Jump to content
IGNORERAD

Öl

BanFang
 Dela

Recommended Posts

Jag har provat dom flesta extra starka ölen som finns på marknaden här i Sverige.

Men den som verkligen sticker ut som godast.

Är Åbro Orginal Extra Stark. Den är inte för besk eller smakar för mycket alkohol.

Ja den har blivit en favorit helt enkelt.

Vad tycker ni andra om di Extra Starka ölen?.

post-4543-096505600 1282248605_thumb.jpg

post-4543-096505600 1282248605_thumb.jpg

Ändrades av BanFang
Dela på andra sajter

• Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• BaBoo

7

• BanFang

6

• Herr Chang

5

• Serath

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

extra stark finns inte i mitt vokabulär... jag gillar smaken av öl alldeles för mkt. för det

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

extra stark finns inte i mitt vokabulär... jag gillar smaken av öl alldeles för mkt. för det

Håller med dig helhjärtat.

Jag dricker inte öl i berusningssyfte utan för att jag gillar smaken av det.

Sitter man dessutom i några glada vänners lag så gör det inte saken sämre.

Jag kan lika gärna dricka 3,5-öl men oftast så tycker jag att öl smakar bättre när det håller sig mellan 5 och strax under 6%.

Hellre tio goda öl och omdömet någorlunda intakt än tio av de starkare sorterna och så pass berusad att det i ärlighetens namn inte är särskilt roligt längre.

Rykten gör för övrigt gällande att det finns de som har svårigheter med att koka vatten redan efter fyra öl av den starkare sorten. Hur kul är det då?

Dela på andra sajter

Nån gång då o då kan jag känna en 7,5a, 10,2a etc är riktigt gott, räcker med en när man kopplar av med lite tv, internet etc efter en lång dag /vecka. Blir inte ofta, kanske en gång / månad el varannan månad. En högtidsstund ;)

Dela på andra sajter

stackars dej Baboo de e aldrig lätt att förlora en vän... Jag beklagar sorgen...

det som ytterligare fordjupar min sorg e att du hamnat i vinträsket... beklagar igen...

Dela på andra sajter

hehe. ok då ett bra rödvin e jävligt gott men mitt dumma huvud e inte överens med med den typen av dryckjom..

Eller Mao. jag får sån jäkla huvudvärk av vin...

Dela på andra sajter

sofiero7.5 :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

sofiero7.5 :great:

Ja den var en av dom jag testade. Men jag tyckte den var lite för besk. :drinks:

Mvh BanFang

Dela på andra sajter

G.T räknas inte Clirre... och den sista svordomen (innan) 7;5 ... ... Ähh fortsätt m. Gt. Ist. För att störa vuxna män som pratar. Hehe

Dela på andra sajter

hehe. ok då ett bra rödvin e jävligt gott men mitt dumma huvud e inte överens med med den typen av dryckjom..

Eller Mao. jag får sån jäkla huvudvärk av vin...

Mitt rödvin är väl bara ok!!!

Men jag kan inte övertala mitt "jag" att återgå till öl :(

Fan att man är så envis ;)

Dela på andra sajter

Själv föredrar jag Leo i Thailand

leo_beer_girls_calendar2010_4.jpg

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Hejsan

Om "Di extra starka ölen" tycker jag inte!

Om jag vill ha det extra starkt tar jag en normalare och en sexa Skåne till!

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Hejsan

Om "Di extra starka ölen" tycker jag inte!

Om jag vill ha det extra starkt tar jag en normalare och en sexa Skåne till!

MVH Nonki

Skåne är fint, Men har du provat en Kronobergare nångång?

Riktigt fin snaps som slinker ner lätt, finns inte att köpa på bolaget men en del restauranger i kronoberg har den samt man kan göra den själv.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Skåne är fint, Men har du provat en Kronobergare nångång?

Riktigt fin snaps som slinker ner lätt, finns inte att köpa på bolaget men en del restauranger i kronoberg har den samt man kan göra den själv.

Hejsan

Nej, jag har aldrig provat denna men det skulle vara intressant att göra det. Jag är intresserad av varje delikat snaps.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Gillar grannarnas öl

tjejerna är ganska söta också

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Själv föredrar jag Leo i Thailand

leo_beer_girls_calendar2010_4.jpg

Heter dom LEO alla dom små töserna så kan jag börja tycka om LEO´s jag åsså, runda å goa till smaken så blir jag en LEO fantast med en gång

Jag som bara dricker spånken.attans åsså

Dela på andra sajter

Tja.

Enligt mig är ett gott öl oberoende av alkoholhalten. Jag har hittat goda öl i alla alkholklasser, även om favoriterna ligger kring 4-5 vol %.

En riktig guiniess på kran är enligt mig ett stabilt gott öl som alltid smakar bra och det ligger väl på lite över 4 vol % om jag kommer ihåg rätt.

Lyckholms är ett utmärkt lättöl medans andra lättöl smakar piss enligt mina smalökar.

Ett annat favoritöl är Pilsener Urquell som också ligger just en aning över 4 %.

Bland svenska öl i starkölsskalan så är Halmstad och Mariestad några av favoriterna. riktigt fina lageröl i världsklass enligt mig.

När det gäller 3.5'or så används dom mest som bastuöl av mig och då är det mest Tjekiska som finner mina smalökar. annars finns också några utmärkta ale i den skatteklassen.

Bland riktigt starka öl så är det mest trapisteröl som behagat min strupe och även ett tjekiskt lageröl som jag glömt namnet på är riktigt gott, och även en chang kan smaka riktigt gott om den är riktigt kall och vädret riktigt varmt. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tja, Kopparbergs Special Brew 7,5% gillar jag för tillfället.

Och man behöver inte bli mer berusad pga alkoholhalten, det går faktiskt att dricka lite långsammare än när man dricker 5,0%.

Fördelen är att det blir mindre vatten att bära hem från Systembolaget ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...