Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket älskar ni Sverige?


Mironoff123

Recommended Posts

Mitt minuskarma till Wangthong var inte menat, knapparna sitter för nära varandra när man flyttat hela dagen och nu med skakiga händer öppnat en bärs.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    29

  • Luttrad

    13

  • Baa

    11

  • Sek Losos uncle

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilket lands skattefinansierade äldreomsorg jämför du med?

Vilken ranking hamnar Sverige lågt på när det gäller utbildning egentligen? Universitetens ranking stiger och när det gäller grundskolan ligger vi mellan topp 10-15 inom OECD beroende på ämnesområde.

Jag har aldrig sagt att jag jämfört med något lands äldreomsorg.

Att äldreomsorgen blir sämre, när de gamla inte får lämna sängarna förrän sent på dagen eller gå ut mer än kanske ett fåtal ggr/månad, tycker jag inte är konstigt. Städning mm eftersätts.

Sverige har halkar efter mer och mer när det gäller grundskolan. När det gäller matematik och teknik har det varit stor ransakan på vad som är fel i den svenska skolan under flera år, men det finns inget som tyder på att de har lyckats vända den trenden. Ordet ranking var fel valt av mig. Det är väldigt svårt att jämföra skolor i olika länder då det mäts på väldigt olika sätt.

Universiteten menar jag inte, utan det är främst grundskolan. Den är speciellt viktig, för är inte resultatet bra därifrån, sprider det sig upp i de senare skolformerna. Det är både tidsödande, svårt och onödigt att reparera felaktigheter som tillkommer tidigt i ungdomarnas skolgång. Att problematiken fått finnas så länge är särskilt anmärkningsvärt för ett land som Sverige. Till och med Mona Sahlin har medgett att den svenska skolan inte varit så lyckad och skulle kunna vara bättre.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en viss typ av personlighet kan man nog trivas mycket bra i Thailand. När jag irriterar mig på korruption och allmän inkompetens så ser min vän enorma möjligheter ;)

Jag håller med; ska man i längden trivas bra i Thailand måste man vara betydligt kompetentare än vad den relativt inkompetente medelsvensson är. Är man tillräckligt duktig, och därmed tjänar tillräckligt med pengar, så påverkas man inte av korruption (även om man tycker det är skit att andra drabbas) och man har råd att anlita folk som är minst lika kompetenta som den relativt inkompetente medelsvensson.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt minuskarma till Wangthong var inte menat, knapparna sitter för nära varandra när man flyttat hela dagen och nu med skakiga händer öppnat en bärs.

Då jag har en del pluskarma kvar på mitt utdelningskonto så återställde jag balansen hos honom.

Med en stadig och varlig hand om musen, klickade jag dessutom på rätt symbol. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hemma älskar vi när lusten infinner sig. :crazy:

Jasså, älskar Sverige. Ja, det var ju en annan sak. Hmmm. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att du jämför äpplen med päron nu, typ medelålders svenskor med unga thailändskor? Din iaktagelse gäller nog bara Pattaya och/eller personliga erfarenheter skulle jag tro. Vill man uppleva något osexigare än Thailands "normala" städer och landsbyggd får man nog bege sig till någon talibankontrollerad by i Afghanistan. Till och med Bangkok får ju dyngstryk av varenda europeisk storstad, och många asiatiska, när det gäller erotik/sexighet om man bortser från den kommersiella sidan.

"Sexutbudet" i Pattaya eller Bkk har ingenting med min erfarenhet eller reflexion att göra - det har snarare motsatt effekt på mej.

Nä, jag tror att det nertaggade livet här nere, i kombination med Mai Pen Rai, lyfter upp andra mer väsentliga faktorer för ett rikt och bra liv.

Sätt dej på en bänk i Sverige och mata duvorna - något vackert passerar och du lyfter blicken - sekunden senare har du en Iphone4 mellan ögonen. För att inte snacka om Nissefisk och gänget som har nolltolerans för gubbarna över 50 med en 20 år yngre tjej.

Här nere är det ingen, förutom Nissefisk då på semester, som lyfter på ögonbrynen över konstellationen äldre gubbe och ung tjej.

När jag flyttade ner för 7 år sedan var jag "död" mellan naveln och knäskålarna. Sicken ändring det blev.

Jag tycker de skall köra p-rullar på PRO:s möten i Svedala och servera GT i st f kaffe/kaka, så blir det kanske något bättre liv för de äldre.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här nere är det ingen, förutom Nissefisk då på semester, som lyfter på ögonbrynen över konstellationen äldre gubbe och ung tjej.

Tror du verkligen på det där själv?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen på det där själv?

Med få undantag - Ja!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vilket lands skattefinansierade äldreomsorg jämför du med?

Vilken ranking hamnar Sverige lågt på när det gäller utbildning egentligen? Universitetens ranking stiger och när det gäller grundskolan ligger vi mellan topp 10-15 inom OECD beroende på ämnesområde.

Nu har du inte hängt me wille det har varit ett flertal artiklar i blaskorna om hur långt efter vi ligger inom skolan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag har aldrig sagt att jag jämfört med något lands äldreomsorg.

Att äldreomsorgen blir sämre, när de gamla inte får lämna sängarna förrän sent på dagen eller gå ut mer än kanske ett fåtal ggr/månad, tycker jag inte är konstigt. Städning mm eftersätts.

Sverige har halkar efter mer och mer när det gäller grundskolan. När det gäller matematik och teknik har det varit stor ransakan på vad som är fel i den svenska skolan under flera år, men det finns inget som tyder på att de har lyckats vända den trenden. Ordet ranking var fel valt av mig. Det är väldigt svårt att jämföra skolor i olika länder då det mäts på väldigt olika sätt.

Universiteten menar jag inte, utan det är främst grundskolan. Den är speciellt viktig, för är inte resultatet bra därifrån, sprider det sig upp i de senare skolformerna. Det är både tidsödande, svårt och onödigt att reparera felaktigheter som tillkommer tidigt i ungdomarnas skolgång. Att problematiken fått finnas så länge är särskilt anmärkningsvärt för ett land som Sverige. Till och med Mona Sahlin har medgett att den svenska skolan inte varit så lyckad och skulle kunna vara bättre.

synd att ja inte kann ge mer + :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

"Sexutbudet" i Pattaya eller Bkk har ingenting med min erfarenhet eller reflexion att göra - det har snarare motsatt effekt på mej.

Nä, jag tror att det nertaggade livet här nere, i kombination med Mai Pen Rai, lyfter upp andra mer väsentliga faktorer för ett rikt och bra liv.

Sätt dej på en bänk i Sverige och mata duvorna - något vackert passerar och du lyfter blicken - sekunden senare har du en Iphone4 mellan ögonen. För att inte snacka om Nissefisk och gänget som har nolltolerans för gubbarna över 50 med en 20 år yngre tjej.

Här nere är det ingen, förutom Nissefisk då på semester, som lyfter på ögonbrynen över konstellationen äldre gubbe och ung tjej.

När jag flyttade ner för 7 år sedan var jag "död" mellan naveln och knäskålarna. Sicken ändring det blev.

Jag tycker de skall köra p-rullar på PRO:s möten i Svedala och servera GT i st f kaffe/kaka, så blir det kanske något bättre liv för de äldre.

synd ja inte kann ge mer plus :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar Sverige mer än livet själv. Att leva här istället för i nått av dom 50+ länder jag besökt gör mig oerhört glad.

Thailand är ett skitland som borde utplånas från kartan när det kommer till 90% av dom 15-20 resor jag gör till landet per år.

Resterande 10% är MER än trevliga då dessa kan kategoriseras som semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks mig att de som bor i Sverige och i alla fall ännu inte haft möjlighet att flytta till Thailand, ser livet i detta land i ett rosa skimmer.

Efter att själv ha levt rätt länge i Thailand så är min erfarenhet att många nedflyttade efter några år börjar se livet i Sverige i samma rosa skimmer och längtar tillbaka till Sverige.

De som trivs i Thailand under längre tid är enligt min erfarenhet de som har god eller mycket god ekonomi, med bra månatliga inkomster samt en betydande summa pengar i reserv.

De som inte trivs i Thailand under längre tid är ofta de som flyttat ned med drömmen att förtjäna sitt levebröd i landet och inte har några sparade pengar samt de som trodde att livet i Thailand skulle göra att deras pengar skulle räcka så mycket längre i detta land.

Att arbeta, gå i skola och uppfostra yngre barn, ja för detta är Sverige ett mycket bra land och Thailand står sig slätt.

Att med riktigt gott om pengar på fickan, dra sig tillbaka för att inte arbeta längre och ens barn har avslutat sin skolgång, ja då är nog Thailand bättre.

Och självklart, att som singel man, 60+, med pengar på fickan och försörjningen klar för resten av livet, då är Thailand ju drömmen.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det e ju det där me skolan för joel som en viss tvekan infinner sig

ska kolla läget nu i dec :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Skåne har varit mitt hem i dryga 30 år :great:.. Sverige blir man ju tvungen att besöka om man ska till Finland eller Norge :whistle:

Vad som händer om man får ha hälsan när det e dags för pension e det ingen som vet.Que sera :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja vist tusan älskar man sverige :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag håller med; ska man i längden trivas bra i Thailand måste man vara betydligt kompetentare än vad den relativt inkompetente medelsvensson är. Är man tillräckligt duktig, och därmed tjänar tillräckligt med pengar, så påverkas man inte av korruption (även om man tycker det är skit att andra drabbas) och man har råd att anlita folk som är minst lika kompetenta som den relativt inkompetente medelsvensson.

Ni, som bott Thailand minst några år, kan bedöma om jag har rimliga förväntningar.

I början räknar jag med att det blir en massa papperskrångel,

men efter att husbygge, giftemål, thaikörkort samt första ettårsvisa och -arbetstillstånd ordnats en gång, så tänkte jag hålla mig mest till Internet, skogen och byn och därmed inte se mycket av korruption. Orealistisk förhoppning?

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du inte hängt me wille det har varit ett flertal artiklar i blaskorna om hur långt efter vi ligger inom skolan

Jag tittade på 2010 års PISA-undersökning som är den största och mest omfattande jämförelsen av elevers kunskapsnivåer i dagsläget och hanteras av OECD. Sen att tidningar lever på att sälja domedagsprofetior är en annan sak som man kanske skall ta med en nypa salt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att du jämför äpplen med päron nu, typ medelålders svenskor med unga thailändskor? Din iaktagelse gäller nog bara Pattaya och/eller personliga erfarenheter skulle jag tro. Vill man uppleva något osexigare än Thailands "normala" städer och landsbyggd får man nog bege sig till någon talibankontrollerad by i Afghanistan. Till och med Bangkok får ju dyngstryk av varenda europeisk storstad, och många asiatiska, när det gäller erotik/sexighet om man bortser från den kommersiella sidan.

Hehe :crazy: Och så finns det folk som har mage att gnälla på sexiga Pattaya.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sexutbudet" i Pattaya eller Bkk har ingenting med min erfarenhet eller reflexion att göra - det har snarare motsatt effekt på mej.

Nä, jag tror att det nertaggade livet här nere, i kombination med Mai Pen Rai, lyfter upp andra mer väsentliga faktorer för ett rikt och bra liv.

Sätt dej på en bänk i Sverige och mata duvorna - något vackert passerar och du lyfter blicken - sekunden senare har du en Iphone4 mellan ögonen. För att inte snacka om Nissefisk och gänget som har nolltolerans för gubbarna över 50 med en 20 år yngre tjej.

Här nere är det ingen, förutom Nissefisk då på semester, som lyfter på ögonbrynen över konstellationen äldre gubbe och ung tjej.

När jag flyttade ner för 7 år sedan var jag "död" mellan naveln och knäskålarna. Sicken ändring det blev.

Jag tycker de skall köra p-rullar på PRO:s möten i Svedala och servera GT i st f kaffe/kaka, så blir det kanske något bättre liv för de äldre.

Även om jag till viss del kan hålla med dig så tror jag ändå att du fortfarande tar din erfarenhet från Pattaya och andra turistorter och applicerar den på resten av Thailand. Om du skulle sitta på en bänk i Bangkok eller icke-turist stad och slänga en blick på en ung snygging så händer precis samma sak som i Sverige, dvs ingenting för hon ser dig inte. Skulle du tokstirra så händer nog också samma sak som i Sverige, dvs du får en dråplig kommentar (enda skillnaden är att i Thailand så levereras den kanske med ett leende och du förstår inte hur tarvlig hon är :) ).

I Thailand utanför turistområdena reageras det, precis som i Sverige, på stora åldersskillnader. Skillnaden är att få ser något negativt med den äldre mannens val men väldigt många, framförallt kvinnor, är negativa mot den yngre kvinnan och drar sig inte helt sällan för att relativt öppet visa det.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni, som bott Thailand minst några år, kan bedöma om jag har rimliga förväntningar.

I början räknar jag med att det blir en massa papperskrångel,

men efter att husbygge, giftemål, thaikörkort samt första ettårsvisa och -arbetstillstånd ordnats en gång, så tänkte jag hålla mig mest till Internet, skogen och byn och därmed inte se mycket av korruption. Orealistisk förhoppning?

LYCKA TILL.

Att inte se korruptionen i Thailand är en realitet förbehållet endast de helt blinda. :bag:

Du har själv räknat upp en hel radda som visst går att fixa utan korruption, om man har tid, med sedvanlig svensk hederlighet.

Att bygga sitt eget hus..minutiös kontroll, har inte bara med fusk att göra utan helt enkelt, dom kan mer än en farang, i alla fall i deras ögon, men det kan vara rätt underhållande om man inte har för bråttom och för kort stubin för då ligger hjärtinfarkten nära.

Men jag skall inte säga att det inte går, för det gör det, men förvänta Dig inte att det räcker med att säga, så här gör vi i Sverige och det vill jag att ni också gör, för det skiter dom i, totalt!

Men samtidigt är en nystart i ett land som Thailand en otroligt fascinerande sysselsättning förutsatt att man kan ta seden dit man kommer.

Min måttstock är dock något annorlunda utformad eftersom jag har pensionerat mig, utan en massa millar på banken, och bara njuter av att vara fri.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni, som bott Thailand minst några år, kan bedöma om jag har rimliga förväntningar.

I början räknar jag med att det blir en massa papperskrångel,

men efter att husbygge, giftemål, thaikörkort samt första ettårsvisa och -arbetstillstånd ordnats en gång, så tänkte jag hålla mig mest till Internet, skogen och byn och därmed inte se mycket av korruption. Orealistisk förhoppning?

Hur mycket man drabbas av korruptionen beror nog på:

Vad du tänker hålla på med, framförallt yrkesmässigt.

Vart du tänker bo.

Hur mycket pengar och inflytande dina in-laws och deras vänner har.

Korruptionen förstör så ofantligt mycket för Thailand då pengar som kunde använts till något vettigt försvinner och det får många att ge upp att ens försöka förbättra sina liv. Som utlänning drabbas man dock relativt lite personligen men skulle man ha en framgångsrik affärsrörelse som konkurrerar med någon inflytelserik person så kan det nog bli väldigt jobbigt och ibland direkt hälsovådligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Även om jag till viss del kan hålla med dig så tror jag ändå att du fortfarande tar din erfarenhet från Pattaya och andra turistorter och applicerar den på resten av Thailand. Om du skulle sitta på en bänk i Bangkok eller icke-turist stad och slänga en blick på en ung snygging så händer precis samma sak som i Sverige, dvs ingenting för hon ser dig inte. Skulle du tokstirra så händer nog också samma sak som i Sverige, dvs du får en dråplig kommentar (enda skillnaden är att i Thailand så levereras den kanske med ett leende och du förstår inte hur tarvlig hon är :) ).

I Thailand utanför turistområdena reageras det, precis som i Sverige, på stora åldersskillnader. Skillnaden är att få ser något negativt med den äldre mannens val men väldigt många, framförallt kvinnor, är negativa mot den yngre kvinnan och drar sig inte helt sällan för att relativt öppet visa det.

Som jag skrivit någonstans tidigare, så passar 20-25-åriga kvinnor ofta bäst med cirka 20 år äldre män, och unga män passar ofta bäst med 20 år äldre kvinnor. Det blir knepigare om paren blir 20 år äldre allihop :)

Vad de inblandade tycker om varandra, och hur omgivningen ser på dem beror mycket på sådant som personligheter, hur stor ålderskillnad det är och vilket skick den äldre är. Det kan alltså ofta vara äkta intresse från den yngre, även då den äldre t o m har minde pengar än den yngre.

Om förhållandet däremot beror bara på pengar, så är det ju inte så konstigt att omgivningen ser ned på det.

Gällande Thailand så tror nog fler thailändare att förhållanden med äldre män beror på pengar även då det inte gör det, eftersom det (antagligen) finns fler som beror på pengar där.

Sedan finns det en del, som ogillar ålderskillnadsförhållanden, som inte bygger på pengar, men då kan det bero på avundsjuka :) eller på att de är sura på att någon "bytt upp sig".

(((T ex - nu är jag närmare 60, så nu är det lite knepigare :) men då jag var i 40-årsåldern, så var många mycket yngre efter mig, några av dem f ö från rika familjer, så forskarnas slutsats verka stämma :) F ö har nästan alla äktenskap i min släkt stora åldersskillnader - flera med kvinnan äldre också - och vi har nästan inga skillsmässor...)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrivit någonstans tidigare, så passar 20-25-åriga kvinnor ofta bäst med cirka 20 år äldre män, och unga män passar ofta bäst med 20 år äldre kvinnor. Det blir knepigare om paren blir 20 år äldre allihop :)

Vad de inblandade tycker om varandra, och hur omgivningen ser på dem beror mycket på sådant som personligheter, hur stor ålderskillnad det är och vilket skick den äldre är. Det kan alltså ofta vara äkta intresse från den yngre, även då den äldre t o m har minde pengar än den yngre.

Om förhållandet däremot beror bara på pengar, så är det ju inte så konstigt att omgivningen ser ned på det.

Gällande Thailand så tror nog fler thailändare att förhållanden med äldre män beror på pengar även då det inte gör det, eftersom det (antagligen) finns fler som beror på pengar där.

Sedan finns det en del, som ogillar ålderskillnadsförhållanden, som inte bygger på pengar, men då kan det bero på avundsjuka :) eller på att de är sura på att någon "bytt upp sig".

(((T ex - nu är jag närmare 60, så nu är det lite knepigare :) men då jag var i 40-årsåldern, så var många mycket yngre efter mig, några av dem f ö från rika familjer, så forskarnas slutsats verka stämma :) F ö har nästan alla äktenskap i min släkt stora åldersskillnader - flera med kvinnan äldre också - och vi har nästan inga skillsmässor...)))

Jag tvivlar inte alls på att det kan vara äkta kärlek trots stor åldersskillnad men här var frågan om fördomar från omgivningen och där hävdar jag att de är lika stora i Thailand som i Sverige med enda skillnaden att här drabbar det bara den yngre kvinnan.

Sedan är givetvis alltid det bästa att skita i andras fördomar och det är givetvis mycket enklare om man ändå inte förstår vad som sägs :) .

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

>Baa och Atom.

Jag är inte blind, jag har svårt att vara tyst om större orättvisor även då de drabbar andra, så det är nog säkrast att jag håller mig i min kåk i skogen :)

Thailändarna vill knappast att en farang kommer och säger åt dem hur de ska göra, så jag tänkte ligga lågt till jag lärt mig thai hyffsat, och sedan börja försöka förändra lite lokalt, genom att ställa upp gratis en del som lärare (ekonomi o d), och/eller ungdomsledare i t ex fotboll. Man kan påverka allmänna inställningar mycket även som sportsledare.

((( Det senare har jag f ö gjort mycket i Sverige. T ex så ville inte mina juniorer ut och festa under SM-finalspelet, då jag gärna gav våra blivande motståndare morgonen efter skjuts till en fest. :) (Vi vann f ö lätt morgonen efter, fastän de var favoriter.)

Gällande bygget blir det problem av att frugan jobbar, så hon kan sällan övervaka dem.

Många thaibyggare verkar vara bra/OK på grundbygge och stomme för att hålla fast taket då det stormar, så gällande de delarna tänker jag låta dem hållas. Men jag tror att det blir knepigt att få till bygget för att undvika fuktskador i golv och badrum.

Om jag säger det vänligt, och frun kommer hem och säger det på skarpen om det inte hjälper :) så kanske det går bra att få till resten OK. Jag tänker försöka kolla - för att lära mig - då de bygger på andra ställen tidigare.

En annan svensk fick till bygget mycket billigt och som de ville ha det, efter att de kickat det första gänget, så det är bra om man får tag i jobbare, som vill jobba bra för att behålla jobbet. Och jag har hört att byggen kan stanna upp efter avlöningar, så jag tänkte försöka göra en deal med låg standardlön, plus utlovade (skriftligt) att de får bonus om de jobbar bra, men det betalas först då bygget är klart... Får se om det räcker :)

Egna jobbet blir via Internet från kontor i bostaden till kunder mest i utlandet, så omgivningen kommer inte att se mycket av verksamheten annat än att det nog behövs en Internetmottagardisk på husets utsida :)

Thaisläkten har inget politiskt inflytande alls, men mycket inom skola och lite genom (lägre) polis, så de kan nog underlätta en del. Dessutom är min blivande fru en 150 cm:s tuffing, som - då hon blev stoppad av polis i grannprovinsen för fortkörning - slapp böter då hon irriterad på stoppet sa:

- Jag har bråttom hem ju, för jag är hungrig ! :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...