Jump to content
IGNORERAD

Polisjakt på thaiboxare i turistparadis


Changnoi

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7621884.ab

Brittisk thaiboxare jagas efter mord

Knivmördade man efter bråk i Phuket

Ett brutalt knivmord skedde i det populära turistmålet Phuket.

Det thailändska polisen jagar nu en brittisk thaiboxare – misstänkt för mord på en amerikansk turist.

Den 23-årige amerikanen Dashawn Longfellow hittades på sitt hotellrum i Phuket med flera knivhugg på kroppen. Misstänkt för mordet är den brittiske thaiboxaren Lee Aldhouse som just nu jagas av den thailändska polisen.

Bråk på Freedom Bar

Ett bråk mellan de två ska ha startat på Freedom Bar i det bland svenskar så populära turistmålet. När amerikanen och militären Dashawn Longfellow skulle göra ett toalettbesök blockerade kickboxaren vägen och de hamnade i handgemäng. Barpersonal och andra kroggäster kunde avstyra bråket mellan de båda, men det skulle fortsätta senare.

Ofta full

– Han var känd för att bli full och starta bråk och att skryta om att han var oövervinnerlig, säger Anukul Nuket vid den thailändska polisen om kickboxaren, enligt Sky News.

Longfellow och hans flickvän Ooy gick ifrån baren och till sitt hotell, men följdes efter av Lee Aldhouse. Väl inne på hotellrummet ska ett nytt bråk ha inletts – och avslutats med att amerikanen fått motta flera knivhugg i bröstet.

En omfattande polisjakt har satts igång efter den brittiske thaiboxaren som sedan flera år är bosatt i Thailand.

Skulle möte världsmästare

Han var inbokad för en match mot den förre världsmästaren i thaiboxning Jomhod Kiatadisak. Engelsmannen hade dock tidigare dragit sig ur mötet på grund av skada.

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...ticle7621884.ab

Brittisk thaiboxare jagas efter mord

Knivmördade man efter bråk i Phuket

Ett brutalt knivmord skedde i det populära turistmålet Phuket.

Det thailändska polisen jagar nu en brittisk thaiboxare – misstänkt för mord på en amerikansk turist.

Den 23-årige amerikanen Dashawn Longfellow hittades på sitt hotellrum i Phuket med flera knivhugg på kroppen. Misstänkt för mordet är den brittiske thaiboxaren Lee Aldhouse som just nu jagas av den thailändska polisen.

Bråk på Freedom Bar

Ett bråk mellan de två ska ha startat på Freedom Bar i det bland svenskar så populära turistmålet. När amerikanen och militären Dashawn Longfellow skulle göra ett toalettbesök blockerade kickboxaren vägen och de hamnade i handgemäng. Barpersonal och andra kroggäster kunde avstyra bråket mellan de båda, men det skulle fortsätta senare.

Ofta full

– Han var känd för att bli full och starta bråk och att skryta om att han var oövervinnerlig, säger Anukul Nuket vid den thailändska polisen om kickboxaren, enligt Sky News.

Longfellow och hans flickvän Ooy gick ifrån baren och till sitt hotell, men följdes efter av Lee Aldhouse. Väl inne på hotellrummet ska ett nytt bråk ha inletts – och avslutats med att amerikanen fått motta flera knivhugg i bröstet.

En omfattande polisjakt har satts igång efter den brittiske thaiboxaren som sedan flera år är bosatt i Thailand.

Skulle möte världsmästare

Han var inbokad för en match mot den förre världsmästaren i thaiboxning Jomhod Kiatadisak. Engelsmannen hade dock tidigare dragit sig ur mötet på grund av skada.

För snabbare info om Phuket gå in på phuketgazette.com så slipper du läsa allt en vecka senare :)

Link to comment
Dela på andra sajter

För snabbare info om Phuket gå in på phuketgazette.com så slipper du läsa allt en vecka senare :)

Mordet inträffade den 14/8. Aftonbladet hade sin artikel den 15/8.

Det måste vara en rekordkort vecka !

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Mordet inträffade den 14/8. Aftonbladet hade sin artikel den 15/8.

Det måste vara en rekordkort vecka !

Poffa

Menade kanske inte just den händelsen, men det va bara ett tips. Take it or leave it.

Link to comment
Dela på andra sajter

I regel dom som kan boxas eller nån annan kamp/kraftsport brukar sällan hamna i bråk då dom vet att dom tar personen ifråga när dom vill och skulle dom hamna i en sådan situation så är det i regel den andra som hoppa på den som kan.

Men i dom fall som personer kan kamp/kraftsport hamnar i bråk ofta så har dom regel annat skit i kroppen, så verkar det vara med denna engelskman då han tudligen hamna ofta i bråk.

Hoppas grisen får ett långt straff, hålla på och starta bråk när man har tränat länge verkar som han har gjort det för att kunna slåss

Och då med oskyldiga människor han verka har gjort mycket för at starta bråk, hur löjligt är det inte hindra nån till att gå på muggen öppenbart ett sätt att starta ett bråk.

Men denna gång verkar han träffat sin överman, och blivit så jävla feg och använde kniv han måste bara gå på nåt skit eftersom han redan en gång ställt in en tävling "pga" skada.

Nä in med skiten så andra kan säkert ute, och det värsta det finns fler sådana dårar ute

Han sitter säkert och snyftar nu och skyller på att han var drogad, men det skulle han tänkt på lite tidager innan han tog drogerna.

Hatar sånt pack som måste starta bråk och ställa till för andra, dom har ingen berättighet att finnas bland vanligt folk släng liksinnande på en ö och låt dom puckla på varandra

Att det skulle finnas en vinnare kvar till slutet det behöver vi inte vara oroliga för, det kommer nya hela tiden så ön kommer ha nya grisar hela tiden och vi andra skulle kunna gå på stan utan nån jävel som jag inte känner kommer fram och muckar.

Vi skulle inte ha som ex några hulliganer eller varbergalasse eller iranhamid, för dom skulle ha fullt upp påön.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

I regel dom som kan boxas eller nån annan kamp/kraftsport brukar sällan hamna i bråk då dom vet att dom tar personen ifråga när dom vill och skulle dom hamna i en sådan situation så är det i regel den andra som hoppa på den som kan.

Men i dom fall som personer kan kamp/kraftsport hamnar i bråk ofta så har dom regel annat skit i kroppen, så verkar det vara med denna engelskman då han tudligen hamna ofta i bråk.

Hoppas grisen får ett långt straff, hålla på och starta bråk när man har tränat länge verkar som han har gjort det för att kunna slåss

Och då med oskyldiga människor han verka har gjort mycket för at starta bråk, hur löjligt är det inte hindra nån till att gå på muggen öppenbart ett sätt att starta ett bråk.

Men denna gång verkar han träffat sin överman, och blivit så jävla feg och använde kniv han måste bara gå på nåt skit eftersom han redan en gång ställt in en tävling "pga" skada.

Nä in med skiten så andra kan säkert ute, och det värsta det finns fler sådana dårar ute

Han sitter säkert och snyftar nu och skyller på att han var drogad, men det skulle han tänkt på lite tidager innan han tog drogerna.

Hatar sånt pack som måste starta bråk och ställa till för andra, dom har ingen berättighet att finnas bland vanligt folk släng liksinnande på en ö och låt dom puckla på varandra

Att det skulle finnas en vinnare kvar till slutet det behöver vi inte vara oroliga för, det kommer nya hela tiden så ön kommer ha nya grisar hela tiden och vi andra skulle kunna gå på stan utan nån jävel som jag inte känner kommer fram och muckar.

Vi skulle inte ha som ex några hulliganer eller varbergalasse eller iranhamid, för dom skulle ha fullt upp påön.

Mvh

Nerike

Håller med dig till 100% blev ett karma.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hoppas dom hittar dumfan och låser in han för gott."

"Hoppas grisen får ett långt straff"..

Varför inte eliminera dem? Sådana här dårar och andra grovt kriminella

som skadar vanligt hyggligt folk och som kostar massor av skattebetalarnas

hårt intjänade pengar.

Släng dem till hajarna!

Tyvärr kommer hajarna växa sig stora och anfalla de oskyldiga vanliga folket.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer hajarna växa sig stora och anfalla de oskyldiga vanliga folket.

Phuket18.5 :wai:

Nja, tror inte det. Det är ytterst få människor som omkommer pga hajattacker. Ca 10 ggr fler avlider pga att dom fått en kokkosnöt i huvudet så ta på dig hjälmen på din nästa promenad är mitt råd.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hoppas dom hittar dumfan och låser in han för gott."

"Hoppas grisen får ett långt straff"..

Varför inte eliminera dem? Sådana här dårar och andra grovt kriminella

som skadar vanligt hyggligt folk och som kostar massor av skattebetalarnas

hårt intjänade pengar.

Släng dem till hajarna!

Tyvärr kommer hajarna växa sig stora och anfalla de oskyldiga vanliga folket.

Phuket18.5 :wai:

1 st kula kostar inte många tbh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Men i dom fall som personer kan kamp/kraftsport hamnar i bråk ofta så har dom regel annat skit i kroppen, så verkar det vara med denna engelskman då han tudligen hamna ofta i bråk.

En anabolfuskare, antar jag. Det brukar ofta slå slint för sådana. De verkar inte ha det vidare ställt i huvudet tidigare heller.

(((Den ende buffel jag aktat mig för var en stökig sådan anabolare, som var dubbelt så stor som mig, och hade yxa. Många har ju stoppat i sig något annat också, så de inte känner smärta. Om det finns tillräckligt med plats, så kan man ju hoppa undan till de blir trötta. Och det spelar ju ingen roll hur stora och starka de är om de aldrig träffar :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte, är det den mörkhårige som går in först i butiken som är Aldhouse? Vem är den biffige som följer efter honom då?

Han ser ju ut som thaiboxaren i första klippet och det är ju Lee Aldhouse eller?

Ändrades av peter201
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fattar inte, är det den mörkhårige som går in först i butiken som är Aldhouse? Vem är den biffige som följer efter honom då?

Han ser ju ut som thaiboxaren i första klippet och det är ju Lee Aldhouse eller?

Verkar ju riktigt uppfattat, vad är problemet?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt jag förstår så har inte England ett utlämningsavtal med Thailand så han lär få sitta ett tag i buren :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte, är det den mörkhårige som går in först i butiken som är Aldhouse? Vem är den biffige som följer efter honom då?

Han ser ju ut som thaiboxaren i första klippet och det är ju Lee Aldhouse eller?

Det verkar vara den mörkhårige som är Aldhouse då dom försöker stoppa honom när han är påväg ut efer att han tagit en kniv ifrån butiken. Har sett andra klipp när han går match å då är han ej rakad utan har mörkt hår.

Hoppas bara att dom får tag på honom fort så andra slipper råka ut för honom

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju riktigt uppfattat, vad är problemet?

Jo jag menar att jag tycker det ser ut som han som följer efter honom är samma kille som thaiboxas. Den mörkhårige kan omöjligt vara samma person som i thaiboxnings klippet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Phuket murder suspect Lee Aldhouse arrested at UK airport

PHUKET: Fugitive murder suspect Lee Aldhouse has been detained by airport authorities while trying to enter the UK, the Gazette has learned.

Lt Col Anukul Nuket, investigating officer in the case, confirmed that Chalong Police received the news from British officials yesterday.

Aldhouse is said to have departed Thailand from a small border crossing in Khlong Yai, Trat province, on August 17. Thai Immigration at that tiny checkpoint along the border with Cambodia may not have had access to online databases.

Läs hela artikeln från Phuket Gazette.

phuket-1-dkdbcnb.jpg

Fugitive murder suspect Lee Aldhouse, now in custody in UK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket murder suspect Lee Aldhouse arrested at UK airport

PHUKET: Fugitive murder suspect Lee Aldhouse has been detained by airport authorities while trying to enter the UK, the Gazette has learned.

Lt Col Anukul Nuket, investigating officer in the case, confirmed that Chalong Police received the news from British officials yesterday.

Aldhouse is said to have departed Thailand from a small border crossing in Khlong Yai, Trat province, on August 17. Thai Immigration at that tiny checkpoint along the border with Cambodia may not have had access to online databases.

Läs hela artikeln från Phuket Gazette.

phuket-1-dkdbcnb.jpg

Fugitive murder suspect Lee Aldhouse, now in custody in UK.

Vilken Gris. Först trodde jag det var en gris han hade tatuerat i sidan, sen såg jag att det var en dåligt gjord pittbull :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...