Jump to content
IGNORERAD

Pappa en galning?


Guest Flores

Recommended Posts

Guest lars60

:yes: Varför inte önska din pappa lycka till med sin nyfunna kärlek/vän!

Kanske du har en förutfattad mening om thailändska kvinnor/damer?

Där finns som i Sverige, Finland, Argentina, Mexiko osv olika kvinnor och även män

som i alla kulturer.  :wai:

Nej, försök att se något positivt i din pappas nya äventyr och var honom behjälplig

istället för att bli så misstänksam som du är.  :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    11

  • måne

    4

  • Rospigg

    4

  • mr-noodles

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest wwwebster

Jag håller med Lars, stötta din pappa och dela deras glädje om det går bra. Går det inte bra så behöver väl han ditt stöd ännu mer men att låta bli för att han har haft otur i kärlek låter förskräckligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det låter som en bra ide av din pappa och han gifter sig nog inte om det inte känns rätt, låt dom prova sig fram och stötta dom, åldersmässigt är han helt rätt ute. Det finns stora chanser att det kan bli jättebra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vet ej hur jag skulle reagera i ditt ställe men att vara lite försiktig skadar nog inte .

Men under ett halv år så kommer nog allt att visa sig .

Jag hoppas att  allt blir bra men som du ser i detta forum så kan allt ändra sig snabbt . :lol:

// Mile

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Kom just in på detta forumet för ni vet mer om Thai kultur. Jag har ändrat min inställning och ni har varit till stor hjälp t.o.m Arne ;)

Nu kan jag chocka er lite till.. Jag drar med ner till Thailand i sex månader!

//Flores

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Lars: Nej jag är dottern, nu har det varit bestämt sedan länge att jag skulle följa med ner till Thailand. Jag har möjlighet till detta pga sjukskrivning. Ge er inte ens in på min sjukskrivning för det är känsligt eftersom jag just är ny diagnosiserad med en allavarlig neurologisk sjukdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips bara, döm inte din farsas donna med en gång och framför allt umgås inte för mycket med dom. Du ska ändå vara där i 6 månader!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som att han är rätt galen  :crazy:

Men måste man inte vara lite galen och satsa för att vinna?

Han låter också som en väldigt bra man som vill göra rätt för sig.

Utan att känna denna kvinna kan jag egentligen inte uttala mig men en 60 årig man är mogen nog att ta ett moget beslut. Du berättar att han redan har erfarenhet från den hårda världen. Detta glömmer han nog inte i första taget.

Håller tummarna för att han hittar en kvinna som gör honom lycklig på livets gamla dagar.  :great:

Det är inte 22 åriga Noi han ska träffa utan en mogen kvinna som säkert också vill uppleva äkta kärlek igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

semipalatinsk

Flores!

Om dina föräldrar nu är skilda och du har ditt eget liv, så finns det knappast någon större anledning att oroa sig för din pappas förehavanden på Internet. Han är ju så att säga vuxen och klarar säkert av att själv bilda sig en uppfattning om huruvida kvinnan han chattar med är seriös eller inte.

Angående att han har "lovat" henne giftermål, så är detta nog bara allmänt löst "prat" om vilka förhoppningar och förväntningar dessa två har på kontakten mellan dem. I vilket fall som helst måste de ju träffas innan de gifter sig, och man får hoppas att din pappa märker om hon har seriösa avsikter eller inte.

Detta med "nästintill ingen inkomst" är ganska vanligt bland thailändare från landsbygden, t.ex. Isaan, och är antagligen "standard" bland de flesta forummedlemmars flickvänner - innan de kommer till Sverige.

Till sist reagerar jag likadant som många andra på Arnes s.k. lustigheter, nämligen att resultatet ofta blir elakheter mot medlemmar som ställer befogade frågor med ärligt uppsåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Lars: Nej jag är dottern, nu har det varit bestämt sedan länge att jag skulle följa med ner till Thailand. Jag har möjlighet till detta pga sjukskrivning. Ge er inte ens in på min sjukskrivning för det är känsligt eftersom jag just är ny diagnosiserad med en allavarlig neurologisk sjukdom.

Ok, skoja bara!  :party:

Lycka till i LOS!  :great: (LOS= Land Of Smile=Thailand)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Dottern här igen  :crazy:

Lite visum frågor om någon kan svara snabbt. Nu när jag reser ner har jag double entry 60 dagar, efter 60 dagar lämnar jag landet och ansöker om 60 dagar till.

När mina 120 dagar har tagit slut då ansöker jag på det lokala kontoret om förlägning på 30 dagar, men är det sedan möjligt med 30 dagar till??

Alltså 60+60+30+30 ??

Ta hand om er ni snälla själar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Hej!

Efter 60dagar så uppsöker du imigration och köper(1900B?) 30dagar till sen efter dessa 60+30 dagarna så lämnar du landet för att få nya 60 dagar 5min senare när du vänder in i landet igen.Efter dessa 60 dagar så uppsöker du imigrationen igen för att köpa 30 nya dagar.Totalt 60+30+60+30

Lycka till!

MVH/Caveman

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Efter 60dagar så uppsöker du imigration och köper(1900B?) 30dagar till sen efter dessa 60+30 dagarna så lämnar du landet för att få nya 60 dagar 5min senare när du vänder in i landet igen.Efter dessa 60 dagar så uppsöker du imigrationen igen för att köpa 30 nya dagar.Totalt 60+30+60+30

Lycka till!

MVH/Caveman

Efter det så kan du åka ut ur landet 2ggr till och få 30 +30 till =

60+30+60+30+30+30 sedan måste du besöka en thailändsk ambassad för att söka visum igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rubriken kanske låter drastisk men...

Nu till ämnet. Min pappa har träffat en kvinna på internet  på Thailovelinks (tror jag det heter). Pappa är strax över 60 och kvinnan han chattar varje dag med är strax under 50. Hon har näst intill ingen inkomst och pappa som nu ska åka ner i 6 månader har lovat henne försörjning. Han har även lovat giftemål och flytt till Sverige.

Är pappa galen som kan känna så starkt för en kvinna som han endast chattar med? Eller är det jag som är misstänksam och tror att hon är en lyckosökerska?

Ställ gärna frågor så ni kan svara mig så gott ni kan  :lol:

Peace out // Flores

Hmm Flores...

Du kanske skulle utveckla dina frågor tillsammans med HansG här på forumet. Han verkar ha ungefär liknande frågor...fast ur en faders synvinkel... :whistle:

Hur som helst, lycka till  :great:

// Torsten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Hmm Flores...

Du kanske skulle utveckla dina frågor tillsammans med HansG här på forumet. Han verkar ha ungefär liknande frågor...fast ur en faders synvinkel... :whistle:

Hur som helst, lycka till  :great:

// Torsten

Är helt nu på forumet, känner inte till några förutom i denna tråden! Men tack för tipset  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Efter det så kan du åka ut ur landet 2ggr till och få 30 +30 till =

60+30+60+30+30+30 sedan måste du besöka en thailändsk ambassad för att söka visum igen.

Nu blev jag tveksam till vem som har rätt, ambassaden i Sthlm har sagt 60+60+30 och i bästa fall 6 månader. Jag är under 30 så är det därför de har svarat så?

Men med  detta nu tillagt vad tror ni då om min max tid jag kan vistas i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förklaring.

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::grrrrrr:

Jo, det måste vara jag som är galningen. Lite sur!

:crazy:

Ingenting som inte går att lösa med lite god kommunikation  :21:

Lycka till...alla tre  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tycker Du inte Pappa ska få träffa en ny fruga??

Om du väntar ett tag tills Gumman är här :crazy:

Det är då de ser vad du fick som Mamma :party:

Jag lovar att du är nöjd :mdr:

Sen har du förmånen att resa & ev se Ladies he he!

Grabben DU har bara förmåner framför dej :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Semipladask, det var ju dumt att kalla Floras pappa galen eftersom jag aldrig träffat honom.

Mina övriga inlägg i denna tråd var dock inte av skämtsam karaktär och skribenten i verkar ha repat sig från mitt elaka svar.

[move]Botgöraren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...