Jump to content
IGNORERAD

Forumträff i Bangkok 4:e september


Guest Atom

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    8

  • stjp8729

    8

  • broder tuk tuk

    6

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag har varit med på ett par bangkokträffar och tro det eller ej men det har faktiskt varit mest allmänt struntprat som jag tror passar de flesta. Det politiska snacket brukar klaras av på fem minuter eftersom alla i nomenklaturen är så rörande överrens om sin egen förträfflighet finns det inte mycket mer att prata om när det gäller det ämnet.

Personligen tror jag att pattayaborna inte ids eller vågar lämna sitt bekvämlighetsterritorium.

Bäste Joints!

Jag har ju ingen aning om varifrån du har skaffat dej denna fördomen, men jag tror det är väl så mycket drag i oss här i Pattis ( inklusive pensionärna) som det är i Bkk-borna.

Vi var t ex i går ett gäng gubbar med respektive som hade en sanslöst trevlig träff med mat, dricka guitarrspel och sång. Vi har ju Fritz här nere som kan få igång vilket gäng som helst med sitt guitarrkomp till Cornelisvisorna ( bl a). Så egentligen har vi inte så stor anledning att söka oss utanför vårt "revir" för att ha trevligt.

Tror snarare att Bkk-borna skulle få mycket ut av att träffa oss på vår hemmabana - vilket ju också Fritz har föreslagit.men, men.

Så det där med att vi inte skulle våga eller orka är ju bara trams.

Kom hit vetja, så får ni kanske lära er nya infallsvinklar till livets trevligheter.

" ids eller vågar lämna sitt bekvämlighetsterritorium" - det är ju så dumt att jag nästan tycker synd om dej, Joints.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rena barnkalaset på gång så jag vet inte om en annan lite mer fullvuxen platsar bland alla småpojkarna.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Joints!

Jag har ju ingen aning om varifrån du har skaffat dej denna fördomen, men jag tror det är väl så mycket drag i oss här i Pattis ( inklusive pensionärna) som det är i Bkk-borna.

Vi var t ex i går ett gäng gubbar med respektive som hade en sanslöst trevlig träff med mat, dricka guitarrspel och sång. Vi har ju Fritz här nere som kan få igång vilket gäng som helst med sitt guitarrkomp till Cornelisvisorna ( bl a). Så egentligen har vi inte så stor anledning att söka oss utanför vårt "revir" för att ha trevligt.

Tror snarare att Bkk-borna skulle få mycket ut av att träffa oss på vår hemmabana - vilket ju också Fritz har föreslagit.men, men.

Så det där med att vi inte skulle våga eller orka är ju bara trams.

Kom hit vetja, så får ni kanske lära er nya infallsvinklar till livets trevligheter.

" ids eller vågar lämna sitt bekvämlighetsterritorium" - det är ju så dumt att jag nästan tycker synd om dej, Joints.

Jag trodde du skämtade precis som jag gjorde. Uppenbarligen inte. Fick du ont i en tå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde du skämtade precis som jag gjorde. Uppenbarligen inte. Fick du ont i en tå?

Sure!;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Taiwan imorgon och jag kommer bo rätt nära ett mycket välsorterat IKEA-varuhus. Om det är någon som kommer på forumträffen som är sugen på lite Daim, Ahlgrens Bilar och andra svenska godsaker så kan ni meddela så inhandlar jag och tar med till Gullivers´.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det skulle varit roligt att träffa denna illustra skara ! Tyvärr befinner jag mig i Sverige under den aktuella tiden. :-(

Gullivers är ett utmärkt ställe för dem som vill titta på sport av olika arter :whistle: Det brukar finnas en hel del kul att se!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Taiwan imorgon och jag kommer bo rätt nära ett mycket välsorterat IKEA-varuhus. Om det är någon som kommer på forumträffen som är sugen på lite Daim, Ahlgrens Bilar och andra svenska godsaker så kan ni meddela så inhandlar jag och tar med till Gullivers´.

Hej Atom,

Ahlgrens Bilar är man allt lite sugen på, :clapping: så om du ändå är inne på IKEA köp gärna med dig några påsar till mig. :wai:

Återbetalning i sker form av öl alternativt kontantlikvid under forumträffen, allt efter leverantörens eget önskemål. :)

Mvh Godisgrisen

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Taiwan imorgon och jag kommer bo rätt nära ett mycket välsorterat IKEA-varuhus. Om det är någon som kommer på forumträffen som är sugen på lite Daim, Ahlgrens Bilar och andra svenska godsaker så kan ni meddela så inhandlar jag och tar med till Gullivers´.

Jag kan ej komma, men godis fy f-n vad man längtar efter detta. Atom ta bilder så man kan ha kvar drömmen. :friends: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Ahlgrens Bilar är man allt lite sugen på, :clapping: så om du ändå är inne på IKEA köp gärna med dig några påsar till mig. :wai:

Återbetalning i sker form av öl alternativt kontantlikvid under forumträffen, allt efter leverantörens eget önskemål. :)

Mvh Godisgrisen

:wai:

Ska självklart fixas.

Angående spekulationer om att det bara är ungdomar och bara kommer diskuteras politik på träffen så vill jag bestämt dementera det. Precis som vid alla andra sammankomster av svenskar runt om i världen så kommer fokus ligga på alkoholförtäring och skitsnack och det tror jag inte utesluter särskilt många på forumet :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska självklart fixas.

Angående spekulationer om att det bara är ungdomar och bara kommer diskuteras politik på träffen så vill jag bestämt dementera det. Precis som vid alla andra sammankomster av svenskar runt om i världen så kommer fokus ligga på alkoholförtäring och skitsnack och det tror jag inte utesluter särskilt många på forumet :) .

[/quote

Atom så skall det låta.. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan dessvärre inte på lördagen men är det någon som vet något om matchen Sverige - Ungern den 3 september? Kommer något ställe sända matchen i Bkk? Får inte missas!! :drinks:

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer förmodligen.

Vore kul att träffa lite nya och gamla mpr-medlemmar

/Dtbkk

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hända att jag måste dra vidare vid 21-tiden på nästa evenamang, hoppas man kan förflytta sig för egen maskin efter 5 timmar i nomenklaturans sällskap...

På tal om fotbollen, ni som har tillgång till thailändsk programguide. Visas Sverige-Ungern på någon kanal i Thailand? I så fall, vilken?

Det blir ju en sen fredagskväll också...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sure!;)

Jag fattar faktiskt inte alls vad du är så upprörd över. Jag vet mycket väl hur roligt man kan ha i Pattaya. Har ju varit där vid ett antal tillfälle och träffat många trevliga personer, dig inkluderat. Om du inte vill tro på mig och fortsätta att misstolka så kan jag inte göra mycket åt det. Trist är det iaf.

Nu slutar jag röra i en tråd som jag inte har med att göra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missat någon så ser deltagandet än så länge ut enligt nedan, vilka mer?

- Niro

- Atom

- Wille

- Maichai

- dtbkk

- stjp8729

Ha en god dag!

:wai:

Hoppas ni kollat så att det inte är nån Valdag/Buddadag/Kungligbemärkelsedag :whistle:

Lyckas alltid missa Bkk-träffarna, denna gång är jag nog i Grekland eller Sverige eller nåt...

Ha det så kul! :drinks:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar faktiskt inte alls vad du är så upprörd över. Jag vet mycket väl hur roligt man kan ha i Pattaya. Har ju varit där vid ett antal tillfälle och träffat många trevliga personer, dig inkluderat. Om du inte vill tro på mig och fortsätta att misstolka så kan jag inte göra mycket åt det. Trist är det iaf.

Nu slutar jag röra i en tråd som jag inte har med att göra ändå.

Det är ok, Joints, nu går vi vidare.:drinks:

Jag vet ju själv hur trevligt vi har det, även om jag just nu är skitsur - 2:a elavbrottet på 6 timmar denna månad.:diablo:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du nog inte ensam om att fundera över Broder.

Det skulle säkerligen behövts en eller annan pattisveteran för att sänka den till anständigheternas nivå.

Fritz & Co förbarma er.

Förbarma och förbarma..

Jag har aldrig haft någon längtan till Bangkok utan trivs alldeles utmärkt här i Pattaya med min hustru, mitt liv och umgänge i övrigt.

I en annan tråd föreslog jag en MPR-träff här i Pattaya på The Pool som är ett mysigt ställe som drivs av Ulrika, som säkert dom flesta vet är medlem här på MPR.

Wille "dissade" dock förslaget och ansåg att träffen skulle vara i Bangkok i stället vilket Atom hängde med på och nu är det tydligen det som gäller.

Jag är inte bitter över det men jag längtar fortfarande inte till Bangkok.

Eftersom jag känner Ulrika så ska jag försöka få henne till att arrangera en forumträff senare, kanske okt nov nån gång.

Jag ställer upp som trubadur om nån vill lyssna och lyckan blir fullständig om hennes kille "Lelle" sköter allsången.

Han är fullständigt unik, han sjunger nämligen alla 24 tonarter som finns...samtidigt :dance1::drinks:

Nu har jag sagt mitt i denna tråd..

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måstte det vara antingen eller? Se till och pallra er upp till Bangkok nu så har vi andra ännu ett skäl att dyka upp i Pattis senare i höst. Våga vidga vyerna ;)

Atom har lovat att spela dragspel och Stjp kommer ha med sig sin specialbyggda karaokemaskin..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måstte det vara antingen eller? Se till och pallra er upp till Bangkok nu så har vi andra ännu ett skäl att dyka upp i Pattis senare i höst. Våga vidga vyerna ;)

Atom har lovat att spela dragspel och Stjp kommer ha med sig sin specialbyggda karaokemaskin..

Är det gps i den??

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det gps i den??

mvh. Lars

Hej Hbgmaxie,

Nej, men kan ta med mig en bunt GPS:er så vi kan lägga en tre - fyra timmar på att prata om Latitude, Longitude, img, kmz, poi, gpx, cvs, kml och unl filer. :):crazy: Alternativt så struntar vi i GPS snacket och har en trevlig samkväm istället med några öl :drinks::friends:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måstte det vara antingen eller? Se till och pallra er upp till Bangkok nu så har vi andra ännu ett skäl att dyka upp i Pattis senare i höst. Våga vidga vyerna ;)

Atom har lovat att spela dragspel och Stjp kommer ha med sig sin specialbyggda karaokemaskin..

Håller helt med. Nu var stjp först med ett formellt förslag och då blir det Bkk denna gång, om någon månad när MPR-turisterna börjar anlända så kör vi Pattaya.

Något dragspel blir det nog inte, jag är rätt bra på att spela Allan och det händer att jag spelar skinnbanjo men jag tror det är bättre att jag undviker detta vid en MPR-träff :) .

Mitt erbjudande om att köpa lite svenskt godis på IKEA kvarstår om någon är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Ahlgrens Bilar är man allt lite sugen på, :clapping: så om du ändå är inne på IKEA köp gärna med dig några påsar till mig. :wai:

Återbetalning i sker form av öl alternativt kontantlikvid under forumträffen, allt efter leverantörens eget önskemål. :)

Mvh Godisgrisen

:wai:

Jag måste tyvärr meddela att det inte blev några bilar, det var väldigt utplockat och bara godsakerna på bilden finns att välja på på lördag.

Det är också tveksamt om jag lyckas ta mig hem till Bkk imorgon då en tyfon väntas in över Taiwan under morgonen, kan bli en extra dag här med Taiwan Beer, Daim och porrsurfning :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...