Jump to content
IGNORERAD

Någon mer dataspels-fantast?


superfly2000

Recommended Posts

Någon som också tillbringer merparten av sin tid i Sverige till att spela dataspel?

Jag spelar mest Neverwinter Nights 1 och Battlefield 2...men också en uppsjö andra och nyare småspel som typ Alien Swarm och Battlefield Heroes.

Skulle vara kul att spela ihop kanske? Det finns massa olika verktyg som hjälper att spela ihop...som MSN, Skype, X-Fire, Steam m m...

PS...eller är det bara patiens och minröj som gäller?. DS

post-7477-045340900 1281960425_thumb.jpg

post-7477-045340900 1281960425_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • superfly2000

    5

  • noBuzz

    2

  • Thure

    2

  • nissefisk1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Spelade väldigt mycket bf2 med swevoip men har lagt ner det tog all min lediga tid,annars skulle du fått pisk i en j10 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kings Quest och Larry

Pinball dreams och fantasy, wolfenstein och doom I o II

Efter dessa alster så har man inte hängt med i matchen

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lirar SC2 för närvarande.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Någon som också tillbringer merparten av sin tid i Sverige till att spela dataspel?

Inte merparten av tiden för min del, men en hel del. Men då spelar jag mest rena strategispel d v s spel det är oviktigt hur bra/fort man hanterar joystick/keyboard/spelkontroll, för oftast gillar jag sådana spel bättre.

I ett tidigare jobb ingick det t o m att jag måste spela spel :) Jag skulle nämligen kolla upp andra strategispels bra och dåliga lösningar, och strukturera ihop de bra med våra egna utvecklingsidéer då en av mina affärspartners startade en spelproduktion. (En väldigt stor produktion för en väldigt liten budget.)

(((För 10 år sedan var det även förhandlingar med ett engelskt spelutvecklarföretag om samarbete gällande deras fotbollsmanagerspel, men vi tackade nej, eftersom de ville ge oss alldeles för dåliga villkor, plus att de hade tänkt fel gällande seriesystemet. (Jag sa åt dem att det behövde ändras för att kunna bli framgångsrikt, men de ville inte ändra. Andra fotbollsmanagerspel har sedan dess ökat från 0/4000 till 800 000/ flera miljoner användare, men de som inte lyssnade :) blev nästan inget...)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade CounterStrike och andra shoot-them-ups ohyggligt mycket för några år sen. Insåg att det här gör mej beroende och kunde som tur var sluta. Fick ju inget annat gjort. När jag blir pangsjonär ska jag nog ta upp det igen. Men då får det bli några spel där man hinner med, skulle tro att reflexerna är något matta då... :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu spelar jag bara på iPhone. Stone Wars har gått varmt här på sistone, som gamla Worms fast bättre på många sätt. Går att spela mot (o)vänner över nätet.

Är lite sugen på Star Craft 2, vet inte dock om jag vågar lägga mer tid framför skärmen...

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt, trevligt.verkar vara fler än jag som har denna fritidsysselsättning. Tyvärr har man ju ett 8-5 jobb också så det tar ju mest energi nu för tiden...

Inte merparten av tiden för min del, men en hel del. Men då spelar jag mest rena strategispel d v s spel det är oviktigt hur bra/fort man hanterar joystick/keyboard/spelkontroll, för oftast gillar jag sådana spel bättre.

I ett tidigare jobb ingick det t o m att jag måste spela spel :) Jag skulle nämligen kolla upp andra strategispels bra och dåliga lösningar, och strukturera ihop de bra med våra egna utvecklingsidéer då en av mina affärspartners startade en spelproduktion. (En väldigt stor produktion för en väldigt liten budget.)

(((För 10 år sedan var det även förhandlingar med ett engelskt spelutvecklarföretag om samarbete gällande deras fotbollsmanagerspel, men vi tackade nej, eftersom de ville ge oss alldeles för dåliga villkor, plus att de hade tänkt fel gällande seriesystemet. (Jag sa åt dem att det behövde ändras för att kunna bli framgångsrikt, men de ville inte ändra. Andra fotbollsmanagerspel har sedan dess ökat från 0/4000 till 800 000/ flera miljoner användare, men de som inte lyssnade :) blev nästan inget...)))

Ja, Neverwinter Nights är ju typ ett roll- och strategi spel. Det är skönt att inte behöva "sikta" och så... i Battlefield blir det ju lite mer sånt...men även en hel del strategi där.

Hade jag varit mer intresserad av RTS (Real Time Strategy) spel hade jag nog testat StarCraft 2.

Att du har hållit på och jobbat med spel är ju imponerande.

Spelade väldigt mycket bf2 med swevoip men har lagt ner det tog all min lediga tid,annars skulle du fått pisk i en j10 :)

Du är välkommen att försöka :11:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar en del, mest RPG och strategi. Just nu spelar jag Starcraft 2 på b.net ganska ofta. Helt underbart roligt!

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Är med i en Cod clan så det blir lite lirande iaf när man har tid. Just nu är det Cod waw och Cod 4 som gäller.

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Bf2 Company.

2nd. Lt

Dock är numera sonen som spelar mest (det är han som bidragit mest till nivån :-) )

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar just nu på MAFFIA II...

Spelar mest den typen av action/adventure spel

:wild:

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar också på Maffia - lär bli en höjdare. Tyvär hinns det inte med så mkt online-spelande länge och taskiga uppkopplingar på alla resor i jobbet är också ett hinder. Är dock gammal CS-nörd men idag blir det mest poker istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eg2 samt Diablo 2 warlords battlecry 2 e dom spel jag spelar men inte långa stunder i taget då samt runescape.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

World of Warcraft tog 3 år av mitt liv.

Var det inte fina år? :friends:

Är dock gammal CS-nörd men idag blir det mest poker istället.

Jupp...CS har jag spelat en hel del också. Till och med köpt Counter-Strike: Source nyligen för att testa det. Som en nyare version av CS. Nice.

Jo ..Poker..been there...done that. Spelade bara för "peanuts" online och gick väl långsamt långsamt uppåt tills jag gav upp...skulle aldrig komma på tanken att spela med större pengar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ratchet, rules!! :great:

Mvh

Skibi

post-3089-065511900 1281998353_thumb.jpg

post-3089-065511900 1281998353_thumb.jpg

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Jag ska väl vara tacksam för att jag inte är intresserad av spel!

Diverse forum tar redan alltför mycket av min tid ;)

Men om man ska vara lite djup är väl även forumdeltagande något av ett spel?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis och jag är nog samma åldersgrupp! Wolfenstein och Doom... balla ögonöppnare. Utan mus! Och Lands of Lore som RPG förstås.:)

Själv var jag som aktivast under QW-tiden och körde sedan CS i några år innan jag tröttnade eftersom det blev för trist och segt (i jämförelse med QW :)).

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle precis instämma i Enis resonemang, men Buzzen hann före. Typiskt.

Minns när man satt med 286:an och körde adventurespelet Ultima 1 och ritade kartor. (Använde dessutom en editor för att kunna manipulera till mig lite extra mumsmums)

När jag fann undervärlden var det större än om man mött Jesus Kristus på gatan. Halleluja!

:angel:

post-6637-066756300 1282030976_thumb.jpg

post-6637-066756300 1282030976_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Naam kaeng

Yupp...Ultima är ju speciellt. Har faktiskt spelat Ultima 4 och en hel massa andra RPG's på den gamla goda tiden...

(Som typ Demon's Winter, Pool of Radience, Bard's Tale osv.)

Ändrades av superfly2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Football Manager är det som gäller här.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...