Jump to content
IGNORERAD

Priset på kameratillbehör i Thailand/Sverige


hasseman

Recommended Posts

Hej jag har en kamera (Sharp) vars ladningsbara batteri la av i helgen.

I Fottoagären här i Sverige ville dom ha 600 kr för ett nytt bateri.

Rätt mycke när kameran kostade 1400 kr för 2 år sen.

Nu är frågan kan jag spara nåra hundra på att vänta och köpa batteriet i Thailand.

Jag ska åka ner om 2 veckor.

Hassema

Gubben

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror kanske på, Jag betalade ca 200kr/950bath för ett extra orginalbatteri till min Panasonic FZ50, när jag köpte den på Phantip Plaza förra våren (2007). Icke-orginalbatteri skulle kostat 100bath mindre.

Men att Sharp är ett lite udda kameramärke (tror jag), kanske gör det svårt att hitta batteri här, så jag vet inte vad som är bäst för dej.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hasseman,

Helt rätt att det är rena rama rövarpriser på extrabatterier i Sverige. Kanske något billigare i Thailand, men inte mycket vad jag sett.

Ingen slump att det inte finns någon standard på dessa batterier... alla tillverkare har sina egna batterier. Ett sätt att tjäna pengar, jämför gärna med bläckpatroner till skrivare.

Jag har trots detta köpt två extra batterier, och de kommer till användning när man tar en massa bilder i Thailand! Speciellt när det inte blir något tillfälle att ladda.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...