Jump to content
IGNORERAD

Resebyrå Bangkok


Jolo

Recommended Posts

Finns det någon som kan tipsa om en resebyrå i Bangkok, gärna nära ambassaden eller VFS.

Tjejen skall söka visum (jag kommer vara i Bangkok) och jag tycker det skulle vara lättast att bara kliva in och få en bokningsreservation och sedan kunna gå in och betala när visat är klart. Har sett tips om Saveflights.com men det borde väl finnas någon resebyrå på plats med ungefär samma priser.

Passar samtidigt på att fråga om någon har erfarenhet av att använda en försäkring tecknad hos något av de Thailändska försäkringsbolagen.

Fungerade det eller ej?

Vissa förespråkar Europeiska men fungerar dom andra bra så är det bortkastade pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men en bra på Khaosan Road!!!

Som jag anlitar vid behov,

Ring och hör dom sänder hem boknlngsbekräftningen till hem adressen!

http://www.olavi.com/

Olavi Tours

53, Chakraponge Road,

Banglampu, Pranakorn,

Bangkok 10200

oppossite Gullivers Tavern at the temple end of Khaosan Road

Tel. (66) 02-629-4711 begin_of_the_skype_highlighting 02-629-4711 end_of_the_skype_highlighting, 4712, 4713, Fax 02-629-4714

Tel. (66) 02-629-2228 begin_of_the_skype_highlighting 02-629-2228 end_of_the_skype_highlighting / 1023 Fax 02 629-2528

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som kan tipsa om en resebyrå i Bangkok, gärna nära ambassaden eller VFS.

Tjejen skall söka visum (jag kommer vara i Bangkok) och jag tycker det skulle vara lättast att bara kliva in och få en bokningsreservation och sedan kunna gå in och betala när visat är klart. Har sett tips om Saveflights.com men det borde väl finnas någon resebyrå på plats med ungefär samma priser.

Passar samtidigt på att fråga om någon har erfarenhet av att använda en försäkring tecknad hos något av de Thailändska försäkringsbolagen.

Fungerade det eller ej?

Vissa förespråkar Europeiska men fungerar dom andra bra så är det bortkastade pengar.

Dem brukar rekomendera att inte boka eller köpa biljetten förrän man har fått sitt vis, ang försäkring så är europeriska full okey, kanske något dyr men det funkar bra när det väl gäller. lycka till
Link to comment
Dela på andra sajter

Dem brukar rekomendera att inte boka eller köpa biljetten förrän man har fått sitt vis, ang försäkring så är europeriska full okey, kanske något dyr men det funkar bra när det väl gäller. lycka till

Procedurerna är ändrade nu. Man måste visa bokad biljett när man söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Procedurerna är ändrade nu. Man måste visa bokad biljett när man söker.

Det stämmer inte med det dom sa till mig, behöver inte vara bokad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt biljett ev Saveflight ett par gånger, men senast blev det helt fel.Bokade BKK-ARL tor, betalade på bank och fick biljetterna (3 st) Kollade biljetten några dagar innan avresa och upptäckte till min förvåning att jag var bokad BKK-CPH (Köpenhamn) Fick då köpa till tor CPH-ARL, vilket innebar att resan blev något dyrare och en mellanlandning. Ansvarig på Saveflight var Jane,

Plutten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer inte med det dom sa till mig, behöver inte vara bokad

Den måste vara bokad, regeln ändrades i juni i år

Men för säkerhets skull så maila jag Ambassaden 2 veckor sen och dom sa att bokad biljett är ett måste för besöksvisum

Själv föredrar jag använda svenska resebyråer bara begära omvänd biljett, Enklast och säkrast tycker jag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Fel av mig, läste lite för snabbt, sorry, den ska vara preliminärbokad som det heter, behöver inte vara betald

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...