Jump to content
IGNORERAD

Travelstart eller Supersavertravel


Guest Maja

Recommended Posts

Nu har vi börjat titta på resor igen så kanske det ändå blir till vintern.

Vi brukar boka med någon resesite som erbjuder hotellbokning för del av resan i samma bokning. Då ska ju paketreselagen gälla, vad det nu egentligen innebär, men fått rådet att det ska vara säkrare vid eventuell konkurs eller kanske askmoln! Så vi brukar beställa några hotellnätter i Bangkok inför hemresan.

Vet någon av er mer om detta?

De senaste veckorna så ligger de billigaste resorna inkl en hotellnatt, för de veckor vi tittat på, hos Travelstart och Supersavertravel (idag 20,- kr skillnad). De har exakt samma hotellerbjudanden.

Några kommentarer om dessa bolag?

Denna gång hoppar vi över Bangkok och vill bara ligga och slappa vid poolen sista dygnet för att lättare orka med hemresan med Thai mitt i natten. Erbjudet hotell nära flygplatsen med pool är Convinient Grand Hotel (extra bra med pool om man inte kan köpa till sen utcheckning). Är det ett hyfsat hotell?

Det var ju tre frågor i samma tråd, men det kanske går bra ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

De förmedlar resor via internet. Jag tror båda har IATA-licens och ställer ut sina egna biljetter. Priserna är nog mer eller mindre det samma. Kika hur det är med support och hur lätt det är att komma i kontakt med dom (kan vara bra om det händer något).

Kika lite omdömen på www.rejta.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat genom båda och inte haft några problem.

Om ni ska stanna i Bangkok och shoppa mm några nätter rekommenderar jag ni bokar ett hotell i city då slipper ni resor framåt tillbaks varje dag för att shoppa.

Taxi till flygplatsen ligger runt 4-500 bath från city.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat genom båda och inte haft några problem.

Om ni ska stanna i Bangkok och shoppa mm några nätter rekommenderar jag ni bokar ett hotell i city då slipper ni resor framåt tillbaks varje dag för att shoppa.

Taxi till flygplatsen ligger runt 4-500 bath från city.

Visst är det så om man vill shoppa. Men denna gång hoppar vi över Bangkok och ska bara stanna en natt så nära flygplatsen som möjligt för att slippa resa sista dagen och bara slappa vid poolen innan den långa flygresan. Därför önskas hotell nära flygplats.

Igen, känner någon igen de hotell som säljs genom Travelstart och Supersaver?

Link to comment
Dela på andra sajter

De förmedlar resor via internet. Jag tror båda har IATA-licens och ställer ut sina egna biljetter. Priserna är nog mer eller mindre det samma. Kika hur det är med support och hur lätt det är att komma i kontakt med dom (kan vara bra om det händer något).

Kika lite omdömen på www.rejta.se

De finns inte med där. Men har lyckats få fram att de båda lyder under eTravel. Tydligen samma firma fastän det skiljer 20 kronor!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

jag har bokat via bägge utan problem.

Andra bra alternativ fär hotell är Agoda; www.agoda.se och Expedia ww.expedia.se

Många Internetsites använder Expedias motor och lägger på några procent.

Du kan alltså tjäna en del genom att direkt använda Expedia eller Agoda.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Supersavertravel har jag köpt fletal resor med inge bekymmer, men jag har ej varit i kontakt med dom heller pga. inga bekymmer med resorna.

Mvh.

Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

snålheten bedrar! :na:

Har nu i flera veckor kollat priser. I lördags kväll bestämde vi oss att slå till.

Då hade resorna hos ALLA plötsligt stigit i pris en hel del! :6:

Så nu ligger vi inne med en förfrågan hos den på MPR välrenommerade Nonkins Travel där biljetterna är av- och ombokningsbara och som inte behöver betalas förrän 3 veckor i förskott. Det får väl bli lite mer fried rice än krabba och räkor!

Tack ändå alla för svaren. Man lär sig en hel del här på MPR

Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

snålheten bedrar! :na:

Har nu i flera veckor kollat priser. I lördags kväll bestämde vi oss att slå till.

Då hade resorna hos ALLA plötsligt stigit i pris en hel del! :6:

Så nu ligger vi inne med en förfrågan hos den på MPR välrenommerade Nonkins Travel där biljetterna är av- och ombokningsbara och som inte behöver betalas förrän 3 veckor i förskott. Det får väl bli lite mer fried rice än krabba och räkor!

Tack ändå alla för svaren. Man lär sig en hel del här på MPR

Maja

Radera ev. cookies innan du söker.

Har läst att ett trix som sajterna begagnar sig av, är att höja priset för de som redan kollat en gång på en resa.

Ska få det att verka som om stolarna på just den avgång du är intresserad av håller på att ta slut

och få dig att beställa i panik.

Vet ej om det är sant, men det kan mycket väl vara det.

Jag brukar söka biljett till 1 vuxen för att kunna jämföra, men vissa sajter hittar ibland endast

det billigaste alternativet om man söker biljett till två vuxna eller fler.

Har testat riktigt många men tycker efter flera år fortfarande att www.allaflygbiljetter.se är bäst.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...