att vara intellektuella..idi*ter med en fäbless för soi 33 kanske men inte så mkt mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en fundering kring att inte fler Pattayaboendes anmäler sig till denna lilla forumträff i Bangkok.

Ett skäl kan ju vara att vissa kanske skräms av den något annorlunda intellektuella prägeln på en del av de redan anmälda.

Att sitta och diskutera thailändsk politik, kultur och andra lite svåra ämnen kanske inte passar alla.

Bor man i Pattaya och är van vid att kanske diskutera andra ämnesområden kanske man känner att man inte tiktigt passar in i den ovana miljön.

Bara en fundering som skrivits.

BTT

Jag har varit med på ett par bangkokträffar och tro det eller ej men det har faktiskt varit mest allmänt struntprat som jag tror passar de flesta. Det politiska snacket brukar klaras av på fem minuter eftersom alla i nomenklaturen är så rörande överrens om sin egen förträfflighet finns det inte mycket mer att prata om när det gäller det ämnet.

Personligen tror jag att pattayaborna inte ids eller vågar lämna sitt bekvämlighetsterritorium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ser Broder;

"idi*ter med en fabläss för Soi 33"...

Va vá dé vi misstänkte? :whistle:

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagordningen kommer att innehålla ämnen som:

Vad ska man betala i barfine på Nana, Cowboy och Patpong?

Cheap charlies, finns det billigare öl längs Sukhumvit?

Bästa 7-11 för "Noi" spaning?

Vilken pickis ska man köpa?

Vilken karaokebar håller Yoobamrung bröderna till på nuförtiden?

Var finns billigaste Happy hour ölen?

Plus lite annat intellektuellt som poppar upp under kvällen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Haha, kan lugna eventuella tvivlare med att ingen som träffat Bangkokmobben har anklagat oss för att vara intellektuella..idi*ter med en fäbless för soi 33 kanske men inte så mkt mer.

Jo och nu när jag tänker efter lite så är väl buzzen ochså medlem i nomenklaturan så då kan man ju utesluta den intellektuella prägeln :lol:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, håhåjaja att det ska vara så svårt att få med vissa på forumträffar!

Jag anser att en del oroar sig för mycket i onödan... även om man inte har samma åsikter går det alldeles utmärkt att ha en trevlig kväll tillsammans.

Själv skulle jag definitivt deltagit i denna träff om jag befunnit mig i Bangkok. Får väl nöja mig med Slottsskogen ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med på ett par bangkokträffar och tro det eller ej men det har faktiskt varit mest allmänt struntprat som jag tror passar de flesta. Det politiska snacket brukar klaras av på fem minuter eftersom alla i nomenklaturen är så rörande överrens om sin egen förträfflighet finns det inte mycket mer att prata om när det gäller det ämnet.

Personligen tror jag att pattayaborna inte ids eller vågar lämna sitt bekvämlighetsterritorium.

vad betyder " nomenklaturen" ???

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...