Jump to content
IGNORERAD

Overstay i Sverige


Chang

Recommended Posts

Tjenare, jag har en polare som har en filipink fjälla som har 2års overstay här i sverige så jag undrar om någon vet hur han ska få henne att bli laglig i sverige igen ??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag har en polare som har en filipink fjälla som har 2års overstay här i sverige så jag undrar om någon vet hur han ska få henne att bli laglig i sverige igen ??????

Jadu det blir inte lätt, Men gifta sig och skaffa barn. kanske funkar.

MIG brukar se mycket allvarligt om man brutit mot visum regler tidigare vid en ansökan.

Lycka till

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett overstay är ett overstay oavsett om man är gift och skaffar barn. Det är bara att vänta tiden ut.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett overstay är ett overstay oavsett om man är gift och skaffar barn. Det är bara att vänta tiden ut.

Mvh Thaikonsult

Vänta ut tiden utomlands menar du?, Men om dom vill stanna?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där med overstay eller illigal vistelse är inte populärt hos Migrationsverket. 2 år brukar vara svårt att ursäkta på ett trovärdigt sätt.

Men man kan inte få mer än nej om tjejen lämnar in en ansökan. Har hon en stor portion tur kan det även bli ett tveksamt ja. Mycket hänger på hur hennes förhållande i Sverige ser ut och vad som ev. framkommer under kommande intervjuer.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...