Jump to content
IGNORERAD

Någon som också reser till andra ställen än Thai?


superfly2000

Recommended Posts

Det kanske är att svära i kyrkan här...men jag gillar att resa till andra ställen också :glasses:

Min favorit nr 1 är Dominikanska Republiken men Kuba, Brasilien och Venezuela är ju inte helt tråkigt heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • superfly2000

    4

  • andrejsdenruskige

    3

  • Chrille Columbus

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det kanske är att svära i kyrkan här...men jag gillar att resa till andra ställen också :glasses: Min favorit nr 1 är Dominikanska Republiken men Kuba, Brasilien och Venezuela är ju inte helt tråkigt heller.
Jag har testat en hel del. Seglat jorden runt 2 gånger bl.a Tänkte testa flyga jorden runt nästa sommar Jag gillar storstäder och sådant mycket så man är nog lite udda. Gillar också att shoppa vilket knappast är normalt bland killar Mina favoriter är (förutom Thailand) London, Los Angeles, Singapore, Sydney, Seychellerna, Safari i Kenya, Italien, Sydöstra Mexico. Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar åka till Åland då och då... crazy.gif

Hur är det med visum dit..??

Finns det 7/11 på Åland ?

Pytt i panna ?

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med visum dit..??

Finns det 7/11 på Åland ?

Pytt i panna ?

Åland är ju lite speciellt:

- Eget Parlament

- Svenska som förstaspråk

- Inte med i EU (därav fortfarande taxfree)

- Demilitariserad zon

Sen har dom en härlig skärgård att åka omkring i.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Gillade att besöka andra länder tidigare, men numera tycker jag bara att det är slöseri med tid.

Och all tid som jag kan få vill jag lägga bland släkt och vänner i mitt paradis på jorden Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är att svära i kyrkan här...men jag gillar att resa till andra ställen också :glasses:

Min favorit nr 1 är Dominikanska Republiken men Kuba, Brasilien och Venezuela är ju inte helt tråkigt heller.

Vad tycker du är så bra med DR?

Hej

Gillade att besöka andra länder tidigare, men numera tycker jag bara att det är slöseri med tid.

Och all tid som jag kan få vill jag lägga bland släkt och vänner i mitt paradis på jorden Isaan.

Mvh Isan Lover

Låter som en egen planet.

Har inte blivit så mycket resande under de senaste åren. Kommer dock att resa så mycket det går när ekonomin tillåter. Mest sugen är jag på Västafrika, Mellanöstern, nya och gamla delar av Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Låter som en egen planet.

Hej

Jag förstår att det låter märkligt, men det är så jag känner och upplever det numera.

Hittar helt enkelt inte en bättre plats att vara på, och jag kan inte se något som kan få mig på andra tankar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Jag förstår att det låter märkligt, men det är så jag känner och upplever det numera.

Hittar helt enkelt inte en bättre plats att vara på, och jag kan inte se något som kan få mig på andra tankar.

Mvh Isan Lover

Nja, skulle det inte vara ett kommatecken eller något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har rest en del i mina dar,men nu är det 100% LOS som gäller!

Precis hemkommen från en 6 veckors tripp!

Fy fasen vad jag längtar tillbaka!!!

Jag var hemma hos min älsklings uppe i tjottahejti...tänkte kanske stanna 3-4 dagar men det blev 3 ½ vecka...

Underbara människor med en gästfrihet som saknar motstycke!

Sen blev det Hua-Hin resterande tid,på tu man hand...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar nu att jag stannat i Thailand. Just kommit fram efter en 34 h resa till Montevideo, Uruguay. 6 grader varmt(kallt) och Emirates har sumpat min väska med alla kläder, etc. Reste i tunn skjorta och kom fram vid midnatt och kunde inte shoppa några kläder - frös som en liten sate och svor på att inte lämna den thailändska värmen igen..

Idag är man lite grinig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat en hel del. Seglat jorden runt 2 gånger bl.a Tänkte testa flyga jorden runt nästa sommar Jag gillar storstäder och sådant mycket så man är nog lite udda. Gillar också att shoppa vilket knappast är normalt bland killar Mina favoriter är (förutom Thailand) London, Los Angeles, Singapore, Sydney, Seychellerna, Safari i Kenya, Italien, Sydöstra Mexico.

Hej såg att du seglat jorden runt två gånger. Sen såg jag lite på kartan där du färglagt länder du varit i. Då slog det mig borde det inte vara lite mera rött annars blir det väl ganska många mycket långa seglatser utan stop, funkar verkligen det?. Varför stannade du inte på fler ställen när du ändå for runt? Jag vet ju inte villken typ av båt du använt, kanske en sån däringa som e med i volvo ocean race!!??

Det var bara nåt jag reflekterade över!

Annars håller jag med dig tycker också om att se olika länder eller kanske mera tyckte. Den där riktiga upptäckarlusten har väl avtagit med åren. Har väl insett att Thailand är ändå nummer ett än så länge. Dessutom är jag tillsammans med thaidam plus att man blivit lite bekvämare.

Tyckte mycket om DR , kuba och Australien. Och har seglat endel runt sydostasien vilket var en underbar upplevelse .Vill också tipsa om Filippinerna som jag gillade skarpt. ca 35 länder har det blivit under årens lopp

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar nu att jag stannat i Thailand. Just kommit fram efter en 34 h resa till Montevideo, Uruguay. 6 grader varmt(kallt) och Emirates har sumpat min väska med alla kläder, etc. Reste i tunn skjorta och kom fram vid midnatt och kunde inte shoppa några kläder - frös som en liten sate och svor på att inte lämna den thailändska värmen igen..

Idag är man lite grinig.

Men Wille då, det här verkar inte likt dej. Det har faktiskt hänt förr att flygbolag har sumpat bagage och så stor fantasi behövs ju inte för att räkna ut hur det skulle kännas att bli drabbad av detta på just denna destination vid denna tidpunkt. Ställ dej i skamvrån!:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du är så bra med DR?

Låter som en egen planet.

Har inte blivit så mycket resande under de senaste åren. Kommer dock att resa så mycket det går när ekonomin tillåter. Mest sugen är jag på Västafrika, Mellanöstern, nya och gamla delar av Europa.

Jag som alltid har troot att hela Europa är lika gammalt :whistle:

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej såg att du seglat jorden runt två gånger. Sen såg jag lite på kartan där du färglagt länder du varit i. Då slog det mig borde det inte vara lite mera rött annars blir det väl ganska många mycket långa seglatser utan stop, funkar verkligen det?. Varför stannade du inte på fler ställen när du ändå for runt? Jag vet ju inte villken typ av båt du använt, kanske en sån däringa som e med i volvo ocean race!!??

Det var bara nåt jag reflekterade över!

Annars håller jag med dig tycker också om att se olika länder eller kanske mera tyckte. Den där riktiga upptäckarlusten har väl avtagit med åren. Har väl insett att Thailand är ändå nummer ett än så länge. Dessutom är jag tillsammans med thaidam plus att man blivit lite bekvämare.

Tyckte mycket om DR , kuba och Australien. Och har seglat endel runt sydostasien vilket var en underbar upplevelse .Vill också tipsa om Filippinerna som jag gillade skarpt. ca 35 länder har det blivit under årens lopp

Snucke

Hej

Det var i jobbet jag seglade så jag har inte så mycket att säga till om vilka länder och hamnar det blir

Mängden rött styrs mer av hur stora länder man seglar till och inte antalet

Länder som Seychellerna, Maldiverna, Monaco, San Marino, Guyana, Virgin Islands, Trinidad, Brunei ger ju inte ens en prick på kartan trots att man varit där

hade man varit i Ryssland och Kina däremot hade det sett helt annorlunda ut

har blivit 46 länder hittills och det blir några nya nästa sommar. Kina bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv gillar jag att besöka Peppes Bodega på den där spanska ön, vad den nu hette.

Sedan så har jag även varit i Jämtland

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du är så bra med DR?

Haha...ja det blir en lång lista.men jag kan ju alltid försöka börja...

Förutom fantastiskt vackra och trevliga mörka mulatt-damer så har dom ju också mycket bra stränder och ett tillbakalutat leverne med mycket musik och dans (typ non-stop, I alla fall i Puerto Plata området). Underbart Väder. Mycket bra öl.

Att dom sedan har världens bästa sprit (rom, Brugal) och världens bästa cigarrer (La Aurora) gör ju inte saken sämre :-P

De mesta av de här grejerna...typ lyssna på DR/karibien musik och dansa.och tyvärr även att dricka rom är ju något som blivit en livsstil för mig nästan. Så jag antar att det huvudsakligen är personliga preferenser som gör att man gillar ett land mer än ett annat. Smaken är som baken...som någon sa...haha

Har inte blivit så mycket resande under de senaste åren. Kommer dock att resa så mycket det går när ekonomin tillåter. Mest sugen är jag på Västafrika, Mellanöstern, nya och gamla delar av Europa.

Jag har varit i Gambia några gånger.det är ju typ västafrika. Mycket bra semestrar. Lite annorlunda kultur dock...

Även Bulgarien åtskilliga gånger. (Även i Sofia...inte bara vid havet.)

Ändrades av superfly2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...lade jag inte upp denna tråden i Off-topic? "Övriga länder i sydostasien" känns ju inte helt rätt kanske.men det är här ni brukar ha sånna grejer antar jag...jaja...vänjer mig nog...

Ändrades av superfly2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gillar jag att besöka Peppes Bodega på den där spanska ön, vad den nu hette.

Sedan så har jag även varit i Jämtland

Heter inte ön Noevaestokolmo ;)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men Wille då, det här verkar inte likt dej. Det har faktiskt hänt förr att flygbolag har sumpat bagage och så stor fantasi behövs ju inte för att räkna ut hur det skulle kännas att bli drabbad av detta på just denna destination vid denna tidpunkt. Ställ dej i skamvrån!:)

555 det var dagens kommentar.ingen fara wille gillar å ge liknande 5

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Wille då, det här verkar inte likt dej. Det har faktiskt hänt förr att flygbolag har sumpat bagage och så stor fantasi behövs ju inte för att räkna ut hur det skulle kännas att bli drabbad av detta på just denna destination vid denna tidpunkt. Ställ dej i skamvrån!:)

Sånt händer ju bara andra! Sen vägrar jag planera utifrån värsta tänkbara scenarion. Känns som det då blir profetior som slår in. Väskan är nu på väg från flygplatsen och jag fick ett sms med bekräftelse att jag får 125 USD för besväret. Då kan man ju leva med att vara utan sina prylar mindre en ett dygn. Tror det är mer än vad man borde få egentligen men mina lokala kollegor utsatte Emirates representanter för lite latins vrede så det blev en liten bonus.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Fattar inte frågan?? Andra länder?? Vadå? :unsure:

Varför då? :intello:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra helgen var jag i göteborg , midsommar firades i lund och nu just hemkommen från norge

så nog har man sett det mesta här i världen

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra helgen var jag i göteborg , midsommar firades i lund och nu just hemkommen från norge

så nog har man sett det mesta här i världen

Precis har man sett Göteborg så har man sett allt, då behöver man inte leta efter bättre. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...