Jump to content
IGNORERAD

Kräftor i Thailand?


Birger

Recommended Posts

Min fru och jag skall så småningom bygga en kåk på hennes rismark, vilket förutsätter grävning, vilket skapar ett stort hål, vilket förstås resulterar i en stor damm. I kväll åt vi kräftor och frågan uppkom: finns det kräftor i Thailand? Och vad kan man annars odla i en damm? Pölen blir på 70X35 meter och minst två meter djup. Att man kan odla dill vet jag.

Min fru hade som vanligt inte en susning om ifall kräftor fanns eller inte, men de vi åt i kväll var kinesiska, så det borde väl finnas i Thailand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru och jag skall så småningom bygga en kåk på hennes rismark, vilket förutsätter grävning, vilket skapar ett stort hål, vilket förstås resulterar i en stor damm. I kväll åt vi kräftor och frågan uppkom: finns det kräftor i Thailand? Och vad kan man annars odla i en damm? Pölen blir på 70X35 meter och minst två meter djup. Att man kan odla dill vet jag.

Min fru hade som vanligt inte en susning om ifall kräftor fanns eller inte, men de vi åt i kväll var kinesiska, så det borde väl finnas i Thailand ?

Hej!

Vi brukar köpa levande kräftor som är odlade i cementbassänger med rinnande vatten. kroppen ut som våra men har långa smala ca 2 dm blåa klor. Väldigt goda att grilla, ska prova koka nästa gång.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte 4 kg på lokala marknaden till nyår och kokade som kräftor, behöver jag säga att det blev kanongott :P

post-3485-066560600 1282164988_thumb.jpg

post-3485-077468000 1282165015_thumb.jpg

post-3485-066560600 1282164988_thumb.jpg

post-3485-077468000 1282165015_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Instämmer med övriga i att kräftorna är jättegoda, och dom går att odla i dammar.

Skulle själv kunna tänka mig att skaffa det, men vi väntar med att anlägga en damm på tomten tills lillpojken är större och kan simma.

Bifogar en länk som verkar innehålla mycket bra information.

http://www.crayfishmates.com/crayfish_forum/

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...