Jump to content
IGNORERAD

Dykhus till nikon D80


Baabar

Recommended Posts

lurar på ett dykhus till min nikon men det kostar ju som en thailandsresa..

är det värt stålarna.eller kan jag lika gärna köpa en undervattens kamera...ser dock väldigt flipprigt ut o dyka med compactkamera...bättre då med dykhus med rejäla knappar o doningar..

nikon huset 16 laxar

post-6489-082346800 1281797540_thumb.jpg

eller en sea&sea för runda 10 lax

hmmmmmm..

kom gärna me lite input om foto under ytan..

post-6489-082346800 1281797540_thumb.jpg

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Köp öl för pengarna.

Finns inte så många brudar att fota under vattnet.

Ett annat alternativ är ixus och undervattens grej OCH öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp öl för pengarna.

Finns inte så många brudar att fota under vattnet.

Ett annat alternativ är ixus och undervattens grej OCH öl

hehehe.på mitt 1000:e dyk drack jag faktiskt champagne..funkar fint även 20m ner :drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns ju jobbigt med 16K och kan bli rätt dyrt per bild om man inte gör sina 3-500 dyk per år.

Går det inte att hyra husen?

Fast om jag personligen skulle välja mellan 10k och 16k skulle jag nog välja Nikonhuset alla gånger.

Förutsatt att man har Nikonprylar förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att uv-huset för Nikon är anpassat för endast ett typ av opik? Det som är jobbigt är annars att när din D80 dör o du vill köpa en annan SLR lär du behöva köpa nytt UV-hus, för de vär väl helt anpassade efter en specifik kameramodell? Alternativ är enkla dykpåsar som finns, googla på Ewa-marine och Dicapac.

Jag hade köpt öl för pengarna :8::offtopic:

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att uv-huset för Nikon är anpassat för endast ett typ av opik? Det som är jobbigt är annars att när din D80 dör o du vill köpa en annan SLR lär du behöva köpa nytt UV-hus, för de vär väl helt anpassade efter en specifik kameramodell? Alternativ är enkla dykpåsar som finns, googla på Ewa-marine och Dicapac.

Jag hade köpt öl för pengarna :8::offtopic:

optiken har jag ju..men det e ju klart sant att bakstycket kommer bytas ut inom viss överskådlig framtid..hmmmmm

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

hehehe.på mitt 1000:e dyk drack jag faktiskt champagne..funkar fint även 20m ner :drinks:

Äh, vafan. Har druckit en och annan Dom och även billigare bubbel.

Nu ska jag lära Baabar en sak. Det funkar att dricka bubbel UTAN kamera.

Satsa pengarna på ixus inlindad i plast och öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, vafan. Har druckit en och annan Dom och även billigare bubbel.

Nu ska jag lära Baabar en sak. Det funkar att dricka bubbel UTAN kamera.

Satsa pengarna på ixus inlindad i plast och öl

jo ser ju ut o kunna bli en frys påse från Ullared.o nårra Sofiero 7,2.budgetmässigt då.

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt värt pengarna med ett riktigt hus som man kan fästa upp bra belysning på. Dock springer priset iväg för externa blixtar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt värt pengarna med ett riktigt hus som man kan fästa upp bra belysning på. Dock springer priset iväg för externa blixtar också.

jo där e ju en grej me..

kanske det e lite idi*tiskt att köpa ett hus till ett bakstycke för kanske säg 3000:- när huset kostar 16000:- :crazy:

kanske bättre o vänta ut ett nytt bakstycke me hus o pressa pris om det nu går...:unsure:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

vanskligt... visserligen e inte D80 värd mycket pengar men optiken jag har kostar endel.

Jo... beror ju lite på vad du vill fota med.. (för behov av blixt.. etc)

Är det bara hobbyfotografering och man inte dyker så mycket så skulle nog jag också köra med påse.

Speciellt just med tanke på att man byter kamera.

Edit.. Irriterande med dessa typer som skriver vad jag skriver.. fast innan.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

fan...nu sitter man o kollar på D300 eller D700 o hus till dem istället..

känns ju faktiskt när man väl använder cellerna i knoppen att en uppgradering på bakstycket mot D300 alt D700 borde vara framtidssäkrat.. + dykhus

hmmmmm.nu kommer frugan bli less .igen.

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo... beror ju lite på vad du vill fota med.. (för behov av blixt.. etc)

Är det bara hobbyfotografering och man inte dyker så mycket så skulle nog jag också köra med påse.

Speciellt just med tanke på att man byter kamera.

Edit.. Irriterande med dessa typer som skriver vad jag skriver.. fast innan.. :)

Med tanke på att färgen försvinner redan på typ 6-7 meter även i Thailand så vet jag inte om jag tycker 2,000 spänn fär en påse är värt det.

Detta hus vill jag ha men har avvaktat då jag numera baara gär ca 10-15 dyk per år.

http://www.ikelite.com/web_two/can_40d.html

Jag har en relativt ny kamera och kommer inte byta på ett tag som det ser ut så hade jag haft mer tid hade det blivit ett hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

summan av kardemumman borde bli att jag har för "snål" kamera för ett nikon hus, o därför borde börja använda påse.:crazy:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att färgen försvinner redan på typ 6-7 meter även i Thailand så vet jag inte om jag tycker 2,000 spänn fär en påse är värt det.

Detta hus vill jag ha men har avvaktat då jag numera baara gär ca 10-15 dyk per år.

http://www.ikelite.c...wo/can_40d.html

Jag har en relativt ny kamera och kommer inte byta på ett tag som det ser ut så hade jag haft mer tid hade det blivit ett hus.

Iofs så kan ju ett sjysst kamerahus vara rätt snyggt när det ligger upplyst i bokhyllan efter att man använt det sådär 30 gånger... :)

Vad gäller påse så har jag aldrig använt någon men gissar att man kan använda t.ex Nikons egna speedlights i det här fallet.

Även om det med 100% sannolikhet inte blir lika bra som externa påhängda iTTL strobar.

Tror iofs att jag som knäpptokig hobbyist mest skulle ligga över 10m och tokplåta koraller och clown och anemonfisk typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...