Jump to content
IGNORERAD

Fel namn på försäkringsbrevet


smilet

Recommended Posts

Har jag skrivit så oklart lr?

Försäkringsbolaget (thai) har skrivit fel förnamn två (2) gånger nu och skickat brevet hem till henne och efter första brevet kom han på att han skrivit fel förnamn, men kunde ej rätta till det fullständigt i andra brevet..

Kan det bli bekymmer ifall hon måste nyttja försäkrigen i Sverige när det ej stämmer med förnamnet?

Dear Sir, I send the Insurance Certificate for Yaowalak already on Monday (9 July 2010) by EMS to her address. But i am sorry so much I did make her name is wrong becase i spell is Yuowaluk but collect is Yaowaluk. However, Today i did sent her Insurance Certificate again to her address. Please use new Insurance Certificate for submitting Visa. Shoud have any questions, please contact me. ทุกจุดหมายอุ่นใจ...ไทยประกันสุขภาพYour Destination, Our Protection...Thai Health Insurance Best Regards, Wichai Arranrak

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

thai kan ju vara "duktiga" byråkrater när dom kan tjäna på det, Nog bäst med korrekt namn utifall att.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

thai kan ju vara "duktiga" byråkrater när dom kan tjäna på det, Nog bäst med korrekt namn utifall att.

Ja, så tänker ja med och jag kommer EJ att ge mig.

Jag kan bjuda på portat för att få det rätta namnet på brevet.

Så försäkringsbolaget ej går i KK. :ironi:

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte anlita ett försäkringsbolag som missar att skriva rätt namn 2 gånger. Risken blir att det kan vara mycket annat viktigt som de också missat eller kommer att missa.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte anlita ett försäkringsbolag som missar att skriva rätt namn 2 gånger. Risken blir att det kan vara mycket annat viktigt som de också missat eller kommer att missa.

Mvh Thaikonsult

mest förnuftiga jag läst på länge...

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det spelar ngn roll, har två bank konton till svärfar i Thailand .1:a e till Bangkok bank(banken som fixade mina böter), obs namnet rättstavat. Nästa e till kasikorn och där stavar dom/han namnet helt olika . pengarna kommer fram i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det spelar ngn roll, har två bank konton till svärfar i Thailand .1:a e till Bangkok bank(banken som fixade mina böter), obs namnet rättstavat. Nästa e till kasikorn och där stavar dom/han namnet helt olika . pengarna kommer fram i alla fall.

Två ggr har banken här tagit kontakt med mig för att namnet till kontot i Thailand BKK-bank var felstavat. Första gången tog det en jäkla tid innan jag till sist slapp betala 500kr i felhanteringsavgift. Andra gången gick det betydligt enklare. Nu har det gått bra i över ett år så det har nog lugnat ner sig. Skulle tro att banken i Thailand fått en smart affärside, men att bankerna här inte uppskattar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag skrivit så oklart lr?

Försäkringsbolaget (thai) har skrivit fel förnamn två (2) gånger nu och skickat brevet hem till henne och efter första brevet kom han på att han skrivit fel förnamn, men kunde ej rätta till det fullständigt i andra brevet..

Kan det bli bekymmer ifall hon måste nyttja försäkrigen i Sverige när det ej stämmer med förnamnet?

Dear Sir, I send the Insurance Certificate for Yaowalak already on Monday (9 July 2010) by EMS to her address. But i am sorry so much I did make her name is wrong becase i spell is Yuowaluk but collect is Yaowaluk. However, Today i did sent her Insurance Certificate again to her address. Please use new Insurance Certificate for submitting Visa. Shoud have any questions, please contact me. ทุกจุดหมายอุ่นใจ...ไทยประกันสุขภาพYour Destination, Our Protection...Thai Health Insurance Best Regards, Wichai Arranrak

Smilet

Teckna en ny via Europeiska så är du på den säkra sidan.

http://www.europeiska.se/sv/Privat/vara-reseforsakringar/Besok-fran-utlandet/

Glöm thaiförsäkringarna dom kan bli dyra.

pigge01

http://www.europeiska.se/sv/Privat/vara-reseforsakringar/Besok-fran-utlandet/

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...