Jump to content
IGNORERAD

Någon mer dataspels-fantast?


superfly2000

Recommended Posts

Blir inte så mycket spelande nu för tiden. Har ett fotbollslag på Hattrick samt lite Nukezone.

Annars minns man ju timmarna, dagarna och nätterna med C64:an med bandstation.

Några godbitar på C64: Defender of the Crown, Skate or Die, Elite, Pirates, Commando, The Last Ninja, IK+, Turrican, 1942, Ja, listan kan göras lång.

När man skaffade Amiga 500 så var det en revolution i grafik och ljud. (Undrar vad pc'n klarade av då? ;))

Några oförglömmeliga A500-spel: Civilization, Flashback, Cannon Fodder, Monkey Island, Settlers, Syndicate, Simon the Sorcerer, Chaos Engine, Hired Guns. Samt en uppsjö av plattforms-, sport-spel och simulatorer.

Nu blir man lite nostalgisk. Drömmer tillbaka när man spelade ut Flashback, Doom eller Half-Life, de två senare på PC.

För den som gillar Gorden Freeman finns här en Half-Life walkthrough på 60 sec.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • superfly2000

    5

  • noBuzz

    2

  • Thure

    2

  • nissefisk1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enis och jag är nog samma åldersgrupp! Wolfenstein och Doom... balla ögonöppnare. Utan mus! Och Lands of Lore som RPG förstås.:)

Själv var jag som aktivast under QW-tiden och körde sedan CS i några år innan jag tröttnade eftersom det blev för trist och segt (i jämförelse med QW :)).

Bra där Buzzen! Själv började också med QW, för att sen gå över till QWTF. Det tog 7 år av mitt liv! :)

Som Buzzen säger, alla andra spel är segt och boring jämfört med QW(TF). Bättre spelkänsla än Q1 går inte att hitta.

En liten video från hur det såg ut. Spelat med och mot dom flesta i videon.

Bunny jumping, is tha shit! :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelade Q2CTF (Quake 2 Capture the Flag) och vanlig Q2DM (Quake 2 Deathmatch) flera år. Gillade verkligen fysiken man hade där. Man kunde hoppa och "glida" mer än i CS. Det var ett snabbare spel men ändå mer dynamiskt p g a att vapnena fungerar på olika sätt.dvs alla vapen är inte "hitscan" vapen.

Hitscan vapen är ett vapen som pangar direkt på målet när man trycker på knappen.

I alla fall..det jag ville komma till...jag spelade inte så mycket Quake1...med Q2 var jäkligt nice också :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Buzzen! Själv började också med QW, för att sen gå över till QWTF. Det tog 7 år av mitt liv! :)

Som Buzzen säger, alla andra spel är segt och boring jämfört med QW(TF). Bättre spelkänsla än Q1 går inte att hitta.

En liten video från hur det såg ut. Spelat med och mot dom flesta i videon.

Bunny jumping, is tha shit! :)

Se där.. här en video från min tid med ett event jag fixade. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade WOW allt forlange. Nar jag borjade skolka fran jobbet pga raider, da var det dags att sluta.

Nu ar det Xboxen som tar det mesta av min fritid, framforallt MW2. Snart pa sista prestigen! :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hejsan!

Har just suttit och försökt få igång det just inköpta MAFFIA II

Får inte till det.:diablo:

Finns det några andra genvägar?? eller är det en ny pc som gäller??

hpinfo.jpg

Namnls.jpg

Jag har provat att stänga av virus skydd, brandvägg... (Panda Global Protection)

Jag har provat installera ett annat spel ( Alone in the dark) då funkade Windows Installer klockrent...

Tacksam för vägledning...:wai:

Tack på förhand

//thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är pga av sån skit men inte ska spela på dator.

Gå och köp en ps3 istället..bara att stoppa in skivan och avnjuta spelet på en 50 tums tv.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...