Jump to content
IGNORERAD

Vinsats?


Chrille Columbus

Recommended Posts

Chrille Columbus

Hej jag var tveksam till att använda kylskåp för att hålla rätt temp vid jäsningen det går tydligen alldeles utmärkt hittade ett klipp på Youtube

där en gammal gubbe från Amerika använder kylskåp för att jäsa öl vid rätt temp så tydligen går det alldeles utmärkt A; att använda kylskåp vid hem ölbryggning B; konstatera att amerikaner kan brygga öl i varje fall hemma i trädgården/ garaget ;) om ni vill se hela processen så titta på del 1 och 2 med C; då går det ju att använda kylskåp vid vintillverkning hemma i Thailand.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Största anledningen (förutom att det är kul) att göra/dricka vin är pga att jag vill gå ner i vikt & då öl är en stor bov när det gäller vikt. Även läsk är en stor bov så därför funkar inte Sprite heller :)

Jag är 1,76 lång och väger nu 80 Kg (gått ner från 86 Kg) mitt mål är max 76 Kg så nu blir det vin tills matchvikten stämmer :)

Köpte 2dunkar torrt vitt vin ca 12% förra året en helg för att jag hade hört att det skulle vara ofarligare kalorimässigt.

Tyvär drack jag upp alltihop under helgen och tjejen var inte glad i att jag var i ständig smårus.

Jag får hålla på med drickat jag behärskar.

Öl och Whisky. ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...