Jump to content
IGNORERAD

Otäck upplevelse


Fritz

Recommended Posts

Jag tog en liten promenad på Soi Buakhau för en liten stund sedan. Mörkret hade lagt sig och plötsligt började det småregna smält metall runt omkring mig.

Jag skyndade undan och undvek att bli träffad samtidigt som jag förbannade idi*ten som höll på med en skärbrännare ovanför mig.

Men när jag hamnat i säkerhet och vände mig om såg jag att det kom från en "mackapär" som satt under en transformator på en elstolpe !

Jisses, och belysningen flämtade inte ens till, vad säkrar dom med i det här landet ? Det måste vara grövre saker än järnspik den saken är klar.

Vad hade hänt om jag fått en en droppe (smält bly?) på huvudet ? Tror inte jag suttit hemma och skrivit detta inlägg i alla fall.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

nja värsta som kunnat ha hänt är väl några brända hårstrån. Såvida inte hela stolpen trillat på dig.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läskigt, riktigt otäckt.

Det måste ha varit en Flux Kondensator som ju avger spillmaterial när den alstrar hela 1,21 Gigawatt.

Tur att du kan skriva om det...? Jag skulle vilja säga att det är tur att du är kvar i vår tidsålder!

post-6637-013790200 1281623412_thumb.jpg

post-6637-013790200 1281623412_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Det är tyvärr inte helt ovanligt att man får se en liten ljusshow vid transformatorerna? på stolparna i Thailand men att det droppar smält metall det var ju en ny variant ;)

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nja värsta som kunnat ha hänt är väl några brända hårstrån. Såvida inte hela stolpen trillat på dig.

Hårstråna är ett minne blott :whistle::dance::dance::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par år sen så blev min tjej skitarg på mig för att jag vadade i vattnet mitt på gatan på just Soi Buakhau. Jag fattade inte förrän dan efter att hon var rädd för att vattnet skulle bli strömförande pga nerfallna elledningar. :suicide:

Nåja, allt gick bra... :whistle:

När det regnar i Pattaya så regnar det...

post-3397-038255600 1281649031_thumb.jpg

post-3397-022781500 1281649124_thumb.jpg

/ Joe

post-3397-038255600 1281649031_thumb.jpg

post-3397-022781500 1281649124_thumb.jpg

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar vilken kagge, det är fan värt ett plus! Det måste tagit en jävla massa tid och pengar att få till en sådan guld pärla av manlighet för fan! :)

RESPEKT

Själv får jag bara till någon form av feminin fladdrande kärringmage trots år av försök.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

php1COJOaAM.jpg

phpo74ReNAM.jpg

Kommer ni ihåg när Lamai lade ut en bild på ett vanligt trefasuttag till spisen och frågade försynt om vilken spis som skulle kunna tänkas passa till det uttaget ?

Jäklar vad många experter det dök upp med olika bestämda åsikter vad som var det rätta svaret så vad ska det bli för debatt om dessa bilder ?

Den första bilden visar varifrån det "regnade" små eldklot i går och den andra är tagen på en stolpe nästan mitt emot där allt verkar vara OK

Vad var det som hände ? Att bara be dom som är elektriker och kan svaret ska svara är nog för mycket begärt :rtfm::dance1:

Ps. Hittills är det bara Clion som jag anser ha ett klockrent inlägg. Om det droppar eld på mitt huvud så inte f-n luktar det bränt hår, den saken är klar :dance1::drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

php1COJOaAM.jpg

phpo74ReNAM.jpg

Kommer ni ihåg när Lamai lade ut en bild på ett vanligt trefasuttag till spisen och frågade försynt om vilken spis som skulle kunna tänkas passa till det uttaget ?

Jäklar vad många experter det dök upp med olika bestämda åsikter vad som var det rätta svaret så vad ska det bli för debatt om dessa bilder ?

Den första bilden visar varifrån det "regnade" små eldklot i går och den andra är tagen på en stolpe nästan mitt emot där allt verkar vara OK

Vad var det som hände ? Att bara be dom som är elektriker och kan svaret ska svara är nog för mycket begärt :rtfm::dance1:

Ps. Hittills är det bara Clion som jag anser ha ett klockrent inlägg. Om det droppar eld på mitt huvud så inte f-n luktar det bränt hår, den saken är klar :dance1::drinks:

Fritz..

Taskig jordning

Link to comment
Dela på andra sajter

Att folk dör i pooler i Thailand är inte helt ovanligt då jorfelsbrytare ofta inte finns till undervattensbelysningen.

EDIT: Så Joes tant hade rätt när hon skällde på den dumma farangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

php1COJOaAM.jpg

phpo74ReNAM.jpg

Kommer ni ihåg när Lamai lade ut en bild på ett vanligt trefasuttag till spisen och frågade försynt om vilken spis som skulle kunna tänkas passa till det uttaget ?

Jäklar vad många experter det dök upp med olika bestämda åsikter vad som var det rätta svaret så vad ska det bli för debatt om dessa bilder ?

Den första bilden visar varifrån det "regnade" små eldklot i går och den andra är tagen på en stolpe nästan mitt emot där allt verkar vara OK

Vad var det som hände ? Att bara be dom som är elektriker och kan svaret ska svara är nog för mycket begärt :rtfm::dance1:

Ps. Hittills är det bara Clion som jag anser ha ett klockrent inlägg. Om det droppar eld på mitt huvud så inte f-n luktar det bränt hår, den saken är klar :dance1::drinks:

Fritz..

Vet inte om jag ser fel eller har något satt en ståltråd parallellt över säkringen som sitter där eller kanske det är ett åskskydd ?

Det jag sett är ju att inga säkringar sitter förrän man kommer in i huset. Ute i stolparna sitter bara kablar och elmätare utan huvubrytare eller huvudsäkringar så då blir det lite kräm om något händer

Häromvecka small det som satan strax utanför vårat hur och gnistrade hej vilt

Visade sig att en jättehög bambu-träd/buske slog i vinden och slog emot och kortslöt 2 faser i stolpen

En fläktmotor i svärföräldrarnas hus brann etc etc så vi kompletterade deras hus med en Safe-T cut och RCBO för säkerhets skull efter det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Taskig jordning

Nope, får nog köpa mig en mindre avancerad kamera vars bilder MPR klarar av att hantera för det kan ju inte vara mig det är fel på :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...