Jump to content
IGNORERAD

Siam Commercial Bank o deras internetbank


Posten Berit

Recommended Posts

Har en undran till er som har Siam Commercial bank och använder deras internetbank, easyscb. Där måste man ibland bekräfta nya mottagare m.m. med hjälp av en kod som skickas till telefonen via SMS.

Jag har varit på det lokala kontoret och dom är helt hopplösa. Tror inte dom har ens provat tjänsten själva. Hur som helst vill jag byta mitt telefonnummer till mitt svenska mobilnummer då jag tror att mitt thainummer inte kommer att funka i Sverige.

Är det någon här som lyckats att koppla tjänsten till ett svenskt nummer?

På kontoret fattar de inte ens att man måste ha en telefon för att använda nätbanken.

Mvh MLK

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft problem att ta emot sms på min thaimobil när jag varit i Sverige.

Även om meddelanden ibland kommit med viss fördröjning.

Inte säkert att du kan byta till svenska nummer eftersom tjänsten förutsätter att du är bosatt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har försökt detta men det går inte. Deras datasystem för internet bank klarar inte av telefon nummer som går till utlandet

Jag och min fru satt på kontoret i Bangkok en halv dag och försökte ordna detta till slut fick vi detta klart för oss.

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

One2Call kontantkort kan under alla omständigheter ta emot SMS i Sverige. Jag har 2 sådana

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom lär knappasta acceptera att dom SMS:ar till ett utländskt mobilnummer eftersom det är betydligt dyrare för dom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...