Jump to content
IGNORERAD

Pappa en galning?


Guest Flores

Recommended Posts

Guest Flores

Rubriken kanske låter drastisk men...

Nu till ämnet. Min pappa har träffat en kvinna på internet  på Thailovelinks (tror jag det heter). Pappa är strax över 60 och kvinnan han chattar varje dag med är strax under 50. Hon har näst intill ingen inkomst och pappa som nu ska åka ner i 6 månader har lovat henne försörjning. Han har även lovat giftemål och flytt till Sverige.

Är pappa galen som kan känna så starkt för en kvinna som han endast chattar med? Eller är det jag som är misstänksam och tror att hon är en lyckosökerska?

Ställ gärna frågor så ni kan svara mig så gott ni kan  :lol:

Peace out // Flores

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    11

  • måne

    4

  • Rospigg

    4

  • mr-noodles

    4

Mest aktiva i denna tråd

Bäste Flora, betänk att det är betydligt bätte med en lycksökerska än en olycksökerska, ty den som söka skola finna.

[move]Sökaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Bästa Flora.

Ja, din pappa har blivit galen.

Dr Arne

Du fattar vad jag menar nu, Kim.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Din pappa är galen, han får lätt en brud på under 25 år

PS, detta är Farang som skriver från en sketen Mac hemifrån en polare

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Flores, du har nog inte kommit fel. Det var bara clownen Arne som hann före alla andra.

Hur kan du känna till allt din pappa har skrivit? Vad vet han om henne? Har hon skickat någon e-post med foto och beskrivning var hon bor och något om hennes tidigare liv, t.ex. om hon har varit gift och har barn. Hur har hon möjlighet att sitta dagarna i ända och chatta, måste hon inte hjälpa till någon stans. Har din pappa varit i Thailand tidigare? Det finns en hel del att läsa om Thailand på internet. Visst kanske man kan bli förälskad via chatt och internet men det verkar som han är lite desperat. Varför måste han lova henne giftermål. Jag känner flera som bara är sambo och har varit det i flera år i Sverige? Frågorna och funderingarna är många.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du fattar vad jag menar nu, Kim.

/jfk

Du fattar vad jag menar nu, Swippe.

Sladderbyttan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Lågt grabbar, göra er roliga på någon annans bekostnad.

Läs om mitt inlägg och svara seriöst!!!!!!!!!!   :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Nej Flores, du har nog inte kommit fel. Det var bara clownen Arne som hann före alla andra.

Hur kan du känna till allt din pappa har skrivit? Vad vet han om henne? Har hon skickat någon e-post med foto och beskrivning var hon bor och något om hennes tidigare liv, t.ex. om hon har varit gift och har barn. Hur har hon möjlighet att sitta dagarna i ända och chatta, måste hon inte hjälpa till någon stans. Har din pappa varit i Thailand tidigare? Det finns en hel del att läsa om Thailand på internet. Visst kanske man kan bli förälskad via chatt och internet men det verkar som han är lite desperat. Varför måste han lova henne giftermål. Jag känner flera som bara är sambo och har varit det i flera år i Sverige? Frågorna och funderingarna är många.

Tack Rospigg för svar.

Pappa chattar dagligen med henne och båda har webkameror. Hon har berättat om sitt liv och hon är nu pensionerad från läraryrket. Hon har varit gift men hennes man dumpade henne för en yngre kvinna. Hon har två barn.  Blev helt chockad när jag fick höra om giftemålet men han vill göra henne till en ärbar kvinna pga hennes familj.

Nu är det dags för mig att sova, men svara på helst seriöst ni som hade tänkt ngt annat.

Tack åter igen Rospigg för ett seriöst svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är beklämmande att det inte finns en spärr för 99:an så att han tidigast kan hoppa in som inlägg #5 på trådar. Varför ingen självcensur, Arne.

Alla ni som skrattar gott åt Arnes lågvattenmärke, fram med er nu.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Flora, är inte din far kapabel nog att själva avgöra hurvida damen ifråga är lämplig för honom, de skall ju trots allt tillbringa 6 månader tillsammans. Hade du varit lika upprörd om han träffat en svensk 50-årig kvinna?

Det finns säkert mycket bra människor med små inkomster.

[move]Höst & Vintraren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Spigg, sådana muntergökar som du borde ha 1:a tjing på trådarna. Du med din spetskompetens kan ju med lätthet avgöra faderns grad av galenskap.

Ebb-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Bästa Flora, är inte din far kapabel nog att själva avgöra hurvida damen ifråga är lämplig för honom, de skall ju trots allt tillbringa 6 månader tillsammans. Hade du varit lika upprörd om han träffat en svensk 50-årig kvinna?

Det finns säkert mycket bra människor med små inkomster.

[move]Höst & Vintraren Arne[/move]

Tack för din raka fråga, du har helt rätt!

Om pappa hade träffat en 50-årig kvinna hade jag varit lika över beskyddande, pappa har haft otur i kärlek..

Good night hombres!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Du fattar vad jag menar nu, Swippe.

Sladderbyttan Arne

Han fattar nog aldrig...  :crazy:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter inte som någon bra ide att bestämma giftemål med någon man inte ens har träffat.

hoppas att du kan övertala honom att ta det i en lugnare takt.

det är nog bättre att efter resan fundera över alltihop och ta ett evntuellt giftemål

vid en senare resa.

men som vuxen bestämmer man ju själv  :whistle:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores. För mig låter det med det lilla som du har beskrivit av kvinnan att din pappa jäktar fram lite väl fort. Även om barnen är vuxna och klarar sig själva så har hon säkert i tanken att de skall finnas med i familjen på något sätt.

Troligen vill hon också försöka åka till Thailand varje år - tillsammans med din pappa. För att göra bra intryck på släktingar så vill hon säkert ge några mindre presenter till en del av dem. I slutändan så kan de bli ganska stora belopp.

Detta betyder inte att det behöver vara en sol-och-vårerska, utan bara en som hoppas få ett drägligt liv.

Hoppas att han tänker igenom situationen och om möjligt talar med en van Thai-resenär. Hoppas att allt går bra. Och lyckönskar dem om de bestämmer sig för att bli ett par. Hon måste ändå komma hit som turist en gång först om jag minns rätt. De kulturella skillnaderna kan sätta många käppar i hjulet.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Han ska ju ner 6 månader och umgås med henne, du får hoppas att han hinner pejla in och tänka över saken både en o två gånger. 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rubriken kanske låter drastisk men...

Nu till ämnet. Min pappa har träffat en kvinna på internet  på Thailovelinks (tror jag det heter). Pappa är strax över 60 och kvinnan han chattar varje dag med är strax under 50. Hon har näst intill ingen inkomst och pappa som nu ska åka ner i 6 månader har lovat henne försörjning. Han har även lovat giftemål och flytt till Sverige.

Är pappa galen som kan känna så starkt för en kvinna som han endast chattar med? Eller är det jag som är misstänksam och tror att hon är en lyckosökerska?

Ställ gärna frågor så ni kan svara mig så gott ni kan 

Peace out // Flores

Varning: Mata Inte Trollet!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

LelleGotland

Quote

Rubriken kanske låter drastisk men...

Nu till ämnet. Min pappa har träffat en kvinna på internet  på Thailovelinks (tror jag det heter). Pappa är strax över 60 och kvinnan han chattar varje dag med är strax under 50. Hon har näst intill ingen inkomst och pappa som nu ska åka ner i 6 månader har lovat henne försörjning. Han har även lovat giftemål och flytt till Sverige.

Är pappa galen som kan känna så starkt för en kvinna som han endast chattar med? Eller är det jag som är misstänksam och tror att hon är en lyckosökerska?

Ställ gärna frågor så ni kan svara mig så gott ni kan  :lol:

Peace out // Flores

Eller är det kanske så att du inte kan tänka dig att din gamle skröplige far kan ha några känslor för det motsatta könet? :surprised:

Eller du ser ditt framtida arv försvinna :Drogar-Cry(LBG): han har ju tydligen lovat att gifta sig och försörja henne!??

Smaken är som baken....en del har ingen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Flores,

"Är pappa galen som kan känna så starkt för en kvinna som han endast chattar med? Eller är det jag som är misstänksam och tror att hon är en lyckosökerska?"

Tja, det ena utesluter ju inte det andra.

Får man fråga vad du själv har för erfarenhet av Thailand och dess kvinnor?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från vad de andra vettiga svaren gett dig Flores...

Om din far åker till Thailand och stannar i 6 månader, så kanske du kan åka ner och hälsa på honom och hans dam några veckor?

Han är som sagt vuxen och ansvarig för sina egna handlingar, men jag förstår din oro.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Internet är ju det "nya" spännande sättet att träffa nya människor. Det blir en extra laddning.

Jag har själv provat för flera år sedan, innan jag träffade min nuvarande fru i Thailand. Jag lyckades (hör och häpna) få till flera dajter. Sen visade det sig att i slutändan var det mest brudar som inte hade fått nått på länge. Alltså inget förhållande material direkt. Jag chattade även med två thailändskor och där kändes det mer genuint. En av dom träffade jag senare i verkliga livet, tyvärr så märktes ålderskillnaden av alldeles för mycket så jag kunde inte inleda ett förhållande med henne (hon 20, jag 31). Hon blev väldigt ledsen när jag förklarade att jag behöver en som ligger på samma nivå som mig. Hon hade helt enkelt inte levt tillräckligt länge och inte hunnit skaffat sig några vuxenpoäng.

Vad gäller din pappa och hans nyfunna vän så tror jag inte ålderskillnaden är något problem alls. Men att utlova giftermål innan första dejten är nog inte så smart. Kvinnan har isådantfall redan talat om för alla som hon känner att en farang ska komma och gifta sig med henne. Tänk om det inte funkar emellan dom?! Då kommer kvinnan att tappa ansiktet modell större. Om din Pappa inte varit i Thailand eller med en Thailändska är det kanske inte så lätt att förstå första gången hur allting fungerar, men det är ju bl.a. det som detta forum är till för. Vi medlemmar hjälper varandra så gott det går.

Önskar all lycka och livslångvarit förhållande för din Pappa och hans nyfunna kärlek.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...