Jump to content
IGNORERAD

Pappa en galning?


Guest Flores

Recommended Posts

Jag håller med kharess

skaffa er ett annat intress

Gå till parken å spela chess

å sluta göra narr av flores

mata en and

om ni har ont i en tand

ta en sup eller två

och lulla omkring i bh

Hmm...får nog träna lite. Hoppas Flores får fler och seriösare svar i denna tråd ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    11

  • måne

    4

  • Rospigg

    4

  • mr-noodles

    4

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Jag har själv en pappa som varit några svängar i Pattaya och blivit föremål för en viss uppvaktning, bla från två hugade spekulanter till föräldrar.

Glömmer aldrig när dessa två äldre thailändare anlände till vårt hotel för att besiktiga pappa.

Han hade tidigare stött på en yngre städerska på AA hotel som fattat tycke för honom.

Han klarade besiktningen med bravur men eftersom han enbart var i Pattaya för förlustelsens skull så drog han sig ur det hela på ett smidigt sätt.

Minns att jag bara tyckte det var komiskt. Att kanske få en ny mamma som var yngre än en själv var en kittlande tanke.

Att hon dessutom var thai gjorde ju inte saken sämre.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Karl Äss & Ed Varde-Pop,

tösen goda råd söker

och jag henne inte klöser

Säger härmed Adjöser.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej hej! Nu väcker jag kanske en "gammal" tråd till liv igen.

Känner sj att jag behöver lite stöd och rådgiving i en liknande fråga.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig tjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik, jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..

Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.

Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det verklen så undrar jag?

Vad tkr ni?

Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste har åldern betydelse! Ju yngre fru destu högre score! ;)

Tycker du bör försöka se det positivt, du får ju faktiskt chansen att hjälpa pappa uppfostra din blivande mamma.

Vem vet - kanske kan det bli film av det hela så småningom. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej hej! Nu väcker jag kanske en "gammal" tråd till liv igen.

Känner sj att jag behöver lite stöd och rådgiving i en liknande fråga.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig tjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik, jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..

Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.

Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det verklen så undrar jag?

Vad tkr ni?

Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

Hmmmm!?!

Fattig fabriksarbetande tjej? Inte latt att traffa sadana for dom brukar arbeta 12 tim om dan 7 dar i veckan for att fa det att ga runt. Annars ar det latt att misstanka extraknack i nagot vattenhal.

Om det verkligen ar seriost? Tja sag det, forblindad av att vara attraktiv i en 20 arings ogon skulle nog framsta som en mojlighet aven det, men aldersskillnaden ar inte anmarkningsvard i sig.

Om man nu skulle bjuda pa sig sjalv sa ar det inte langt ifran varat forhallande, dock ar sambon drygt 10 ar aldre an "fabriksarbeterskan",  15 ar yngre an min syster och 2 ar yngre an min sonhustru. Lite gradde pa moset i forhallandet ar dock att alla 3 ar som basta kompisar, men det tog ett tag.

Tror nog att om detta vaerkligen ar seriost sa kommer Du att fa en riktigt god van att dela livet med tillsammans med Din far.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte illa upp, men vad tycker du vi ska säga?

Vi känner henne inte, och inte du heller av din egna text att dömma.

Din pappa har hittat någon han gillar och du tycker att han är pervers.

Och insinuerar t.o.m att du kanske inte vill ha honom kvar som pappa.

Om nu pappa skulle vara pervers så behöver han väl hjälp? Och då drar man väl bara inte.

Du verkar bry dig mer om dig själv, och vad eventuella omgivningar tycker, än om din pappa.

Och du frågar oss.. som varken känner din far eller tjejen i fråga, om detta verkligen kan vara kärlek...  :crazy:

Sorry.. men jag trodde faktiskt du skämtade i ditt förra inlägg.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Några kloka svar är svårt att ge, eftersom kärleken som bekant är blind.

Att välja en tjej som är 30 år yngre och ta hit henne till Sverige har ju sina risker.

Förstår att din pappa fallit för damen ifråga då dom som regel är väldigt charmiga o vackra.

Mitt enda råd, är att låta tiden gå. Du kommer ändå alltid att vara nr 1 för din pappa.

Uteslut inte heller att du själv kommer att möta kärleken i en stilig välbärgad man med

dom grå tinningarnas charm i 50 årsåldern.

Vi måste alltid ta konsekvenserna av våra beslut. Att fördömma din pappa tror jag är fel taktik.

När den första förälskelsen har lagt sig tar nog din pappa ett klokt beslut.

Om jag var i dina kläder, skulle jag inte ta den här historien så allvarligt. Det handlar ju faktiskt bara

om kärlek, och det är ju inte så tokigt !??

Är förresten själv gift med en thailänsk tös som är 20 år yngre än jag och det funkar hur bra som helst.

Har också 2 barn i ett tidigare äktenskap som är äldre än min hustru och dom har hur kul som helst

när dom träffas.

MVH

Janneludenfot

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Entjej84,

Det ar ju helt klart ovanligt att 49-aringar gifter sig med 20-aringar men det ar i sig inget bevis pa att han ar galen. Jag vet inte hur lange din far var i Thailand samt om han bara besokte turistorter men helt klart sa ar chansen att han ska springa pa en 20-arig fabriksarbetare och hinna etablera en sa pass stark relation att han vill gifta sig med henne under en kort vistelse i tex Pattaya extremt liten. Om din far ofta springer pa 20-aringar i Sverige som han omedelbart vill gifta sig med sa behover du nog inte oroa dig men om inte sa kanske du snallt kan be honom att ta det lite lugnt och jobba ihop pengar till en ny resa for att se om karleken ar omsesidig och varaktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig

...

Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

Hon är 20, och sannolikt betydligt mognare än en svensk 20-åring. Hon är inte ett barn.

Åldern har stor betydelse, ur en praktisk synvinkel. Om de vill ha lite ungar tillsammans, får dina nya halvsyskon en rätt gammal pappa. Din pappa kommer (antagligen) att lägga näsan i vädret när hon har många år kvar. 29 år är ju en viss skillnad.

Men - det är väl en sak mellan dem att lösa det problemet, eller hur?

Om det kan vara kärlek eller inte? Jodå, det kan det. Men det är naturligtvis omöjligt att säga. Det finns rätt mycket sol-och-vår-historier också. Åt båda håll. Tiden brukar utvisa om det finns något med substans eller inte..

Möt det hela med öppet sinne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, jag tycker nog tvärtom att de flesta Thailändska tjejer i 20 års åldern som jag har träffat har varit betydligt mer omogna än de Svenska tjejer i samma ålder som jag har träffat. Betydligt mer naiva och mer "mai pen rai" tänkande än Svenska tjejer. Just my 2 cents. [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_read.gif' alt=':read:'> ]http://www.maipenrai...efault/read.gif

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog beredd att hålla med. Tycker nog att en 20-åring är väldigt fnissig och barnslig. Som en fjortis i princip. I varje fall de jag har träffat. Iofs har jag alltid gillat äldre kvinnor.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Njae, jag tycker nog tvärtom att de flesta Thailändska tjejer i 20 års åldern som jag har träffat har varit betydligt mer omogna än de Svenska tjejer i samma ålder som jag har träffat. Betydligt mer naiva och mer "mai pen rai" tänkande än Svenska tjejer. Just my 2 cents. [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_read.gif' alt=':read:'> ]http://www.maipenrai...efault/read.gif

Mvh Swippe

Haller helt med Swippe. Vi har provat under ett drygt ar ett dussin nannys i aldrarna 18-22, den senaste och sista forsvann idag, och jag skulle vilja saga att de ar cirka 5 ar "yngre" an sina svenska systrar. Det ar inget markligt for en 69-arig man att vara tillsammans med en 40-arig kvinna men en 49-arig man som valjer att gifta sig med en 20-arig kvinna kan inte tankt pa forhallandet allt for langt utanfor sangen. Det finns givetvis alltid undantag, inget jag kanner till dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, är man inte mogen vid 25 års ålder så blir man nog det aldrig. Det är som att det är en gräns där. Vissa personer kan vara 55 år gamla men bete sig som en fjantig 20-åring. Så det där med ålder och mogenhet går nog inte hand i hand. Så, jag tror nog, lika barn leka bäst... Därav dessa åldersskillnader.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, vill åter igen påpeka att ha samma BMI är minst lika viktigt som en lika ålder.

[move]

Viktlöse Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrars hur det går för 'galningen' i denna tråd, Hans G alltså? Är han kvar i Lamai? Någon som vet?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop är edvardpop. Mr Chang är Mr Chang.

Men vem faaaaaaan e Nisse Hult? :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa vänner!

Tack för Ert intresse i mitt kärleksliv. Jag lovar att hålla Er underrättade framöver.

Vänliga hälsningar

Hans G :great:

Jag önskar dig all lycka och hoppas att det går bra om man inte vågar vinner man inte något och ångrar sig lätt efteråt.

Något som talar till damens fördel är att om hon är utbildad lärare så har ni större möjligheter att hitta rätt än om hon var outbildad. Vidare även att hon inte är alltför ung samt att hon har varit med om en tidigare seriös relation.

Respect. :victory::good::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Undrars hur det går för 'galningen' i denna tråd, Hans G alltså? Är han kvar i Lamai? Någon som vet?

Både Hans G och hans dotter Flores är tillbaka i Sverige sedan ett par veckor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej bästa vänner!

Jo, det är riktigt Flores och undertecknad var tvungna att åka hem på grund av sjukdom. Men den 25 februari får jag ett efterlängtad besök från Thailand.

Hälsningar

HansG  :wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen tillbaka hem HansG,hörde från säker källa att du trivdes alldeles utmärkt i Thailand.När bär det av ner nästa gång?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...