Jump to content
IGNORERAD

Hur många Turistvisum kan man ha i passet innan man blir nekad?


Rob

Recommended Posts

Någon som har någon erfarenhet utav hur många Turistvisum man kan ha i passet innan man blir nekad ett nytt? Min plan var att efter sex månader i Thailand åka upp till Laos/Viatienne och skaffa ett nytt dubbelt Turistvisa för nästa sex månader.

Men jag kommer vid den tidpunkten ha totallt 2st förbrukade dubbla turistvisum i passet, dvs det nya jag ansöker om blir det 3dje, ser ni det som ett problem eller inte? När börjar de att neka nya Turistvisum, vid fler än 5 typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    6

  • Ulrika

    6

  • Rob

    6

  • Herr Chang

    4

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Någon som har någon erfarenhet utav hur många Turistvisum man kan ha i passet innan man blir nekad ett nytt? Min plan var att efter sex månader i Thailand åka upp till Laos/Viatienne och skaffa ett nytt dubbelt Turistvisa för nästa sex månader.

Men jag kommer vid den tidpunkten ha totallt 2st förbrukade dubbla turistvisum i passet, dvs det nya jag ansöker om blir det 3dje, ser ni det som ett problem eller inte? När börjar de att neka nya Turistvisum, vid fler än 5 typ?

Ta en sväng förbi svenska ambassaden och skaffa nytt pass, om det är problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en sväng förbi svenska ambassaden och skaffa nytt pass, om det är problem.

Jo, jag vet ju inte om det blir problem ännu, men det måste väll finnas folk här med erfarenhet av det här scenariot? Du menar råka "tappa passet" och sen fixa ett nytt hos Ambassaden i Thailand då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte problemet att det bara är tillåtet att vistas i Thailand 6 månader per 12 månadsperiod? Med turistvisa vill säga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte problemet att det bara är tillåtet att vistas i Thailand 6 månader per 12 månadsperiod? Med turistvisa vill säga!

Okej det var inte bra nyheter :suicide:

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Okej det var inte bra nyheter :suicide:

Den regeln är väl borttagen vad jag förstått.

Sedan kan du ju fixa 3 inresor från Sverige.

Dock har jag däremot läst att dom blivit restrektiva med att dela ut turistvisum (särskilt mult och trippel) på andra ambassader än ens hemma-ambassad.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det här är en viktig tråd, och gissningar och spekulationer

hör hemma någon annanstans.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Den regeln är väl borttagen vad jag förstått.

Sedan kan du ju fixa 3 inresor från Sverige.

Dock har jag däremot läst att dom blivit restrektiva med att dela ut turistvisum (särskilt mult och trippel) på andra ambassader än ens hemma-ambassad.

hf

Har redan ordnat mitt dubbla turistvisum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det här är en viktig tråd, och gissningar och spekulationer

hör hemma någon annanstans.

U-C

Det kan man kanske tycka men jag ser inget fel med det så länge som man tar det för vad det är. Forumet skulle bli bra tråkigt om man bara presenterade verifierad fakta. Men jag håller med om att det är en viktig fråga så det skulle vara intressant om någon kunde komma fram med info där man blivit nekad nytt visum pga nämnd anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den regeln är väl borttagen vad jag förstått.

Sedan kan du ju fixa 3 inresor från Sverige.

Dock har jag däremot läst att dom blivit restrektiva med att dela ut turistvisum (särskilt mult och trippel) på andra ambassader än ens hemma-ambassad.

hf

Regeln är borttagen även vad jag förstår. Det skedde när man införde endast 15 dagars visum om man anlände landvägen till Thailand.

Tycker att det här är en viktig tråd, och gissningar och spekulationer

hör hemma någon annanstans.

U-C

Vad gäller 100% korrekta svar på detta forum säger jag bara att man får vad man betalar för...

Man ska förstås inte uttala sig tvärsäkert om diverse saker om man inte är tvärsäker... men forumet skulle bli ganska torftigt om endast 100% verifierade fakta fick presenteras. Det räcker väl att man skriver "som jag uppfattat det", "om jag inte fattat fel" etc så får väl läsarna inse att det inte nödvändigtvis är korrekt uppfattat av skribenten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt till Laos och fått nytt dubble entrey tourist visa back to back i två år utan att någon har höjt på ögonbrynen. Fler resor får jag inte plats med då alla visastämplarna tar så förbenat stor plats. För varje 6 månader: Laosvisa 1 sida, Thaivisa 1 sida, 2 Cambodjavisa, 2 sidor, 2 extensions 1 sida. + in och utresestämplar. Ev overstay 1 sida.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att man tagit bort 6 mån, regeln var ju en god nyhet. :great:

Gör ju livet lite enklare för långliggare, man skulle kunna tro att det även är som med "regeln" som säger att man skall vara ute ur landet i 24 timmar på 0 multientrence, bara att knalla runt kiosken vid gränsen... :lol:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt till Laos och fått nytt dubble entrey tourist visa back to back i två år utan att någon har höjt på ögonbrynen. Fler resor får jag inte plats med då alla visastämplarna tar så förbenat stor plats. För varje 6 månader: Laosvisa 1 sida, Thaivisa 1 sida, 2 Cambodjavisa, 2 sidor, 2 extensions 1 sida. + in och utresestämplar. Ev overstay 1 sida.

//Ulrika

Tack för det Ulrika, dessutom är mina två befintliga turistvisum utfärdade i Stockholm, så det bör innebära ännu mindre problem i min personliga åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har åkt till Laos och fått nytt dubble entrey tourist visa back to back i två år utan att någon har höjt på ögonbrynen. Fler resor får jag inte plats med då alla visastämplarna tar så förbenat stor plats. För varje 6 månader: Laosvisa 1 sida, Thaivisa 1 sida, 2 Cambodjavisa, 2 sidor, 2 extensions 1 sida. + in och utresestämplar. Ev overstay 1 sida.

//Ulrika

När ni sitter och tittar på alla era visa får ni aldrig tanken att ni kanske inte är riktigt välkomna?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni sitter och tittar på alla era visa får ni aldrig tanken att ni kanske inte är riktigt välkomna?

Ja man kan ju undra.

-Vi som varit länge i Thailand minns när vi svenskar

fick 90 dagar vid alla inresor till landet.Utan visum.

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

När ni sitter och tittar på alla era visa får ni aldrig tanken att ni kanske inte är riktigt välkomna?

Jodå så kan det ju vara. Sak samma när man tittar på frugans alla klisterlappar i sitt Thailändska pass inklistrade på Svenska ambassaden och på migrationsverket.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå så kan det ju vara. Sak samma när man tittar på frugans alla klisterlappar i sitt Thailändska pass inklistrade på Svenska ambassaden och på migrationsverket.

hf

Skillnaden här är stor. Din fru kan ansöka om PUT,

inom Eu.

Den möjligheten har inte du i Thailand.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden här är stor. Din fru kan ansöka om PUT,

inom Eu.

Den möjligheten har inte du i Thailand.

U-C

Exakt. Och efter tre år i Sverige sammanboende med en svensk (giftemål ej nödvändigt) kan man enkelt ansöka om och få svenskt medborgarskap.

Försök göra motsvarande i xenofobiska Thailand...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni sitter och tittar på alla era visa får ni aldrig tanken att ni kanske inte är riktigt välkomna?

Nä.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nä.

//Ulrika

Jag förstår.

Thailänderna är ju nästan ofattbart tillmötesgående vad angår att

tillåta västerlänningar som inte ens ligger till last för deras samhälle (Buddha förjuda det!)- skulle kunna

bosätta sig i landet och kanske någon gång per år på en myndighetsinrättning i närheten avtala förlängning.

Se det man vill se och tänk inte ens tanken att deras välkomnande attityd döljer avsikten:

Lämna så mycket stålar här som du nånsin kan och på så kort tid som möjligt, helst inte över en månad

var tacksam för detta och förflytta dig därefter så långt bort som möjligt, vi behöver dig inte här.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår.

Thailänderna är ju nästan ofattbart tillmötesgående vad angår att

tillåta västerlänningar som inte ens ligger till last för deras samhälle (Buddha förjuda det!)- skulle kunna

bosätta sig i landet och kanske någon gång per år på en myndighetsinrättning i närheten avtala förlängning.

Se det man vill se och tänk inte ens tanken att deras välkomnande attityd döljer avsikten:

Lämna så mycket stålar här som du nånsin kan och på så kort tid som möjligt, helst inte över en månad

var tacksam för detta och förflytta dig därefter så långt bort som möjligt, vi behöver dig inte här.

Jag kan ju hålla med om att Thailand har haft lite otur då de tänkte. De flesta av oss faranger är bevisligen villiga att betala för att få vara här men det hade ju varit slugare om de formade immigrationslagarna så att det räckte med att betala på det lokala immigrationskontoret så att pengarna endast kom Thailand till gagn och inte som nu grannländerna som får ca 1000 baht i visaavgift varje gång vi tvingas dit utan att ens vilja vara där. Men det kanske är positivt för de bilaterala relationerna? Vad vet jag. Och vi hjälper ju till att trygga sysslsättningen och skapar fler arbetstillfällen; några får bygga minibussar, några får sälja minibussar, några får sälja visaresor, några får vara guide och några får vara schaufförer på visaresor. Åter några får sälja bensin och snacks på rastplatserna och detta ska ju också produceras någon stans. Jag känner mig till stor nytta och mycket välkommen.

Men kanske är det ändå Sverige som har haft allra mest otur när de tänkte? Sverige som gör precis tvärt om och släpper in både kreti och pleti utan vare sig utbildning eller pengar och där den inbjudande personen inte har något som helst försörjningsansvar (efter de första turistmånaderna alltså). Bifogas ungar så får de genast barnbidrag och betalar inte den biologiska fadern underhåll så går svenska staten in och gör det i hans ställe. Väl inne är det bara att börja plugga gratis för hela familjen, få gratis sjukvård och kanske t.o.m. socialbidrag. Efter ett tag är det dessutom bara att hämta in resten av släkten som genast tilldelas samma bidrag, samt om de har åldern inne, även pension. Jag undrar just hur välkomna dessa människor verkligen känner sig och varför främmlingsfientliga partier tråkigt nog fått så mycket luft under vingarna?

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Och efter tre år i Sverige sammanboende med en svensk (giftemål ej nödvändigt) kan man enkelt ansöka om och få svenskt medborgarskap.

Försök göra motsvarande i xenofobiska Thailand...

Herr Chang har talat.

Kom igen Changen. Det var länge sen du lovade att du skullle skriva ett positivt inlägg om Thailand och thailändare.

Jag väntar fortfarande.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag kan ju hålla med om att Thailand har haft lite otur då de tänkte. De flesta av oss faranger är bevisligen villiga att betala för att få vara här men det hade ju varit slugare om de formade immigrationslagarna så att det räckte med att betala på det lokala immigrationskontoret så att pengarna endast kom Thailand till gagn och inte som nu grannländerna som får ca 1000 baht i visaavgift varje gång vi tvingas dit utan att ens vilja vara där. Men det kanske är positivt för de bilaterala relationerna? Vad vet jag. Och vi hjälper ju till att trygga sysslsättningen och skapar fler arbetstillfällen; några får bygga minibussar, några får sälja minibussar, några får sälja visaresor, några får vara guide och några får vara schaufförer på visaresor. Åter några får sälja bensin och snacks på rastplatserna och detta ska ju också produceras någon stans. Jag känner mig till stor nytta och mycket välkommen.

Men kanske är det ändå Sverige som har haft allra mest otur när de tänkte? Sverige som gör precis tvärt om och släpper in både kreti och pleti utan vare sig utbildning eller pengar och där den inbjudande personen inte har något som helst försörjningsansvar (efter de första turistmånaderna alltså). Bifogas ungar så får de genast barnbidrag och betalar inte den biologiska fadern underhåll så går svenska staten in och gör det i hans ställe. Väl inne är det bara att börja plugga gratis för hela familjen, få gratis sjukvård och kanske t.o.m. socialbidrag. Efter ett tag är det dessutom bara att hämta in resten av släkten som genast tilldelas samma bidrag, samt om de har åldern inne, även pension. Jag undrar just hur välkomna dessa människor verkligen känner sig och varför främmlingsfientliga partier tråkigt nog fått så mycket luft under vingarna?

//Ulrika

Jag anser det vara ganska osannolikt att man ställer till med visabesvär för västerlänningar för att tjäna pengar på processen

För mig är det uppenbart att det beror på att man inte vill ha in varken kreti eller pleti i landet. Dom ska ut, är tanken.

Att främlingsfientliga partier får luft under vingarna här, är inte det just med hänvisning till den typ av argument du framför som din åsikt i sista stycket.

Det blir alltså inte bra att tillämpa främlingsfientlighet som man gör i Thailand

och det blir inte heller bra att vara mindre restriktiv eller mera välkommande som i Sverige.

Eller ska man säga Europa. För det är ju dit främlingarna får visum till.

Du kanske har rätt, varför tillåta thailändare att komma hit överhuvudtaget.

Som turister eventuellt och max en månad. Om de kan visa upp tillräckligt med kosing förstås, så vi inte riskerar något.

Klart att de själv ska bekosta sjukvård, utbildning och barn. Oavsett hur länge de är här.

Dubbelt fördelaktigt: De kommer inte ha råd att ta hit släkten. De kommer inte att vilja.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni sitter och tittar på alla era visa får ni aldrig tanken att ni kanske inte är riktigt välkomna?

den tanken tror jag infinner sig snabbare i bla.rosengård och rinkeby nattetid,fast du har en poäng där.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...