Jump to content
IGNORERAD

Någon som också reser till andra ställen än Thai?


superfly2000

Recommended Posts

Chrille Columbus

Detta är ett av mina favoritämnen. Jag tillhör ju en av dom som tröttnade på Kanarieöarna och sen började se mig om efter ett nytt resmål. Ja det där med Thailand som man hörde så mycket om på jobbet och läste om i tidningarna och på nätet , ja vad f-n man får väl prova då sagt och gjort en charterflygstol sardinburk för 3995 SEK och en inrikesbijett med Thai (köpt separat) så vips (18 timmar senare :ironi: ) var man i Khon Kaen 10 dar där och fyra i Bangkok . Sen har det blivit en vana att åka till Thailand för att få lite sol på vintern .

Vissst det är varmt och skönt I Thailand när det är ruggigt kallt här i Sverige men resten näää dyrt besvärligt kriminellt omständigt och lite våldsamma upplopp med överhängande risk för inbördeskrig då och då lätt farligt och lite småtråkigt :( .

Så nu letar jag efter ett nytt ställe där det är varmt och soligt på vintern Hmm Filipinerna ? , St maartens ? Dominikanska rep. ? Brasilien ? eller vad? Jag kanske är lat och hyr en condo 4 veckor i Jomtien (wiev talay) igen? :bag::(:huh:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • superfly2000

    4

  • andrejsdenruskige

    3

  • Joints

    2

Mest aktiva i denna tråd

Detta är ett av mina favoritämnen. Jag tillhör ju en av dom som tröttnade på Kanarieöarna och sen började se mig om efter ett nytt resmål. Ja det där med Thailand som man hörde så mycket om på jobbet och läste om i tidningarna och på nätet , ja vad f-n man får väl prova då sagt och gjort en charterflygstol sardinburk för 3995 SEK och en inrikesbijett med Thai (köpt separat) så vips (18 timmar senare :ironi: ) var man i Khon Kaen 10 dar där och fyra i Bangkok . Sen har det blivit en vana att åka till Thailand för att få lite sol på vintern .

Vissst det är varmt och skönt I Thailand när det är ruggigt kallt här i Sverige men resten näää dyrt besvärligt kriminellt omständigt och lite våldsamma upplopp med överhängande risk för inbördeskrig då och då lätt farligt och lite småtråkigt :( .

Så nu letar jag efter ett nytt ställe där det är varmt och soligt på vintern Hmm Filipinerna ? , St maartens ? Dominikanska rep. ? Brasilien ? eller vad? Jag kanske är lat och hyr en condo 4 veckor i Jomtien (wiev talay) igen? :bag::(:huh:

Hur kom det sig att du åkte till Khon Kaen första resan och stannade där 10 dagar ?

Knappast ett större turistmål ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hur kom det sig att du åkte till Khon Kaen första resan och stannade där 10 dagar ?

Knappast ett större turistmål ju !

Tänkte det samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hur kom det sig att du åkte till Khon Kaen första resan och stannade där 10 dagar ?

Knappast ett större turistmål ju !

Ja det var just det som var lite av anledningen Khon Kaen är/var inget stort turistmål. Jag hade redan sett hur turistorter ser ut dom ser ju lika dana ut överallt en strand strand promenaden (beach road)en gata till inåt landet ett kvarter upp länge upp en gata till sen motorvägen/ eller en större väg med lite bilhandlare byggbutiker och lätt industri. ungefär som Pattaya eller huahin sen har du ju "playa de palma" på mallis.

Jag råkade läsa vad som nu skulle kallas en blogg med en reseberättelse 2002 eller 2003 (ghecko nånting den finns inte kvar) där ett gäng killar 25- 30 års åldern hade haft det bra i Khon Kaen och hur kul som helst sen hittade jag lite mer info på nätet och tyckte det verkar ju bra och på sätt och vis var det det jag träffade en girig gulögd plattnosad "flickvän" (hon hade valt ett smeknamn "pung" :crazy:) som jag inte kunde kommunicera med hon kunde hygglig engelska men vägrade lyssna på vad jag hade att säga , en massa mysko grejer dök upp under veckan med henne hennes dotter, hennes "flickvän/kille" en s.k. Tomboy ;-) och hennes mamma eller moster fattade aldrig vilket. Pung ville inte gå till västerlänska barer jag tog henne till Number 1 bar för en öl på vägen hem från en restaurang och sen nästa kväll ville hon inte gå dit mer. Number 1 Bar drevs på den tiden av en engelska lärare en rättså seriös sådan , han hade bott i Thailand 7-8 år och jag hade suttit och snackat med honom några dagar innan antagligen hade han ett par varningar på lut för en Thailands nybörjare som mig ;_) . När jag fattade att min relation med Pung skulle ha samma chans som en mus i en tampongfabrik försökte jag göra slut men inte lyssna förstå att jag inte kan veckopendla till Thailand skicka en månadslön till henne i veckan att det är kallt ensamt och allmänt otrevligt i Sverige att vi är fattiga hemma i Sverige och måste spara i åratal för att leva som miljonärer i tå veckor i Thailand m.m. men nejdå Pung hängde kvar som en blodigel ända till dagen efter och då var det dags att hoppa på flyget till Bangkok sen har jag lixom inte hört av mig till henne efter det men vad skam man göra skicka ett jag gör slut SMS? hon hade för övrigt inte en susning om hur man använder en dator så lite chat/mail var inte att tänka på.

På sätt och vis var det bra att detta hände efter 5 dagar i Thailand så fick man ju lära sig det nu vet man ju hur det funkar och man går inte på några fler "nitlotter". Det som inte härdar dödar . Khon Kaen är ju ett mysigt ställe men jag vågar inte åka dit för då får jag väl en hög kobror eller skorpioner som husdjur på hotellrummet blir drogad på någon bar och vaknar upp utan kulor eller nedmejad med kulspruta på stan eller nåt sånt när nån som känner henne (pung) väl fått syn på mig..

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har kommer ett svar fran receptionen pa Fortina Spa And Resort pa Malta: Ja.

Forsoker se nagra nya lander da och da men mycket tid gar at till Thailand sa det blir val bara en-tva nya lander per ar nufor tiden.

2009 las Nya Zealand, Albanien och Ukraina till listan. 2010 blev det Malta. For narvarande ar det 61 besokta lander.

i pipen just nu ligger Japan Korea Island Irland om inget annat kommer i vagen.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

.förstå att jag inte kan veckopendla till Thailand skicka en månadslön till henne i veckan att det är kallt ensamt och allmänt otrevligt i Sverige att vi är fattiga hemma i Sverige och måste spara i åratal för att leva som miljonärer i tå veckor i Thailand m.m.

Bra sammanfattning av livet i Sverige och hur en del från andra länder ser oss falanger. Tror iofs vissa som kanske haft ett förhållande med en turist tidigare förstår att vi inte är miljonärer...

Bra lång historia där. Förstod dock inte riktigt varför det var absolut nödvändigt att göra slut med henne men antar att det var på grund av hennes komplicerade förhållande med en...ja..."tomboy" sa du...vad det nu är...

Men jo...tror jag har hört om liknande förut faktiskt...även i andra länder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har väl också drällt runt lite genom åren, men nu är Thailand ändå nr 1. Fast jag trivs väldigt bra i grannlandet Laos också.

Vietnam är perfekt på sitt sätt för tröttnar man på värmen går det alltid att dra iväg till nåt ställe bland bergen och svalka sig ett tag. Tyvärr har engelskakunskaperna hos befolkningen blivit mycket sämre på senare år.

Filippinerna provade jag i vintras, men det var inget för mig. Stökigt, väldigt fattigt och dålig mat är några av orsakerna. Iofs var jag bara på ön Cebu och det finns ju några till inom Filippinernas nationsgräns har jag hört...

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Har kommer ett svar fran receptionen pa Fortina Spa And Resort pa Malta: Ja.

Forsoker se nagra nya lander da och da men mycket tid gar at till Thailand sa det blir val bara en-tva nya lander per ar nufor tiden.

2009 las Nya Zealand, Albanien och Ukraina till listan. 2010 blev det Malta. For narvarande ar det 61 besokta lander.

i pipen just nu ligger Japan Korea Island Irland om inget annat kommer i vagen.

mvh

Albanien har jag funderat på. Vad tyckte du?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Albanien har jag funderat på. Vad tyckte du?

Vi åkte bara på en 1-dagstur från Korfu men intrycken från den dagen var mycket positiva.

Just nu byggs det som tusan andelslägenheter och hotell. Kommer nog att vara ett stort resmål om några år.

Fina stränder fanns det och maten var god och priserna fortfarande mycket låga. Lite kultur i form av ruiner från romartiden fanns också.

Så letar man efter en medelhavsvecka så skulle jag gärna rekommendera Albanien.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...